Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
Om man köper en sån här som sin förstabil
gt86ju2.jpg

och sedan hejjar på denna bil i Formel 1
renault_r30-1.jpg

då är det fan inte mer än rätt att köpa denna
heritageS11_Seite_1.jpg

kommer nångång i vår när assos orkar trycka ut dom till återförsäljarna , ja har iaf redan betalat min!

Vänta på paket-tråden!
Väntar på min fotobok av bilder tagna i somras. Inte cykelrelaterat. Vilken tid det tar:-).
Och så väntar vi på att få beställa ny racerram. En De Rosa milanino när crc får hem dem. Kan knappt
bärga mig-så jäkla snygg! Ska byggas med campa athenagrupp och carbonhjul för tubdäck är det tänkt.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en Elite Mag Speed trainer från bikebuster.
Den har enligt pnl legat i jönköping sedan igår natt.
Nu får dom ta o snabba på lite så man hinner få den innan man blir förkyld igen!

Vänta på paket-tråden!
väntar paket från kina, verkar ha lite annan affärskultur där än i väst bwahaha. Mycket trashtalk innan nåt händer

Vänta på paket-tråden!
Vilket bolag kör bike-discount.de ut sina grejsaker med? Trodde det var DHL men trackingnumret ger ingen träff..

Vänta på paket-tråden!
andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Vilket bolag kör bike-discount.de ut sina
> grejsaker med? Trodde det var DHL men
> trackingnumret ger ingen träff..

det står i leveransbeskedet du fick skickat till dig, andra ordet efter trackingnumret, DPD

Vänta på paket-tråden!
DSC00154.jpg ht=544

Här kom mina paketisar, precis som jag hade gett upp hoppet att få dem innan helgen!

Skickades med wiggle i måndags med parcelforce, togs över av posten, sorterades i Malmö igår torsdag och dök upp här i Mölndal vid min dörr idag fredag klockan 15. Tur att jag råkade vara hemma. Och inte så illa med tanke på att det var en hel cykel med billigaste fraktalternativet.

/Mats

Vänta på paket-tråden!
Jaha. Då var velandet över.
Nu är en sån här på väg:

garmin-edge-705-med.jpg ht=350

Borde man skaffa en sån där skyddsfilm till skärmen?

/K

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
Den som väntar på china-plastfälgar ska nog ha goda tidsmarginaler, undrar om mina träningshjul hinner byggas ihop till nästa års landsvägssäsong ? :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Den som väntar på china-plastfälgar ska nog ha
> goda tidsmarginaler, undrar om mina träningshjul
> hinner byggas ihop till nästa års
> landsvägssäsong ? :-/ T

Mina kom efter inom 10 dagar efter att jag betalat.

Själv väntar jag på ett par
tstout.jpg

Shimano M520
Shimano%20M520%20Pedals.JPG

Vänta på paket-tråden!
Jag väntar på ett par Wicked Will från actionsports. Slog till direkt när jag såg att dom hade halverat frakten till Sverige. Då var det billigare än fraktfritt från CRC och jag har handlat där innan och varit nöjd. :)

Vänta på paket-tråden!
Globalistic skrev:
> Little Stereo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Den som väntar på china-plastfälgar ska nog
> ha
> > goda tidsmarginaler, undrar om mina
> träningshjul
> > hinner byggas ihop till nästa års
> > landsvägssäsong ? :-/ T
>
>
> Mina kom efter inom 10 dagar efter att jag
> betalat.
>
> Själv väntar jag på ett par
> http://www.ramblabikepr.com/prodimages/tstout.jpg
>
> Shimano M520
> http://www.cyclesportsuk.co.uk/images/shimano_spd_
> MTB/main/Shimano%20M520%20Pedals.JPG

Dina kanske fanns klara på hylla? Mina är inte i ordinarie sortiment och ska först tillverkas i UD-finish och med önskad hålfördelning... :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Globalistic skrev:
> Ah, då förstår jag.

