Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
konstigt, för numera så har inga ordrar hållt leveranstiden när jag beställt. senast den jag fick idag var en dag sen. inga jättetider, men principsak. säger man att det ska skickas den 15onde ska det gå den 15onde inte den 16onde.

förövrigt så tog mina campa reglage hela 4 arbetsdagar extra i somras när jag beställde de utan någon förklaring eller skäl. när jag väl ringde o sa att jag ville avbeställa så dök de upp i brevlådan dagen efter.

jag handlar hellre av andra, men när mina favoritbutiker inte handlar vissa grejjer jag vill ha så får det bli lokala butiken o i sista fall CC...

hursom så fick jag iaf mina 2 par tubisar idag från CC och en del tune godis från tyskland, men det verkar inte vara lätt att få rätt så får skicka tillbaka mina snabbkopplingar, IGEN.. först AC14 istället för DC14, nu DC14 fast i fel färg.. mutter. får väl hoppas på tredje gången gillt.. tur för dem att jag inte har fått något vevparti eller bakväxel ännu.

Vänta på paket-tråden!
Men när det gäller Dustin handlar det väl mer om att Dustin har grejerna på lager vilket CC inte har?

Vänta på paket-tråden!
Låg en lapp såg jag förstan nu såg om att min vev hade kommit. Fett ju men synd att de glömt skriva ner värdet som de lovat - RÖV också!!!!!!!!
Idag har allt lyckats skita sig och det är mycket bra att dagen snart är över.

Vänta på paket-tråden!
paket.jpg ht=161

/CJ

Vänta på paket-tråden!
Beställde just dylika saker från en för mig ny nätbutik, får se om det dyker upp något så småningom.
Priserna tycker jag vart helt ok, Craft handskar & skoöverdrag samt vattenskyddande benöverdrag..

1 Craft Tempest Wind Proof Glove
Size: XL Kr229.13

1 Sportful No Rain Leg Warmers
Colour/Size: Black/L Kr350.53

1 Craft Rain Bootie
Size: L Kr220.34

Här hittar ni butiken: http://www.alwaysriding.co.uk/

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett par sådana här samt däck och lite annat.

Bilagor

• W350_2.jpg
    W350_2.jpg
    60.8 KB · Besök: 36
Vänta på paket-tråden!
hammarn skrev:
-------------------------------------------------------
> dahlfalk skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag väntar på packet från Cyclecomponents
> med
> > slangar.
> > Massor av slangar, nu ska jag f*n inte behöva
> gå
> > hem pga. av jag inte har med mig tillräckligt
> med
> > slang iaf.!
>
> Då finns väl risken att du får vänta LÄNGE.
> Säger jag vis av erfarenhet.

Tre dagar tog det, sedan pep det i mobilen och jag hade ett paket att hämta ut på ICA. Helt OK leveranstid tycker jag.

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar nu officiellt oxå på ett paket!
Canyon Nerve AM 9.0 fick det bli.. Hade precis bestämt mej för en 8.0, men den var ju totalt slutsåld. Deras sparbuch känns jäkligt effektiv måste jag säga!
Hoppas bara lagerstatusen var uppdaterad ;p

Vänta på paket-tråden!
Här väntas det också på en Canyon! För mig fick det bli en Nerve AM 6.0.
Nu börjar Den Långa Väntan På Paketet...

Vänta på paket-tråden!
ja man väntar o väntar.. ny ram (igen) och så nipplar & brickor till hjulen+nippelnyckel (dolda nipplar så måste ha en sån där 6-kants nyckel).

sedermera så fick jag mitt paket från starbike igår.. fel snabbkopplingar, IGEN, så får skicka tillbaks de ännu en gång.. så då väntar man på det paketet igen.. mutter.

man får väl trösta sig med att man varken har ett vevparti eller fått ihop hjulen ännu... det är det som saknas innan jag kan ut o cykla nya landsvägskanonen.

Vänta på paket-tråden!
svenska posten och norska posten är ju fan värre än schenker. efter 12 dagar verkar svenska posten KANSKE kunna leverera ett paket jag skickat till norge imorgon eller på onsdag.

