Valllåsen Bikepark öppnar på lördag 10:e

nebben00

Medlem
Nu är första byggfasen klar, 6 huvudleder från grönt till svart som kan kombinaeras på ett otal sätt plus början till en grym jumppark.

kom och se och testa själv vi har inte så många bra foton än då byggandet prioriterats... men lite finns ute på vallasen.se

vi ses

Såg att liftkort vuxen kostade 190kr/dag. Kommer det finnas säsongskort att köpa?

Vore även bra med tex. 10-kort eller 5-kort som kanske var lite rabatterade. Speciellt bra om man tänkt köra ofta.

/e

För mig som varit i Vallåsen på vintern - men det var många år sedan - så undrar jag lite över skogsåkningsmöjligheterna. Hur pass mycket kan man cykla på slingorna utan att komma ner på 5 minuter? Finns det ex.vis lite längre slingor som man kan utnyttja utan att känna att man är nere på fem röda sekunder? Skulle uppskatta om man kunde få lite mer info om denna typ av cykling.

Förresten tycker jag att det är ett oerhört bra initiativ till denna bikeparken, skall bli verkligen kul att testa!

och med lite tur så kanske vi växjöbor övernattar nånstans i närheten för att köra två dagar med grillning och tillhörande öl på kvällen? :)

Någon som orkar kommentera hur det är med lite mera xc-cykling där? Eller är det bara jumps o drops som gäller?

pewe skrev:
-------------------------------------------------------
> Någon som orkar kommentera hur det är med lite
> mera xc-cykling där? Eller är det bara jumps o
> drops som gäller?

Hallandsåsen är ganska stor och det finns ganska mycket trevlig XC cykling i krokarna, däremot är det sämre med markerade leder.
I dagsläget är det helt klart så att fokus ligger på utförsåka, men mig veterligen pågår det byggande (i annan regi) av markerade xc slingor i närheten.

c:a 20 mil från GBG.

Kom och prova! .)

pewe skrev:
-------------------------------------------------------
> För mig som varit i Vallåsen på vintern - men
> det var många år sedan - så undrar jag lite
> över skogsåkningsmöjligheterna. Hur pass mycket
> kan man cykla på slingorna utan att komma ner på
> 5 minuter? Finns det ex.vis lite längre slingor
> som man kan utnyttja utan att känna att man är
> nere på fem röda sekunder? Skulle uppskatta om
> man kunde få lite mer info om denna typ av
> cykling.
>
> Förresten tycker jag att det är ett oerhört bra
> initiativ till denna bikeparken, skall bli
> verkligen kul att testa!

Lederna är dragna för mesta flow och cykling i förhållande till höjdmeter ca 140. det finns en grymm figure of eight ca 25km inte lång ifrån vallåsen och tanken är att en anslutningsslinga skall byggas åk dit och testa, jag tror du och de flesta kommer att bli positivt överaskade, och detta är bara början om tre år....

Ser fint ut på de små bilderna! Ska bli kul att testa på lördag!

Till och med stockar att leka med vid liften! Tummen upp! (För det är väl inte bänkar avsedda att sitta på?!) :)

Tillbaka
Topp