Vägval Alvik-Bro

PeterN

Ny medlem
Vägval Alvik-Bro
Ska ha konferens på Lejondals Slott i Bro och tänkte cykla från Alvik. Kollade på Stockholms stads karta och såg att det går en märkt cykelväg till Kungsängen. Är det den som är vettigast att åka på? Svår att följa? Hur ser det ut sedan mellan Kungsängen och Bro, gamla enköpingsvägen eller?

Peter

Vägval Alvik-Bro
Det är ca 3,5 mil den cykelvägen som jag tar från jobbet i Alvik till Kungsängen. Det går säkert att få det lite kortare om man vill.

Vägval Alvik-Bro
Dagens träningsrunda gick, för ovanlighets skull, österut. Cykelbanan mellan OK/Q8 Kungsängen och Bro är nu provkörd.
Betyg VG.
Jag vill dock utfärda en liten varning för s-kurvan i slutet av nedförsbacken förbi "betongfabriken", där var det snö, lera och skräp från skogsavverkning på banan. Dessutom stod det en traktor mitt på banan lite längre bort men den är nog flyttad innan dagens slut.
Lycka till.

/G

Vägval Alvik-Bro
Så du gillar inte Aspviksbacken, den går att ta i dryga 40 när det inte är snö och is och annat elände

Vägval Alvik-Bro
Jag kör Alviks-Brommaplan-Spånga Station- efter spåret till Barkarby station, där får du gå under järnvägen om du kör racer, sen till Jakobsberg på cykelbanan sen kör jag upp till gamla E18(?) och följer den till Stäket(McDonnalds) svänger vänster där in på Enköpingsvägen och följer den via Kungsängen där du svänger in på cykelbanan(du kan forsätta på enköpingsvägen också, de går parallelt) vid stationen och följer den tills du kommer till den första rondellen i Bro, där tar du höger och följer den vägen ca500m till du kommer till en allé på höger sida, där svänger du in och följer den vägen till du ser den gula Grindstugan vid slottet, sen är det bara att följa skyltarna de sista 200m.

Vägval Alvik-Bro
bigmollo skrev:
-------------------------------------------------------
> Hur var det med snön annars på vägen?

Helt OK, jag åkte bla Håtuna-över LG's övningsfält(LG=fd I1)-Kungsängen dvs en mindre trafikerad väg och det var inga problem. Största problemet var cykelbanorna i Bålsta det men fanns ju ett bredare och snöfriare alternativ :o)

/G

Tillbaka
Topp