Norska posten, har efter 10 dagar inte lyckats få paketet med ramen jag väntar på ens över gränsen till sverige. o då skickades den från en plats i norge som bara ligger några enstaka mil från svenska gränsen :D

SÄÄÄÄMMMSSSTTT är ett svagt ord :D

Vänta på paket-tråden!
niglas skrev:
> Här väntas det också på en Canyon! För mig
> fick det bli en Nerve AM 6.0.
> Nu börjar Den Långa Väntan På Paketet...

jag med! jag beställde den 11e september och den har tydligen inte skickats från tüskland än. hur har det gått för dig?

Vänta på paket-tråden!
nu väntar man på de sista ekrarna, ekertensiometer (park tool TM-1), AX-lightness Morpheus vevparti, campa SR bakväxel (2011 modell) och en ny ram..

Tiden går mycket långsammare när man väntar.

Vänta på paket-tråden!
Tim skrev:
> nu väntar man på de sista ekrarna,
> ekertensiometer (park tool TM-1), AX-lightness
> Morpheus vevparti

Mumsigt vevparti :D

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på två par klossar till mina pedaler som jag köpte på k&s här.
Och så väntar jag fortfarande på sakerna jag beställde från dx 25:e augusti. Dom kom till Sverige idag i alla fall. Det kanske tar mindre än en månad att få dom i slutändan. :D

Snart dags att beställa mer saker så jag kan vänta igen. Vad ger mest väntande per spenderad krona? Man vill ju få valuta för pengarna!

Vänta på paket-tråden!
mest väntande.. det måste väl vara ett nigeriabrev?

annar kan du beställa ett par tune snabbkopplingar, då får du vänta 3 gånger åtminstone innan du får rätt :) det är ju valuta för pengarna.

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Ja, fast nu när sd har kommit in i riksdagen så kan man ju inte hålla på med sånna där nigeria-brev! Då försvinner snart fornminnen som midsommar och jul när man minst anar det! Sådetså!

Vänta tre gånger låter ju kanon! Då får man ju tre varor till priset av en med. Sen att man inte får behålla alla är ju en annan femma.

Nej, det får nog bli nått så beprövat som att beställa lite junk från dx. Det är ju trots allt så gott som gratis. Då kan man dessutom beställa massa paket och dela upp väntandet i flera månader! :D

Vänta på paket-tråden!
Woho!

Mina byxor har kommit! Skickades från Wiggle i fredags och jag kan hämta ut grejerna idag. Snabbt jobbat Wiggle!

Vänta på paket-tråden!
I morse fick jag ett mejl om att mitt paket från Bike-components.de har skickats, och nu ser jag att mitt paket från CyComp ska skickas under dagen (status: plockas/packas)!

Jag bör ha allt på fredag, och kanske redan på torsdag!

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar inte på min Polar CX 600X längre. Den har kommit. Eller rättare sagt det kom en ny liten fin dator till mig och den funkar finfint den.

Känns bra att det inte berodde på min oförmåga med datorn att jag inte kunde överföra data från klockan till datorn. Nej det var en trasig klocka, IR-överföringen. Inte min ofömåga som vissa tycks tro. Ha tugga på den ni otrogna;)som högljutt framför den tanken. Att gör du verkligen rätt ha ha ha.

Nu är det bara en lite fråga kvar. Vad i hela hv ska jag göra med all denna data? Det är ju fan grafer och skit överallt i min dator nu ;7)

Måste verkligen få ge Polar "servis" team ett stort + för denna hantering. Super var ordet.
Kan rekommendera att köpa Polar bara pga dessa.

Vänta på paket-tråden!
valle skrev:
> niglas skrev:
> -----
> > Här väntas det också på en Canyon! För mig
> > fick det bli en Nerve AM 6.0.
> > Nu börjar Den Långa Väntan På Paketet...
>
>
> jag med! jag beställde den 11e september och den
> har tydligen inte skickats från tüskland än.
> hur har det gått för dig?

Idag har pengarna dragits från kontot iaf.
Inte fått några leveransdetaljer..
De kanske väntar tills de fått in en full budbil med cyklar till sverige?
Vilka färger har ni grabbar valt?

www.pattepk.com

Vänta på paket-tråden!
Pattepk skrev:
> valle skrev:
> -----
> > niglas skrev:
> >
>
> > -----
> > > Här väntas det också på en Canyon! För
> mig
> > > fick det bli en Nerve AM 6.0.
> > > Nu börjar Den Långa Väntan På Paketet...
> >
> >
> > jag med! jag beställde den 11e september och
> den
> > har tydligen inte skickats från tüskland än.
> > hur har det gått för dig?
>
>
> Idag har pengarna dragits från kontot iaf.
> Inte fått några leveransdetaljer..
> De kanske väntar tills de fått in en full budbil
> med cyklar till sverige?
> Vilka färger har ni grabbar valt?
>
> www.pattepk.com

Idag drogs mina pengar också. Beställde en svart, men jag tror att jag flipprade mellan vit-svart 10ggr innan jag bestämde mig.

