Välkomna till Hisingen Runt!! (25 maj)

Den 25'e maj är det dags för årets upplaga av motionsloppet Hisingen Runt. Vi hoppas självklart att vi får se er där. Siglespeed, mtb, fixed – allt funkar för oss :-)

Nytt för i år är att man kan starta ett eget lag som kompisarna sen kan anmäla sig till. Får vi se ett Happy MTB-lag månne? Med tanke på er sköna medverkan på Tvåhjulsmässan, Vacchi Live och Bergakungen vore det klockrent att ha er med här!

412 kommer och kör lite trial på vårt aktivitetsområde vid målgången. Säg till om ni vill fixa till nåt eget hörn ni också. Vi är alltid öppna för förslag! :-)

Christer / Hisingens CK
christer@hisingensck.se
http://www.hisingensck.se/hisingenrunt/

Ps. Sista anmälningsdag är egentligen den 10'e maj, men vi håller dörrarna öppna tills fredag så att ni hinner anmäla er.

På Coiler?
Det är grymt!

Eftersom jag inte kommer att komma loss till Eslöv låter detta som en bra genomkörare.
Happy borde representeras.
Anar dock att Sub 9 teamleadern mfl kör under annat flagg?.. Bastards!

Kan man inte sistaminutenvackertväderanmäla sig?

Racercykel Fredrik.

Anmäl dig inte om du bara har den cykeln.
MTB är väl en sak men inte en hedämpad Coiler med feta däck och flatties
runt hisingen på Landsväg. Det är nog nästan hårdare än det du gjorde förra helgen.

Det är Gran Fondo den 20:e i Eslöv, sen blir det nog en Extreme Ride på lördagen den 27:e, så jag vet inte om jag hinner ladda om till den 25:e... :-)

/Leo

Hoppar över Eslöv så jag siktar på att köra Hisingen Runt. Anmälningen är öppen idag och kanske imorgon också och än finns det tid att fixa ihop ett lag, funderar på att anmäla ett "Happy sub9" lag. Isåfall blir det 110km på ca 3 timmar, nonstop, snitt på 36-37km/h. Vad säger ni, kan vi få ihop minst 3-4st så blir det skoj?!

/Leo

Tror jag skall kunna köra. Skall anmälla mig imorgon isåfall, vi kanske kan få med Mr Melin, han var dragstark idag.

Wilier: Då kan jag anmäla mig nu då så väljer du bara lag "Happy sub9" när du anmäler dig, då får vi samma starttid och kan köra ihop. Hoppas Erik M läser detta då och inte missar anmälan, men det ska nog gå att efteranmäla sig till rätt startgrupp/klunga också tror jag.

/Leo

Så, nu finns "Happy sub9" registrerat, gick ju fort det hela :-)

....................................................................................................................
Tack för er anmälan till Hisingen Runt 2006.

OBS! VID BETALNING VÄNLIGEN ANGE ANMÄLNINGS ID: XXXX.

Anmälan betalas genom insättning av startavgiften på pg 184021-4.

Vi har tagit emot en ansökan om startplatser till följande personer:
Namn: Leo Ranta
Runda: 110 km (190 kr)

Ni cyklar i laget Happy sub9
......................................................................................................................

/Leo

Jubelero skrev:
-------------------------------------------------------
> Eftersom jag inte kommer att komma loss till Eslöv
> låter detta som en bra genomkörare.
> Happy borde representeras.
> Anar dock att Sub 9 teamleadern mfl kör under
> annat flagg?.. Bastards!

Teamleadern är nu anmäld, under "Happy sub9" flagg. :-) Bara att haka med nu!

/Leo

Ileberg: Vi ser det som ett "träningspass" inför Vätternrundan sub9... ;-) Kunde skrivit Happy sub3, då det är vad vi siktar på 110km. :-9

/Leo

Christer: Jadå, det tror jag allt. Tror bara att några är lite mer "vackertvädercyklister", men jag kör oavsett väder. Det kan inte bli värre än våren första racerturer som kördes i +4C och regn... ;-)

Sen är det ju inte svårt att motivera sig att köra fort om det skulle vara dåligt väder, man vill ju snabbt i mål då. :-) Nog om dåligt väder, jag känner på mig att det kommer att bli fint väder den 25:e. Lågtrycket är på väg in nästa vecka, sen kommer högtrycket tillbaka igen.

/Leo

Jag ska kanske köra en TEA, en 36-timmars multitävling samma dag men det är inte spikat ännu. Om inte så hänger jag på i sub9-laget, räknar kallt med att arrangören i så fall kan plocka in mig i rätt startgrupp, om inte så får man väl starta tidigare och vänta in klungan alternativt trampa ikapp er...
:-)

Jag är arrangören :-)
Det mesta är nog möjligt, men tror ni att det kan bli många "Happyister" som efteranmäler sig så lägger jag er startgrupp (just nu är det bara en person) långt bak i startlistan så att det finns ett hål där. Det känns tufft att hålla en hel startgrupp om det bara blir en startande ;-)

Sådär, now we're talking! :-) Gött Jubel, då är det Wilier och Erik samt några till som behövs i klungan för att vi ska få upp farten så där lagom.

/Leo

Du kan ha missbedömt min form, Leo..
Men jag kör så länge det går. Lika bra att få veta nu vad benen har att ge istället för i Jönköping.

Skall bli kul!

Halloj!
Orginalplanen var att dra en Hisingen Runt med mina Sub9-homies... Men slutplanen blev att vi ska åka upp till svärföräldrarna i Dalsland under Kristiflygarehelgen. Så jag bangar, tyvärr.
Hisingen runt är en skön runda annars. Men jag tar med mig racern upp till Dalsland så att jag kan dra ett eget litet lvg-pass på torsdagen samt fredagen. En liten kul tur är att trampa över till Norge, doppa fötterna i ån som rinner vid gränsen och sedan trampa hem igen. 3,5 mil till gränsen, ingen jätterunda men alltid något. Jag kan ju fylla ramrören med whiskey och sälja till norrmännen för dyra penningar, så har jag finasierat Vätternrundan :) Ingen misstänker väl en svettdrypande svensk lvg-cyklist.
Om vi inte ses innan: så lycka till ni som ska trampa HR!!

Jag är anmäld sedan en tid men kommer att köra med mina jobbarkompisar i team GVA Consultants. Floda-Janne skulle också kört där men han har problem med en knäinflammation så det blir vare sig HR eller Vättern för honom.

/Anders

Hurra, hela famljen skall cykla, scouteriet är inställt! Jag och barnen tar nog trike. Det blir alltså 18 Km med en medelhastighet på 10 Km/h, mer orkar inte lilla Moa. Det finaste med triken är nog att man kan cykla hur långsamt som helst utan att vingla...

Ses där vid Zenithgården strax efter åtta, starten går som sagt 09.06 för happy sub9. Sen blir det non stop 11 mil... :-9

/Leo

Super, tack så mycket (fan vad jag läser dåligt, var ju inne och kollade mitt startnummer men missade tiden :) ).

Jag ska bara få iordning på min nya racer ikväll så kommer jag och efteranmäler mig imorgon. Just nu punka, ingen sadel och tempostyre på hojen men det får väl ordna till sig ikväll. Plus att jag kanske borde ut och cykla på den en gång innan jag ställer mig på startlinjen...

Ja ja, värre problem än så har ju löst sig...

Tillbaka
Topp