AndersJB
Aktiv medlem
Vågar jag gå Tubeless?
En liten fråga från en som bara kört slang i däcken av ren tradition och enkelhet...
Har fått för mej jag ska testa tubeless,det sägs ju ge fördelar mot slang,om jag märker eller ej vette f*n,men måste testa för att bilda mej en uppfattning.
MEN...krängde på nya däck,(Spec Purgatory Grid/Butcher Grid) och pumpade upp till 1,8bar och lät ligga. Ej fyllt i sealant än.
Nån halvttimme senare nere på 1bar...WTF? Var är läckan??
Pensla såpvatten,det visar sej att däcksidorna har mikroskopiska småporer,blir små,små bubblor mest överallt....
Kommer vätskan täta detta? Har Joe's No Flats.
Vette fasen om jag vill söla ner allt för att sen ha konstant svettandes däck som man får pumpa varje dag,...och man får ta isär,tvätta bort skiten när man tröttnat och peta i en slang.
Eller nojar jag och detta är normalt som tätar sej finfint?
Som sagt...aldrig kört Tubeless,men vill verkligen testa detta.
Anders.
Har fått för mej jag ska testa tubeless,det sägs ju ge fördelar mot slang,om jag märker eller ej vette f*n,men måste testa för att bilda mej en uppfattning.
MEN...krängde på nya däck,(Spec Purgatory Grid/Butcher Grid) och pumpade upp till 1,8bar och lät ligga. Ej fyllt i sealant än.
Nån halvttimme senare nere på 1bar...WTF? Var är läckan??
Pensla såpvatten,det visar sej att däcksidorna har mikroskopiska småporer,blir små,små bubblor mest överallt....
Kommer vätskan täta detta? Har Joe's No Flats.
Vette fasen om jag vill söla ner allt för att sen ha konstant svettandes däck som man får pumpa varje dag,...och man får ta isär,tvätta bort skiten när man tröttnat och peta i en slang.
Eller nojar jag och detta är normalt som tätar sej finfint?
Som sagt...aldrig kört Tubeless,men vill verkligen testa detta.
Anders.