Vad kollar ni för cykel-relaterat på Youtube just nu?

Budget vs baller på PB läggs upp på YT. Svär lika mycket över dålig execution som över PBA säsong1 men kan ändå inte låta bli att titta, mest för Henry Quinneys skull.

Pinkbike Academy var faktiskt riktigt underhållande! Brukar inte fastna för serier/dokusåpor o sån't längre men nu gjorde jag faktiskt det.

GCN och GMBN håller oftast en så låg kvalité att jag inte orkar med dem. Ett riktigt bottennapp kom då de skulle förklara skillnaden mellan Shimanos olika familjer. Jag kan sammanfatta det de sa med "dyrare är bättre".

Ben Cathro Privateer walk the walk är en av få jag haft behållning av.

Gamla Privateer såg jag också men vad i helvete. "Jag ska visa hur proffsen gör" Efter en halvdag med FOX ah, du har visst token i gaffeln. Det hade vi ingen aning om - då kastar vi alla tester och plockar ut den.

En kanal jag gillar är "The Shredist". Mycket cykling, mycket DIY, mycket annat kul och bra stämning. Tänkte att den var en liten kanal men ser nu att den är uppe i nästan 50k :P

Cykelfolkfest i nån Katalansk by. Bergstempo med allt från elitcyklister, till farbror Melker, gubben i tobakshandeln, mattanten på skolan, massa barn, och Sepp Kuss på en Brompton, en och annan elcykel, mopeder samt annat värre. Ser ut att varit festligt. Hela dagen och halva natten.

Hambini
Peak Torque
Pinkbike
Remi
Yoann
Vital MTB

Så får man GMBN rekomenderat och det blir oftare än inte en besvikelse.

Hittade kanalen Johannes MTB (tror den hette så), nån snubbe som visar stigcykling i Gbg med omnejd. Helschysst. Bra drag. En rekommendation.

(Potentiellt) intressant programserie med Nils van der Poel har premiär idag. Inte 100 % cykel, men förmodligen en hel del.

Senast ändrad:
Kan rekommendera

För att försöka fly från känslan av den ryska blöta, illaluktande, sur-filt som ligger över oss så flyr jag gärna till Youtube. Det senaste jag kollat på är Abel & Victoria. Inte ett dugg cykelrelaterat. Men jäkligt skönt att kolla på. Långt från alla bekymmer... ?

För att försöka fly från känslan av den ryska blöta, illaluktande, sur-filt som ligger över oss så flyr jag gärna till Youtube. Det senaste jag kollat på är Abel & Victoria. Inte ett dugg cykelrelaterat. Men jäkligt skönt att kolla på. Långt från alla bekymmer... ?

Avkopplande! Själv kollar jag lite väl mkt på ränteprognoser och vad Wall street och Fed sysslar med. Men detta var betydligt trevligare :)

Så trist att Mark Ferguson aka "Cycling Maven" mer eller mindre slutade med sin kanal. Det var det bästa som fanns.

Såg Koski fin vinna crossfit games cyklingen precis ?

Tipsar om två föreläsningar som var i mars på Veloform. Två olika sätt om att cykla långt.

GCN trots att jag cyklar mountainbike. Tycker inte någon annan kanal mäter sig med dem.

Mitch Boyer trots att jag cyklar mountainbike. Har hängt kvar på hans kanal sedan den slutade handla om tryckeri, vilket jag var intresserad av från början. Han gick in i väggen och började göra videos om cyklar istället.

Tillbaka
Topp