Det hoppas jag kineserna gör med, vänta 1,5 månader för att sen få reda på att dom inte kan eller gjorde fel antal hål är mer än jag klarar... T

Vänta på paket-tråden!
Sådär, en DX -lampa från cyperport888 på ebay. räknar med 10 dagars leveranstid. :)

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett paket som innehåller ett par dura ace 7800 bromsar. Ingår i vinterns sub7 kg projekt.

Vänta på paket-tråden!
En DX lampa på väg från Kina, skickades förra veckan.
Ett paket på väg från Action Sports med kedja, MTB kassett plus lite andra små prylar. Gick iväg idag. Får se vilket som hinner fram först.

Vänta på paket-tråden!
Håller tummarna för en rapp leverans från CRC innehållandes ett stycke Exposure Diablo MkII. Nå'n jävel har ju vridit ner dimmern där ute..

Vänta på paket-tråden!
Ett par vinterdojor, tublim (250 g Vittoria-burk) och ett kassettverktyg utan styrpinne på väg från CRC. GLS/Parcelforce anser att det väger 17.5 kg, så vem vet, kanske jag får en hel cykel på köpet? Eller bara en massa tegelsten?

Vänta på paket-tråden!
Väntar på en maxflex från taskled. Jag har aldrig varit med om snabbare affär. Betalade och en halvtimma senare fick jag ett mail där det stod att den var packad och skickad.

Och mina däck är skickade från duskland så dom väntar jag på med.

Nu ska det bara läggas en beställning på crc med. Ska bara orka mäta axellängden på mitt vevlager så jag får rätt.

Vänta på paket-tråden!
Enligt DPD skall jag hämta ut mina däck själv eftersom de inte lyckas leverera däck till min hemadress. Fanken! Det innebär att jag måste stövla iväg till Globen (i stället för ICA) och rekvirera däcken. Förlorad halvtimme (minst, pga "snöstorm") och kanske missad tisdagsrajd. Grr!

Vänta på paket-tråden!
skrotfot skrev:
> Enligt DPD skall jag hämta ut mina däck själv
> eftersom de inte lyckas leverera däck till min
> hemadress. Fanken! Det innebär att jag måste
> stövla iväg till Globen (i stället för ICA)
> och rekvirera däcken. Förlorad halvtimme (minst,
> pga "snöstorm") och kanske missad tisdagsrajd.
> Grr!

Ursäkter, gå tidigare från jobbet!

Vänta på paket-tråden!
Råkade slå till på en ram på tyska ebay som ska bli fulcrosspendlare. Pris 69€. Färg: "Gelb glänzend"... Enligt DPD är den på väg, ska bli spännande att se om den går att använda över huvud taget.

Vänta på paket-tråden!
"DX"-lampan har kommit! :-)

Jag beställde lampan av Cyberport888(Ebay)
4 dagar tog det från Hong Kong :-)
Ingen tull eller moms. Totalt 511kr.
Kardborreinfästning på batteripacket.

Vänta på paket-tråden!
Tomten kommer tidigt iår. Imorgon hoppas jag att jag får hem både bromsar och reglage till sub 7kg projektet. DA 7800

Vänta på paket-tråden!
Så här skriver Posten på sin paketspårningssida:

"Snöoväder och avstängda vägar medför förseningar i vår paketdistribution. Främst gäller det paket från terminalerna i Jönköping och Örebro, samt paket till mottagare med postnummer som börjar på 60-61, 63-73, 745 och 77-82. Vi jobbar intensivt för att kunna leverera paketen och beklagar eventuella förseningar."

Vänta på paket-tråden!
Mitt schenkerpaket har krympt till 2.0 kg och dessutom har det tydligen levererats imorse kl 9.21. Jag har då inte fått nåt - och någon har varit hemma hela tiden. Grrr.