Vänta på paket-tråden!
Fick mina vinterdäck igår. Nu är man iaf bättre rustad än med asfaltsslicksen ...

IMG_4442.JPG ht=544

IMG_4446.JPG ht=725

Vänta på paket-tråden!
Jajamensan! Nu är ett paket i Örebro och ett i Malmö. Båda på väg till Götet. Sannolikt redo för avhämtning i morgon eftermiddag! Mums!

Vänta på paket-tråden!
Puttade över pengar till kontot för att betala min nya Canyon, men insåg att stålarna kommer dras först vid leverans. Nu ska jag alltså gå runt med en massa tusenlappar extra på lönekontot i tre veckor, utan att lyckas bränna dem på annat skrot!? Jisses....
Men nedräkningen har börjat, två veckor kvar tills man är Canyon-åkare.

Vänta på paket-tråden!
Nu väntar jag på en Canyon Ultimate CF 9.0...
Fick precis mail att UPS har hämtat den hos Canyon.

Bilagor

• Canyon.jpg
    Canyon.jpg
    43.6 KB · Besök: 38
Vänta på paket-tråden!
Luke skrev:
> Puttade över pengar till kontot för att betala
> min nya Canyon, men insåg att stålarna kommer
> dras först vid leverans. Nu ska jag alltså gå
> runt med en massa tusenlappar extra på
> lönekontot i tre veckor, utan att lyckas bränna
> dem på annat skrot!? Jisses....
> Men nedräkningen har börjat, två veckor kvar
> tills man är Canyon-åkare.

Två timmar efter det här inlägget fick jag mail om att cykeln är överlämnad till UPS! Ooooh.... Som ett barn kvällen innan julafton!!! :-)

Vänta på paket-tråden!
Att Canyon levererar helt olika måste väl bero på att de bygger cykeln på beställning om den inte råkar finnas färdig i lager. Sen kan man väl tycka att de borde räkna med att bli av med det mesta vid sparbuch, så de kunde förbereda sig lite bättre. Jag har inte fått nåt nåt mail om status på ärendet än och beställde i helgen.

www.pattepk.com

Vänta på paket-tråden!
Mina däck skickades i Onsdags, anlände Sverige 15:0 idag, de borde väl hinna komma till jobbet i morrn då!

Vänta på paket-tråden!
Då är det dags och vänta på paket igen.
1 hjulpar från Bike-Discount samt en hjälm från Freeborn

Bilagor

• file_61_39.jpg
    file_61_39.jpg
    14.9 KB · Besök: 38
  • 13035.jpg
    13035.jpg
    19.2 KB · Besök: 42
Vänta på paket-tråden!
Nu är min Nerve AM 6.0 på väg! Jag får den på måndag enligt UPS. I så fall tog det exakt 8 dagar från beställning till leverans. Imponerande!

Vänta på paket-tråden!
Nu är min Canyon i Köln enligt UPS. Tog lite längre tid än niglas Nerve ovan. Jag beställde fredag den 10 sept, betalade tisdagen veckan efter och den skickades igår torsdag den 23:e.

Vänta på paket-tråden!
niglas skrev:
> Nu är min Nerve AM 6.0 på väg! Jag får den på
> måndag enligt UPS. I så fall tog det exakt 8
> dagar från beställning till leverans.
> Imponerande!

Samma för mig. Jag la beställningen förra helgen och fick då leveransbesked vecka 40. Men bara 5 dagar senare fick jag nytt besked och nu ska den tydligen levereras på måndag, 8 dagar efter beställning.

Vänta på paket-tråden!
Bara för det var jag också tvungen att beställa från Freeborn, de har riktigt bra pris på hjälmar, gratis frakt är det också!
Det blev en
file_57_44.jpg

Sen köpte jag lite krafs från Bike-discount också, bl.a. x9 växel och växelhandtag, ett par vevlager, wirehölje, XT-kedja och kassett osv

Vänta på paket-tråden!
Whoopie, blev äntligen en beställning av en Felt F4 :D
Nu blir det jobbigt att vänta...
Felt-F4-large.jpg

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp