Vänta på paket-tråden!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vänta på paket-tråden!
HåkanC skrev:
-------------------------------------------------------
> Trabobank Duroplast skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Och för att följa senaste trenden har jag
> också
> > beställt Vittoria Open Corsa Evo CX i
> > 25mm-utförande.
>
> Var beställde du dem från?
> Och till vilket pris?
>
>
> /Håkan

www.cyclingbargains.com 30 pund stycket plus frakt på ca 9 pund. Tot. 726kr vid beställningstillfället.

Vänta på paket-tråden!
Ett Deore växelreglage, nya växelvajrar, och Schwalbe Marathon från CRC till min pendarhoj. Beställd i natt och skickad under fm. :)

Vänta på paket-tråden!
Sådärja. Nu väntar jag väldigt otåligt på Canyon Ultimate CF 8.0.

canyon.jpg ht=236

Kom någon gång då!

Vänta på paket-tråden!
Kom en ny framgaffel till racern idag, den väger okapad 370g. Ska kapas och vägas igen. Väntar på mina nya hjul också för att se om jag klarar sub 7kg.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på sjukt många paket från eBay, synd att ingen direkt har med cykling att göra... :(

Senast redigerad av en moderator:
Vänta på paket-tråden!
bbb: en Merlin av lite äldre snitt?

Ska som vanligt bli kul att följa. Får man önska komponenter så tror jag en rak ec90-gaffel skulle bli fint, och fälgar med lagom hög profil, max 32mm.

Vänta på paket-tråden!
STIZZE skrev:
> cykel på måndag cykel på måndag!

Lååååång helg... :(

Vänta på paket-tråden!
marran skrev:
> bbb: en Merlin av lite äldre snitt?
>
> Ska som vanligt bli kul att följa. Får man
> önska komponenter så tror jag en rak ec90-gaffel
> skulle bli fint, och fälgar med lagom hög
> profil, max 32mm.

Inte så värst gammal. Ska bli open pro ceramic e tanken, håller med om fälghöjden annars. Notera att bilden saknar kabelstop. BBB going hipster?:)

Vänta på paket-tråden!
Först fick jag en hemleverans med en kolfibergaffel från china. Sen ringer min LBS och säger att mina Dura Ace c24 har kommit. In dit och hämta dem och köpa däck (Vredestein Fortezza Tri comp) och Michelin latex slang. Nu är det dags att packa upp, väga, fotografera och montera.

Bilder kommer i Leo´s visa vikten tråd.

Vänta på paket-tråden!
Kul med paket, jag fick ett idag me.
Visserligen bara nipplar till racer-hjulen och ett vevlager till mtb:n som bike-discount skickat fel tidigare.

Vänta på paket-tråden!
Väntar på ett par hjul. Två dagar har det tagit för posten att transportera paketet från Stockholm till Ånge.

Vänta på paket-tråden!
Farligt med lön.

Först beställde jag en sadel, första beställningen ifrån Polen.

Sen lite ifrån Tyskland:
1 sadelstolpe
1 sadelklämma
1 par snabbkopplingar
1 litet Furious Fred
2 små Rocket Ron
2 stora Rocket Ron
1 stor slang
1l Stans

Men lär ta lite tid att få hem allt tror jag.

Vänta på paket-tråden!
Cerro, tur man inte är ensam att bränna stålar på cykelprylar när det blir lön:-) Just nu
väntar vi på en 3t dorico sadelstolpe i carbon från parker-tyvärr ej i lager så det blir till
att vänta... När man gör det och lönen trillat in så får man väl beställa nokon vajerset, tiso
växelset (trissor och skruv). Tiso klingbult och några aluskruvar till bromsar och framväxel från nano bike parts.

Vänta på paket-tråden!
Nu är min Cube från bike-discount skickad! Hittas dock ej när man söker på dhl men hoppas den börjar röra på sig snart, det är ju fasen plusgrader här i södra småland nu, börjar känna cykelsuget =)

Vänta på paket-tråden!
hammarn: Jag är glad över att allt som jag har beställt inte är till mig ;)

Vänta på paket-tråden!
har nu fått leveransbesked på min Scalpel Ultimate, den skickas på onsdag och frakten beräknas ta 1 vecka. så för att passa på när jag ändå mår leveransdåligt så beställde jag skor och handskar från Freeborne igår. 1 par 2011 S-works mtb och ett par 2011 Defroster skor, ett par Defroster handskar fick också plats i lådan.

Vänta på paket-tråden!
fan va kul att alla får hem sina grejer. jag väntar fortfarande otåligt. har ringt och pratat med säljaren och han sa de skulle skickas från Frankrike och borde vara framme i februari. fan ta honom och låt alla smålands mygga simultant bita han i ollonet om de inte kommer idag

Vänta på paket-tråden!
Väntar otåligt på mina vita grejer. Vit styrstam, Controltech till racern. Vit sadelstolpe från New Ultimate till MTBn.

Vänta på paket-tråden!
Första gången på många veckor som jag inte väntar på paket.

Däremot väntar jag på en e-voucher, och att det tillbakaskickade paketet skall komma fram till CRC... inte alls lika kul som att vänta paket...