Vänta på paket-tråden!
Kupa skrev:
> Mitt schenkerpaket har krympt till 2.0 kg och
> dessutom har det tydligen levererats imorse kl
> 9.21. Jag har då inte fått nåt - och någon har
> varit hemma hela tiden. Grrr.

Med Schenker behöver det ju inte betyda att det är levererat till dig, eller så uppdateras informationen att det inte gick att leverera i eftermiddag när det kommer tillbaka till terminalen... :-/ T

Vänta på paket-tråden!
Little Stereo skrev:
> Kupa skrev:
> --------------------------------------------------
> > Mitt schenkerpaket har krympt till 2.0 kg och
> > dessutom har det tydligen levererats imorse kl
> > 9.21. Jag har då inte fått nåt - och någon
> har
> > varit hemma hela tiden. Grrr.
>
>
> Med Schenker behöver det ju inte betyda att det
> är levererat till dig, eller så uppdateras
> informationen att det inte gick att leverera i
> eftermiddag när det kommer tillbaka till
> terminalen... :-/ T

Ja, det är ett jävla lotteri. Jag har ringt och de kunde se att adressen var rätt, men de såg ingen av uppdateringarna alls (inhämtad/avgått Helsingborg, resp in på terminal/levererad här i Västerås). Bra system de verkar ha när kunden måste berätta vad som står?

Iofs är 2.0 kg mer korrekt för ett par skor och tublim.

Vänta på paket-tråden!
scuda skrev:
> Så här skriver Posten på sin
> paketspårningssida:
>
> "Snöoväder och avstängda vägar medför
> förseningar i vår paketdistribution. Främst
> gäller det paket från terminalerna i Jönköping
> och Örebro, samt paket till mottagare med
> postnummer som börjar på 60-61, 63-73, 745 och
> 77-82. Vi jobbar intensivt för att kunna leverera
> paketen och beklagar eventuella förseningar."

Jaha, det kan förklara varför jag inte fick mitt paket från Action Sports idag, kom till Malmö igår. Fast en leverans tid på två dagar från Tyskland hade varit mer än jag vågat drömma om. Kommer det imorgon är det fortfarande ganska snabbt.

Vänta på paket-tråden!
Tydligen betydde "Levererad" att Schenker levererat paketet till ett ombud.. så nu blir det väl i bästa fall så att en avi dimper ner imorgon. Jäkla meck.

Vänta på paket-tråden!
Har nu väntat på mina lampor från DX sedan den 21/9 och ännu inget paket från dom.
Dock skickat den 1/11 från dom så dom borde komma denna veckan.

Brukar det ta sån här jäkla tid från DX?

Vänta på paket-tråden!
Jag beställde precis ett vevparti till min älskling (inte flickvännen)! Det blev ett 2-delat kcnc. Ska bli intressant!

Vänta på paket-tråden!
Kupa skrev:
> Tydligen betydde "Levererad" att Schenker
> levererat paketet till ett ombud.. så nu blir det
> väl i bästa fall så att en avi dimper ner
> imorgon. Jäkla meck.

Ringer man Schenkers kontor i Helsingborg (042387040) kan man få paketnumret alt utlämningsnumret om man uppger sitt Engelska trackingnummer... :-) T

Vänta på paket-tråden!
idag kom finally kinapaketet efter 3veckors trashtalk med customersupporten, rakt in på gården och ingen tull!

Vänta på paket-tråden!
Idag kom mina däck. Syrran var hemma och tog emot som tur var. :) Ruskigt snabb leverans från Tyskland.

Nu väntar jag på lite blandat småkrafs från crc och drivare från taskled.

Vänta på paket-tråden!
BROMMA, SE 15/11/2010 3:45 ANKOMSTSKANNING

Vet någon om UPS kör ut samma dag eller kan den bli liggande hos dem länge?

Vänta på paket-tråden!
Just fått mitt paket innehållande bromsar och skärmar från bike-discount. Beställt i onsdags och levererat hem till dörren för en kvart sen. Snabbt och bra.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp