Val av trainer

feuermannen

Medlem
Val av trainer
Jag är i färd med att byta ut min utnötta Tacx Flow mot en direktverkande trainer. Tittar på Wahoo, Taxc och Elite för typ 5-7000kr, alltså inga värstingar. Har en racer med 10-delad kassett bak och en gravel med 12-delad. Racern kommer nog bytas ut inom 2-3 år. Noterar att de flesta trainers är anpassade för max upp till 11-delad kassett. Har inte googlat igenom hela nätet men en stor del av de nya cyklar som säljs nu har 12-delat bak, både MTB, LVG och Gravel.

Har jag missat nåt totalt eller är sällsynt med trainers som funkar med 12 delat i den prisklass som jag letar i?

Val av trainer
Eftersom du inte fått svar på över en timme så drar jag till med att det känns som att dcrainmaker.com borde ha någon tabell för detta.

Låg kvalitet på svaret, men nu har du iaf ett. 😀

Val av trainer
I princip alla trainers säljs med en Shimano HG-L body, även kallad 11-speed. Det finns dock inget som hindrar att sätta på en 12-delad kassett på en HG-L, de flesta Shimanos 12-växlade lvg kassetter passar på HG-L.

Köper du en Wahoo Kickr från Zwift kan du välja att få den med 12-växlad kassett från början.

Men ska du köra Zwift och olika cyklar är det otroligt smidigt med Zwifts virtuella växlar och köpa en Kickr One istället, då kan du köra alla cyklar utan att behöva byta kassett: https://eu.zwift.com/products/wahoo-kickr-core-zwift-one-and-zwift-play

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp