Jag lämnade ju över rodret till Freeride för över 10 år sen. Det är en hel del mera jobb än man skulle kunna tro, inget som går att göra på helt ideell basis, både hostingkostnader (ett gäng tusenlappar i månaden) inklusive massor av trafik drar iväg och det är en massa systemadministration som måste skötas, antagligen än mer idag med det it-säkerhetläget som är nu.
Sen rent användarmässigt med moderering av köp & sälj, kommunikation med användare som tycker massa olika saker som behöver behandlas med respekt vilket innebär att jag ofta behövde sätta mig in i massa bakgrund osv, det är lätt att hamna i evighetsdiskussioner om moderering och det finns hur många åsikter som helst om hur det borde göras men få som vill hjälpa till.
Det går lätt att lägga många timmar varje dag bara på ovan och då har vi inte sålt en enda annons för att dra in pengar eller lagt någon tid alls på att utveckla och förbättra vilket också behövs.
Jag är glad över att vi hittade en så bra lösning som vi gjorde, forumet finns kvar än idag vilket ganska få gör. En stor ägare hade inte tyckt att det var värt besväret.