Vad heter denna?

Stefancastis

Ny medlem
Vad heter denna?
Hej
Är det någon som vet vad den här rackaren heter? Ett par har gått sönder och jag skulle vilja ersätta dem med nya men har ingen aning om vad jag ska söka efter.

/stefan

mutter.JPG

Vad heter denna?
...Och här kommer glädjedödaren. Tänk på att det finns olika dimensioner på de rackarna. Annars
går ju en vanlig bult bra också.

Vad heter denna?
Japp, har hittat några på e-bay men bara genom att titta på dem så ser de för små ut. Vanlig bult funkar utmärkt, men jag tyckte de var snygga och vill försöka ersätta dem :)

Vad heter denna?
xyz-saft skrev:
-------------------------------------------------------
> Bult fungerar dåligt. Bultar har inga gängor. En
> vanlig mutter däremot kommer göra jobbet.

:-) Det har du rätt i! "Jag är inte korkad det blir bara fel när jag tänker"

Vad heter denna?
Vanligaste orsaken till att de går sönder är väl att man inte lyckas dra dem hårt nog för hand för att hjulet ska sitta fast ordentligt och sen våldar loss med ett verktyg, IAF på bakhjulet.
Snygga, visst, men jag skulle glatt byta till mutter istället.

Vad heter denna?
Jag tycker också de är snygga, det är enda anledningen till att jag letar efter nya. Förstår att det kanske inte är det mest praktiska, smarta eller vettiga. Men som jag fick svar i en annan tråd; "Stilpolisen bryr sig icke om sådant trams" :)

Vad heter denna?
Jag har gjort stilpolisen glad och eventuell hjultjuv sur på min singlespeed. Hjulen har vanlig
mutter i hjulet och sedan har jag helt sonika satt fast vingmutter utanpå. Funkar med tillräckligt
lång axel. Retrolook och stöldsäkert samtidigt.

Tillbaka
Topp