Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> Cykelbranshen bör ta efter Addnature. 26h efter
> beställningen står jag med ett stort paket i
> nävarna, mycket bra.

Beställde i fredags där ifrån och står under behandling än! :/

Vänta på paket-tråden!
Bang skrev:
> Är inte mtb snabbkopplingar kortare cerro ;) men
> 38g e lätt.
>
> Å ja. Jag bygger lätt men inte på bekostnad av
> säkerhet, komfort eller livslängd.
>
> Vad väger din mtb in på?

MTBsnabbkopplingar är längre, 135mm baknav istället för 130mm

Vet inte om jag vågar skriva vad min mtb väger, kan säga att den lättare än ett gäng cyklar i visa din lätta racer-tråden iaf. :D

Vänta på paket-tråden!
cerro skrev:
> Bang skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Är inte mtb snabbkopplingar kortare cerro ;)
> men
> > 38g e lätt.
> >
> > Å ja. Jag bygger lätt men inte på bekostnad
> av
> > säkerhet, komfort eller livslängd.
> >
> > Vad väger din mtb in på?
>
> MTBsnabbkopplingar är längre, 135mm baknav
> istället för 130mm
>
> Vet inte om jag vågar skriva vad min mtb väger,
> kan säga att den lättare än ett gäng cyklar i
> visa din lätta racer-tråden iaf. :D

säger ju inte så mycket egentligen :D för övrigt ä vikt inte allt.

Vänta på paket-tråden!
Jensen: Sant då det var väldigt stor spridning i den tråden. Vikt är inte allt men mycket kul.

8757g med träningshjul väger min mtb.

Vänta på paket-tråden!
HJÄLP!

CRC har nu äntligen skickat mina prylar, MEN när jag tittar på order details så ser jag att en av mina varor har status Cancelled...WTF!
Hur fan gör man nu? Dom har redan dragit 3107,49:- från mitt konto. Denna produkt jag nu inte får kostar 490,33:- Den var i lager när jag beställde. Har detta hänt någon annan?
Hur gör crc, återbetalar dom pengarna eller?
Dom är ju inte bra på att svara på mail så jag tror att jag får ett snabbara svar här om nu någon varit med om detta själv.
MVH//Erik

Vänta på paket-tråden!
Nice Cerro! Riktig flugviktare.

Undra om man kan borra hål i snabbkopplingspinnen :)

Övrig status:

-Inget nytt på DX fronten :( 2 av 5 lampor är skickade.

-Snabbkopplingarna från UK är på väg

-Nya pendlarramen har inte skickats än trots att det gått 2 veckor

-Ny bakhjulsbody på ingång

Sedan e det nog inge mer :(

Vänta på paket-tråden!
Status: Undantag

Det låter aldrig bra, de har väl backat över paketet med någon gammal trött Sprinter Merca...

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett par Nokian Hakka WXC 300 till pendlarn och ett par Hutchinson Scorpion 2.3 till MTBn samt ett par Elite, Custom Race Black flaskställ till racern.

Varje cykel måste få en liten julklapp.

;~}

Vänta på paket-tråden!
2st Dealextreme P7or Headlamps beställda.. 1800 lume ntillsammans eller 2x900 lumen för separat backupsystem/dubbel körtid i skogen ska väl räcka förhoppningsvis.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett par vinyl lp´s beställda från England. Skickades via royal mail airmail 21/11.
Har beställt mkt från ebay genom åren och aldrig haft problem, oavsett om det skickats från Europa, Asien eller USA. Men det här känns ju litet segt. På delivery time står det bara att den kan variera.
En gång väntade jag iofs 2-3 månader på en singel från Kanada, men det är enda extremfallet. Dessutom går det inte att söka efter kollit eller liknande.....ouaff. Vad gör man?

Vänta på paket-tråden!
*micke*: du kan ju inte köpa grejer utan att blogga om dem, vad ska jag då göra på jobbet?

Vänta på paket-tråden!
Oops, råkade visst beställa en ny cykel. Hybrid denna gång, Kona Dew Drop. Ser redan fram emot sommarens fikaturer =)

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett extra batteripaket + O-ringar till min DX lampa. Beställde från Geomangear sista oktober.... Ordern verkar ha försvunnit. Kontaktade Geomangear som utan problem skickade nya grejer, hoppas att de kommer fram!

