Vad ska jag göra i Taiwan?

Hej

Jag ska åka till Taiwan i jobbet och har en ledig dag där nere.

Är det nån som har konkreta tips på vad jag ska göra under denna dag? Cykelprylsrelaterat helst :-)

Är på jakt efter ny hardtailram till nästa år och undrar om någon vet om man kan besöka producenter eller om det finns butiker som är billiga?

Shimano producerar ju mycket i Taiwan också så jag undrar om nån vet vart det går att köpa en komponentgrupp nånstans för en rimlig peng?

Mvh/ Lasse

Var bor du? Bodde i Taipei förra året. Dessvärre är shoppingen downtown dyr och exklusiv, dock inga cyklar. Bra restauranger finns det gott om. I shoppingcentrat (ca. 10 kvarter) finns det gott om restauranger inne i varuhusen. Vi hittade ett enormt bufféställe som hade allt i skaldjur- och fiskväg och en arme av kockar som tillagade enligt önskemål. Baren hade ingen personal utan man tog vad man ville! Helt underbart. Taipei 101 är också värt ett besök.

Vi ska till Taipei men boendet är inte klart ännu, det fixar vår affärskontakt därnere så vi får se var det blir för hotell.

Bra tips ang matställen, ska kolla upp dessa.

Vad vet Ni om fabriker i Taiwan som tillverkar ramar. Fan nästan alla cykelramar, alu som kolfiber produceras ju i Taiwan så det borde gå att göra nåt intressant besök/inköp ?

Va jag vet lär det vara mycket produktion och väldigt lite försäljning, om du ska köpa en 20fots container med ramar är du nog välkommen men för en enstaka ram är det nog ingen som gör sig besväret.
Har hört att det ska finnas någon cool butik där man kan få valfia loggor på valfri ram men har inga adresser.

Ta på kostymen och skolengelskan sen berättar du om dina planer på att importera 100-tals cyklar till sverige. Självklart behöver du prov exemplar med dig..
Inga konstigheter där väl

Downtown Taipei är enbart mode, telefoner och klockor. priserna matchar Rodeo Drive i LA. jag var hos Ford strax utanför men ingen kände till någon bra cykelaffär. Få visste ens om att Giant gjorde annat än gubbcyklar. Passa på att gå på en night market som ungefär är en fullpackad loppmarknad på steroider. Säljer allt från telefoner till hundvalpar och mat som luktar suspekt. Öppnar inte förrän mörkret lagt sig och lukten sitter kvar i kläderna i en vecka...

Tillbaka
Topp