Välj åt mig

Välj åt mig
Nu har jag kommit ner på två stycken cyklar som jag väljer mellan:)
Jag behöver er experthjälp vad gäller komponenter mellan dessa två cyklar!
Den ena är en HT och den andra en FS och någon av dessa två kommer jag att köpa....
Vilken skulle ni välja om ni ser till komponenter mellan dessa och inte till HT/FS!
Välj åt mig med en kort motivering:)

Giant Anthem X advaced 29er: http://www.cykellagret.se/product/9107/giant-anthem-x-advanced-29er-2-materialfarg-limegron-2014

Scott Scale 920: http://www.teamsportia.se/produkter...-26-29/scott-bike-scale-920-my13#.U8kLpLHb40o

Välj åt mig
Eftersom jag mestadels tränar efter grusväg och elljuspår och tävlar endast i Cykelvasan och lopp likt Mörksuggejakten så har jag beslutat mig för att köpa Scotten.... Jag vet ju även att Daniel och Richard Tynell är grymt nöjd med sina Scott Scale 920:)
Tack för hjälpen hörni!

Välj åt mig
Lycka till! 920 är ett bra köp.

FS är annars rätt skönt även på grusväg. Med HT får man sicksacka mellan alla groparna + att du även kan cykla i lite mer teknisk terräng om du skulle vilja det framöver.

Välj åt mig
Just antjem x 29er 1 finns nu på bikestore.cc för 1850 juuuro och byter du ut hjulen till något från actionsports och köper kinastolpe och kinastyre så har du en fs 29 strax över 11 kg.

Välj åt mig
castrello skrev:
-------------------------------------------------------
> Just antjem x 29er 1 finns nu på bikestore.cc
> för 1850 juuuro och byter du ut hjulen till
> något från actionsports och köper kinastolpe
> och kinastyre så har du en fs 29 strax över 11
> kg.

Sniperolsson skrev:
-------------------------------------------------------
> Eftersom jag mestadels tränar efter grusväg och
> elljuspår och tävlar endast i Cykelvasan och
> lopp likt Mörksuggejakten så har jag beslutat
> mig för att köpa Scotten.... Jag vet ju även
> att Daniel och Richard Tynell är grymt nöjd med
> sina Scott Scale 920:)
> Tack för hjälpen hörni!

Välj åt mig
Varför starta en tråd med tips för att säga 1,5 h senare att man bestämt sig själv? Det är ju emot happys idé! :)

Dessutom är han säkert möjlig att övertyga tror jag...

Tillbaka
Topp