Vänta på paket-tråden!
Beställde från CRC i söndags. Tog gratisfrakten och ser ut som att jag får grejorna imorgon. Det är ju bra och acceptabelt.

Men!

Jag beställde i samma veva också ett paket från cyclecomponents, betalade för frakten (posten) som alla gör. Och den beställningen har inte kommit längre än mottagen/behandlad.

Illa.

Vänta på paket-tråden!
Fick hämtat ut en DX-lampa idag. Hade ingen avi men det löste sig ändå. :) Sen dök det upp ett paket jag inte ens hann vänta på. En sprojlans x7-framväxel köpt av privatperson. Blev skickad igår och kom hem till mig idag. Underbart!

Nu ska hongkong post bara skicka den andra lampan med.

Vänta på paket-tråden!
väntar på ett par:
Accura1.jpg

205 gram för 100 pund ä inte helt fel. finns i smidd version med, 225 gram och kostar 50 pund paret. det är grymt bra me tanke på att lättaste sram/shimano/gampa alla väger över 260 gram. ska tydligen vara rätt bra bromskraft i dessa med, till skillnad från många andra lätta bromsar.

ska bli spännande att testa.

Vänta på paket-tråden!
Men vad i helvete, inte nog med att jag väntat på paket från Crc sen den 23:e, idag lämnade inte Schenker mitt paket till lokala ombudet trots att det anlände Stockholm 05:35 utan försökte i stället ringa för att höra vart dom kunde lämna paketet. Mig veterligen står alltid numret på Crcs adresslapp men mest förbannad blir jag för att dom inte lämnade paketet hos mitt lokala ombud så jag hade kunnat hämta den som normalt i eftermiddags. Sen när började Schenker lämna paket vid dörren och varför i helvete åkte dom isf inte hem till min adress som står på paketet eller lämnade det hos mitt lokala ombud ? :-S T

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Räknas en beställning på systemet som att vänta på ett paket? Första gången jag beställt så jag vet inte om det är paketerat.. ;)

Vänta på paket-tråden!
Tack *Micke* :)

Jag fick mina 5.10 Guide Tennie igår, beställde från http://www.outside.co.uk/ i måndags kväll. Royal mail är the shit helt enkelt!

Bad en lokal butik att plocka in, och tydligen är de restnoterade hos 5.10, men outside hade på lager.

Sjukt sköna skor för övrigt, blir säkert kalas att cykla i också. Inte lika monstruöst tunga som de dedikerade cykelskorna, jag tror dessa blir perfekt till AM. Sulan är hyfsat styv för att vara ett par trekkingskor, ungefär lika styv som mina Adidas Berm. Det enda jag saknar är skydd för fotknölen på insidan av foten.

Vänta på paket-tråden!
Bang skrev:
> Väntar på:

beställde inte du en sådan förra hösten och sålde den efter ett par dagar? eller du ska kanske sälja den vidare med vinst? =)

Vänta på paket-tråden!
fredrikw skrev:
> Bang skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Väntar på:
>
> beställde inte du en sådan förra hösten och
> sålde den efter ett par dagar? eller du ska
> kanske sälja den vidare med vinst? =)

Den blir din för 3200:-

Mina DX-lampor kommer ju aldrig å jag måste ha något när jag löptränar. Denna kommer dock vara kittad med 20w + 35w.

Vänta på paket-tråden!
Hurra!!

DX-lampan jag beställde 20/10 är äntligen på väg till Sevrige:-)
Outward Registered Letter
Destination - Sweden
The item (XXX) left Hong Kong for its destination on 4-Dec-2009

+kraschpyjamas, hjälm och annat smått och gott på väg in från CRC...

NNNN

Vänta på paket-tråden!
beställde en massa grejer från bike-discount.de igår kväll klockan 21, klockan 11 på förmiddagen idag dök det upp en bekräftelse på att de har skickat grejerna. tysk effektivitet.

Vänta på paket-tråden!
paxel skrev:
> Hurra!!
>
> DX-lampan jag beställde 20/10 är äntligen på
> väg till Sevrige:-)
> Outward Registered Letter
> Destination - Sweden
> The item (XXX) left Hong Kong for its destination
> on 4-Dec-2009
>
> +kraschpyjamas, hjälm och annat smått och gott
> på väg in från CRC...
>
>
> NNNN

Det samma här! Fast jag beställde 21/10. ;)

Vänta på paket-tråden!
Intressant att min lampa jag beställde fem dagar efter den första har skickats från Hong Kong nu:

Destination - Sweden

The item (***********HK) left Hong Kong for its destination on 4-Dec-2009

Den första som jag beställde fem dagar innan ligger fortfarande å väntar på att bli skickad till Sverige. Eller något:

Destination - Sweden

The item (RT************HK) was posted on 23-Nov-2009.

Tack för den likssom.

Hur resonerar man när man skickar en order som inkommit senare än den andra när det är samma produkt? Det verkar vara ett lotteri med orderpackningen. Jag ser framför mig ett gäng kineser som dricker whiskey och röker smuggelcigg i lagerlokalen. Bakom grabbarna står det en skrivare som spottar ut ordrar och killarna dricker vidare och spelar domino.

Plötsligt åker en av kinserna ut. Han går bort till skrivaren & tar upp en order ur högen som bildas då alla orderpapprena inte får plats och trillat ner på golvet. Han packar en order, sedan cyklar han hem på sin DX-Fixie med reklamerade DX-lampor.

Det Måste vara så, eller hur, eller hur?

man_i_pingtuan.JPG

Kinesen på bilden har inget med inlägget att göra ;)

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Jag hade också en order som det stod "was posted on 14-Nov-2009" som senare ändrades till "processing...25-nov-2009". Det är bara att vänta och tänka på hur mycket pengar man sparar.

Om man inte gör som Bang, vill säga. ;P

Vänta på paket-tråden!
xyz-saft skrev:
> Jag hade också en order som det stod "was posted
> on 14-Nov-2009" som senare ändrades till
> "processing...25-nov-2009". Det är bara att
> vänta och tänka på hur mycket pengar man
> sparar.
>
> Om man inte gör som Bang, vill säga. ;P

menar du mitt köp av Silva 478 med nästa dag leverans :)

Vänta på paket-tråden!
Blev blåst på mina däck av schenker igen, trots att dom igår fick telefonnummer, portkod och besked att det skulle finnas någon hemma och ta mot paket hela dagen lyckades dom inte lämna däcken. Blir jävligt trött på den schenker-apa som lyckades registrera min försändelse för hemmaleverans i stället för lokala ombudet som vanligt med Crcs gratis-parcelforce-frakt. Idag hade den som skulle köra ut paketet visst inte tittat om kundens kontaktinformationen uppdateras och följdaktligen blir paketet kvar på deras terminal hela helgen... På måndag blir det väl samma visa igen så jag kan ringa dit på eftermiddagen och kräva få det utkört till mitt paketombud :-S 15-16 dar från beställning till leverans mot sedvanliga 4-5 dygn som det brukar ta från Crc-Stockholm :-( T

Vänta på paket-tråden!
Så, då har ett paket kommigt från Bike-Components med ett nya SLXvevar till SS cykeln.

Vänta på paket-tråden!
Idag, efter en veckas väntade skickade äntligen CRC och Bikeparts sina saker. Nu väntar
den eviga väntan på leverans.

Mvh

Den väntande...

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Blev blåst på mina däck av schenker igen, trots
> att dom igår fick telefonnummer, portkod och
> besked att det skulle finnas någon hemma och ta
> mot paket hela dagen lyckades dom inte lämna
> däcken. Blir jävligt trött på den schenker-apa
> som lyckades registrera min försändelse för
> hemmaleverans i stället för lokala ombudet som
> vanligt med Crcs gratis-parcelforce-frakt.

Jag verkar vara den enda som (peppar peppar) inte har haft något strul med gratisfrakten från CRC. Det kommer alltid till spelbutiken där bort vid dig Thomas. Ska väl inte säga för mycket så en dag står man väl där och är vansinnig.

Vänta på paket-tråden!
Det har funkat helt okej fram till nu för mig med, men denna gång sket det sig fullkomligt :-( Det mest irriterande var när jag pratade med schenker igår och kompletterade deras uppgifter och så hade utdelningsavdelningen inte ens kollat alternativ struntade i det. Undrar om dom överhuvudtaget tänkte kontakta mig efter att själv ha kommit på att dom skulle leverera vid dörr eller om dom tänkte skicka tillbaka försändelsen ut mottagare ? :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Trist T. Gå till Schenker å fråga, VA E MITT FAKKING PAKET? Ja, VAR'E DET? MITT FAKKING PAKET. Hur Fan ska jag kunna köra Da Fakking Happy-Ride i helgen. Den som Strula ska få spö!!!

Då kanske det händer något?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp