Vad ska jag köpa?

Vad ska jag köpa?
Halloj!

Har blivit lite sugen på att börja röra lite mer på fläsket, och då via MTB-cykling. Körde en del när jag var ung och rask (länge sen), och det var ju skitkul! Vet dock inte vilken cykel jag ska köpa..
Jag vill köra grusväg, men även skogsstigar utan problem. Kanske t o m ge sig ut på fjällstigar när vi åker norrut. Självklart vill jag ju ha så mycket cykel för så lite pengar som möjligt! ? Önskad matbudget runt 10’ så jag är ju väl medveten om att det blir nåt lite enklare..
Men vad ska jag köpa? Hit me!

Vad ska jag köpa?
Classic!
Cykeln ska klara allt, men budget tillåter en hybrid.
När det dessutom är slut hos alla leverantörer.
Lycka till ?

Vad ska jag köpa?
Kan du bygga själv samt accepterar second hand kommer du ganska okej långt på 10k, skall du köpa färdigt är det omöjligt med dina krav.

Vad ska jag köpa?
Mtb-cykling har diversifierats mycket sedan du cyklade sist. För den cyklingen du beskriver ska du helst ha en gravel, en rapp ht (fs om du har råd) och en stigcykel. Du bör nog öka budgeten 3-4 gånger, minst. ;-)

Så gå på den gyllene medelvägen. En rapp alu-Ht med 100-120mm slag. Som det ser ut nu får du vara beredd öka budget lite kanske, det är extremt urplockat. Satsa åtminstone på en luftgaffel. Näst på önskelistan vettig geo, därefter Boost-standard med genomgående axlar för hjulen.

Jag har inga tips, men tyckte det var uppståndelse om nån Decathlon-cykel i annan tråd. Prova att sök.

Lycka till, och se till att komma till skott. Att du cyklar är viktigare än på vad du cyklar!

Tillbaka
Topp