Val av 32mm däck till Aerohjul

MR79

Medlem
Hej!

Behöver däcktips, jag har testat kränga på Pirellis Race RS 32mm däck med slang på mina aerohjul, men jag ger upp. Dem är för svåra att få på.

Jag kör med slang och har förstått att Tlr däck generellt är svåra att få på.

Så nu till frågan, vilket premium däck rekommenderar ni som ej är Tlr och är någorlunda lätta att montera?

Cykeln är en Bianchi Oltre pro.

Tack på förhand.

Har också kämpat med att få på däck som känns omöjliga. Men efter:

Har det inte varit några problem.

Hej!

Behöver däcktips, jag har testat kränga på Pirellis Race RS 32mm däck med slang på mina aerohjul, men jag ger upp. Dem är för svåra att få på.

Jag kör med slang och har förstått att Tlr däck generellt är svåra att få på.

Så nu till frågan, vilket premium däck rekommenderar ni som ej är Tlr och är någorlunda lätta att montera?

Cykeln är en Bianchi Oltre pro.

Tack på förhand.
Vad är det för hjul?

Köpte själv Pirelli p-zero rs tlr och det var första gången jag inte ens fick på den första däcksidan utan däckjärn… sjukt tighta! Hade vart nära på omöjligt med en slang tror jag.

Innan körde jag GP5000 för slang och de var inga problem att få på med bara händerna så rekommenderar de.

Köpte själv Pirelli p-zero rs tlr och det var första gången jag inte ens fick på den första däcksidan utan däckjärn… sjukt tighta! Hade vart nära på omöjligt med en slang tror jag.

Innan körde jag GP5000 för slang och de var inga problem att få på med bara händerna så rekommenderar de.
Hört att GP5000 skall vara hanterbara, dem ligger högt på listan! Tack för tips.

Bianchi Rc

Bilagor

• Skärmavbild 2026-05-31 kl. 19.41.20.webp
    Skärmavbild 2026-05-31 kl. 19.41.20.webp
    534.4 KB · Besök: 12
Tillbaka
Topp