Våffelcrossen i Jönköping.

1817 skrev:
-------------------------------------------------------

> Eskil: På Söndag gör UCI ett undantag för dina
> 35mm däck och godkänner det, men bara för den
> gången=).

Inte dåligt. Får säkra att sadeln är vågrätt för det lär de nog inte göra undantag för.

Söndagens våffelcross kommer ha en lite ändrad bansträckning, istället för dom tråkiga/onödiga 50m innan springbacken kommer det nu ligga tekniskt kluriga serpentiner på sluttande gräs ala Åstorp SM.
Hoppas på att det blir en förbättring för både åkare och publik som nu ser ännu mera av banan.
Förövrigt så är banan nu bandad och klar för att testas under morgondagen.
Håller vädret i sig finns det goda chanser för ler rekord! Det gillar vi så klart.
///Victor.

Bra Victor!

Efter söndagens race får vi se till att lägga upp en massa bilder här för att skapa ännu mer intresse. Jag kommer med cykel eller kamera.

Jag tog lite bilder idag. Håll tillgodo

DSC03005.jpg

DSC03012.jpg

DSC03056.jpg

DSC03064.jpg

DSC02995.jpg

Fler bilder från dagens deltävling på IF Hallbys Facebooksida
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.309517952393088.84094.197177586960459&type=1&l=fc94e180ed

MTBiker skrev:
> På söndag är det dags igen.
>
> Hoppas 1817 kommer med mer info inför helgen.

Och visst levererar 1817 mer info:-).

Dags för Våffla Nr4!

På Söndag kör vi igen, samma upplägg som innan och med samma bana som Våffla Nr3 dvs med tekniska kurvor innan springbacken.
Start 10.00 med ett mastervarv 09.45.
30min körtid + 2varv brukar hamna på 40-48min med lungorna utanför kroppen och hjärtat på högvarv.
Med lite "tur" kanske det blir riktigt cross väder änteligen med någon cm nysnö.

Kostnad fortfarande ynka 20:- fast nu ingår även duschavgiften i pengen och som vanligt utlottning av fina priser från Östercykel i klubbstugan efter loppet.

Så välkommna på Våffel och lerfest!

///Victor.

(ursäkterna för att inte vara med har tagit slut nu MTBiker)

patrikaxelsson skrev:
> Du måste gömt dig bra i leran ;)

Ha ha! Ja du i detta väder cyklar jag bara jobbpendling eller distans på asfalt. Skita ner sig så här är inget för mig. Idag blev det intervaller inne. Hoppas ni hade kul!

Kul att min tråd vaknat till liv igen!

Som Guslar sa så drog årets Wåffla med stort W igång i Söndags med ett intro.

Trots det högst tvivelaktiga vädret var vi runt 25pers på start linjen och en gedigen publik utrustade med koskällor och annat oljud;-).

Nästa Söndag kör Wåffelcrossen igång på allvar med deltävling nr1 i cupen.
För mer info se https://teamostercykel.wordpress.com/ och för att se hur nöjda/slitna och trötta deltagarna var i Söndags så kikar ni under "bilder" så finns det några hundra att välja mellan.

Varmt välkomna nu på Söndag!
//Victor

Det här är ju ballt som bara den. ytterliggare en anledning till att köpa cross.
Får se om jag orkar ta mig upp på söndag och skaffa mig lite mer inspiration.

Kul!Kommer och kollar på söndag med lämnar nog Crossen hemma då jag precis börjat cykla. Inte såkul att agera rundmärke :-)

kga skrev:
> Kul!Kommer och kollar på söndag med lämnar nog
> Crossen hemma då jag precis börjat cykla. Inte
> såkul att agera rundmärke :-)

Vill du testa på i lugn och ro så tränar vi 17:00 på onsdag på samma bana. Samling vid återvinningsstationen på Gräshagen.

Tobbe83 och kga, nu tänker ni allt fel. Gör om och gör rätt;-).

Tobbe ser till att vara på plats med hojen och ombytt, inspirationen kommer på startplattan var så säker, för du brukar väl köra Mtb va? Det var ett gäng som körde Mtb också.

kga:Gör som Gustav föreslog och testa på Onsdag, annars lär du inte bli något rundningsmärke på söndag ändå. Banan är bred och fin och möjligheterna till omkörning är många så trängd blir du inte, inte heller behöver du känna dig ivägen.

Efter racet i helgen insåg vi att en förändring av en knixig nedförsbacke skulle ge ett bättre flyt i banan. Så dagens arbetsuppgift blev att köra ett antal skottkärror (många blev det) sand för att räta ut den knixiga svängen.
Hoppas detta gör att söndagens premiär av Wåflan blir ett ännu bättre än testracet i söndags.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    63.7 KB · Besök: 71
Alla är välkomna!
Nybörjare, motionärer, snabbisarna eller de som bara vill ha lite roligt tillsammans där inräknat supportar.

Den snabbaste växande cykelklubben och det skönaste gänget i Jönköping La Lepre Stanca släppte igår sin film - Una Dominica Epica från Wåffelcrossen i höstas.

Njut

MTBiker skrev:
> Den snabbaste växande cykelklubben och det
> skönaste gänget i Jönköping La Lepre Stanca
> släppte igår sin film - Una Dominica Epica från
> Wåffelcrossen i höstas.
>
> Njut

Härlig rulle!

Tillbaka