Skogling skrev:
-------------------------------------------------------
> Fina grejer!
>
> Hur kommer det sig att du blandar "tung" XTR trail
> med lätt SRAM?
I slutändan föll det på funktion för tilltänkt användningsområde. Var inne på M9000-bromsarna först men mer eller mindre alla jag fråga avrådde mig från att nyttja dom till #trenduro.
Sen klura jag ett tag på M9000 på styret & Saints ok likt proffsen i EWS, men magkänslan min sa 9020. Guide RSC var på tapeten ett tag men näää, på sikt förmodligen samma skit som Elixir.. Elixir är inge vidare bra, så är det bara, oavsett vaf folk säger. Andra märken tilltalade mig inte just nu även om jag gillat Italienskt tidigare.
Sen är jag absolut ingen gramjägare, men om man på enkelt vis & förhållandevis billigt (genom tillägg) kan spara några gram extra gör jag gärna det. Styren är ett bra exempel på hur jag resonerar (läs: lurar mig själv). Ett ~760mm kolstyre väger ju allt från 185 till 285gr, trots mer eller mindre samma priser.. Klart man tar de lättaste! Men samtidigt valde jag bort Ritchey V5 för XTR, trots både lägre vikt & bättre pris. Med andra ord finns det ingen som helst jefla logik i hur jag resonerar! Men tänkte att ni som rakar benen säkert går igång på lite bilder ;-)
soderblom skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Fått ramen än?
Nope, men den har lämnat krigsmakten i väst på sin resa mot våra breddgrader. Men lär nog ta en två-tre veckor innan den dyker upp.