Val av ny cykel

Val av ny cykel
Ustzeust sa:
MP3-Sthlm sa:
Skulle vara intressant att samla in hu långa alla Happyieter är och vad dom har för reach och RAD värde och se hur nära dessa formler är.

Man kanske ska lägga till info om man tycker den är lagom eller för kort mm.

Borde ju vara en ganska stor databas med siffror.
Har en bergscykel som är Sixtengodkänd, och en som är kortare. Testat längre, men tycker man vänjer sig efter femton minuter-en kvart.
För oss mellanmjölkare så stämmer tillverkarens tabell bra.

Problemet är ju att tillverkarna inte tar måtttabellerna på allvar. Ett exempel är crescent rask r40 och r50. Enligt crescent passar båda i stl 53 till personer 180-200 cm men det skiljer 30mm i reach mellan dom och då är båda små för den som är 2 meter.

Val av ny cykel
MP3-Sthlm sa:
Problemet är ju att tillverkarna inte tar måtttabellerna på allvar. Ett exempel är crescent rask r40 och r50. Enligt crescent passar båda i stl 53 till personer 180-200 cm men det skiljer 30mm i reach mellan dom och då är båda små för den som är 2 meter.

Tjena!

Just Crescent är kanske inte bästa exemplet när det gäller storlekar dock.

Val av ny cykel
Kneecap sa:
MP3-Sthlm sa:

Tjena!

Just Crescent är kanske inte bästa exemplet när det gäller storlekar dock.

Nu valde jag ju crescent för att den är extrem men jag tror det är så på alla märken.
Vitus ned rapide och semiter säger att båda passar åkare mellan 190-201 cm i XL och det skiljer 15 mm i reach på dom 201 på en cykel med 453 mm reach känns kort.

Guerrilla gravity( https://ridegg.com/) tycker jag är något på spåren där deras ramar kan ändra reach med 10 mm och även karaktär med olika baktrianglar.

Val av ny cykel
MP3-Sthlm sa:
Nu valde jag ju crescent för att den är extrem men jag tror det är så på alla märken.
Vitus ned rapide och semiter säger att båda passar åkare mellan 190-201 cm i XL och det skiljer 15 mm i reach på dom 201 på en cykel med 453 mm reach känns kort.

Guerrilla gravity( https://ridegg.com/) tycker jag är något på spåren där deras ramar kan ändra reach med 10 mm och även karaktär med olika baktrianglar.

Tjena!

Sentier kommer med kortare stam än Rapide, så styr-reachen skiljer bara 5 mm..

Tillbaka
Topp