Undrar om jag inte behöver en lättare sadel...?

Vänta på paket-tråden!
Kaves skrev:
> fan va kul att alla får hem sina grejer. jag
> väntar fortfarande otåligt. har ringt och pratat
> med säljaren och han sa de skulle skickas från
> Frankrike och borde vara framme i februari. fan ta
> honom och låt alla smålands mygga simultant bita
> han i ollonet om de inte kommer idag

Är det Dulight?

När jag beställde av dem så tog det en faslig tid att få prylarna trots att de hade allt hemma i lager. Tror att det var en blandning mellan liten butink och fransk post-service som var problemet.

Vänta på paket-tråden!
Min "Bad blood" bok verkar ha kommit från Bokus idag, blir nog mycket intressant läsning närmaste dagarna (kvällarna) :-) T

Vänta på paket-tråden!
rekrej skrev:
> har nu fått leveransbesked på min Scalpel
> Ultimate, den skickas på onsdag och frakten
> beräknas ta 1 vecka. så för att passa på när
> jag ändå mår leveransdåligt så beställde jag
> skor och handskar från Freeborne igår. 1 par
> 2011 S-works mtb och ett par 2011 Defroster skor,
> ett par Defroster handskar fick också plats i
> lådan.

ojoj, värstighoj på väg :D i sånna lägen vill man verkligen ha sakerna bums, helst igår :D

angående dulight, vetefan om inte franska posten ä en väldigt stor bov :D de gånger ja beställt saker från frankrike, äre nästan alltid så att det är franska posten som är segare än segast, o ja som trodde svenska posten va sämst :D

Vänta på paket-tråden!
Väntar på att få hämta hela kitet för vårfixningen av min CX. Det finns i Hornstull så det är ju inte så långt bort... Känns inte som att det är något direkt brådska heller...

Vänta på paket-tråden!
rising skrev:
> Närå Johan, dina grejor har det bra här i mina
> byxor ehm i hallen menar jag.

Argh..... Eller jag menar vad trevligt...

Vänta på paket-tråden!
rising skrev:
> Närå Johan, dina grejor har det bra här i mina
> byxor ehm i hallen menar jag.

+1 duscha inte på ett par dar och repetera.

Vänta på paket-tråden!
Själv sitter jag och väntar på en sprillans ny Monark 828E, ska komma i morgon om DHL gör sitt jobb.

min bef. Monark 829E har lämnat in för 2:a gången på iår och jag tänker inte lägga mer 1000-lappar på att laga den (datorn har krashat....) men är någon sugen på en om-moddad 829E med 105-vevar, monarks egna steglösa sadelstolpe (och trasig dator då, eller... den startar då och då...) som man kan bygga om till mekanisk med lite enkla ingrepp så står den i förrådet och samlad damm...

Vänta på paket-tråden!
Knappast trådens största beställning, men mina fyra par skitsnygga världsmästarrandiga strumpor från crc räknas väl ändå?

känns oerhört klimatsmart att beställa strumpor från england, men vad gör man inte för att vara snygg ute på vägarna?

Vänta på paket-tråden!
Idag stod ett stort paket utanför lägenhetsdörren när jag kom hem, tur jag bor i ett bra område.

Vänta på paket-tråden!
å jag väntar å väntar. Varför skulle jag ha vit sadelstolpe för... Nåja, det är inget väder för fincykeln än.

Vänta på paket-tråden!
Attans. Nu tryckte jag på köp knappen igen. Det gäller ju att passa på innan dom höjer räntan...
image.jpg ht=50

Nu ska en pendlare byggas från grunden...

Vänta på paket-tråden!
rekrej skrev:
> Kaves skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > fan va kul att alla får hem sina grejer. jag
> > väntar fortfarande otåligt. har ringt och
> pratat
> > med säljaren och han sa de skulle skickas
> från
> > Frankrike och borde vara framme i februari. fan
> ta
> > honom och låt alla smålands mygga simultant
> bita
> > han i ollonet om de inte kommer idag
>
> Är det Dulight?
>
> När jag beställde av dem så tog det en faslig
> tid att få prylarna trots att de hade allt hemma
> i lager. Tror att det var en blandning mellan

nej, jag har lite svårt att prata skit om stället jag beställde det från och sen nämna det vid namn. kommer dock inte beställa där ifrån igen. hur billigt det än må vara.
> liten butink och fransk post-service som var
> problemet.

Vänta på paket-tråden!
Någon som fått mina northwave vinterskor från Evans? I mitt paket låg dom inte, där låg bara ett par strumpor. Som jag betalt 114£ för. Pundet är lågt, visst. Men det blir jävligt dyra strumpor.

Vänta på paket-tråden!
Fick mina idag....

IMG_5021.JPG ht=544

Som ska sitta monterade på...

Bild25.png ht=559

Som kommer med DJP tror jag snart...

Vänta på paket-tråden!
Efter att ha velat fram och tillbaka slog jag igår till på ett par DA kompositpedaler till Felt'en. Velade på ett par Time RXS Carbon och dessa men till slut kändes det mest rätt att köra DA konceptet helt ut. I och med att EUR/SEK kursen har gått ned så mycket har mitt velade sparat mig minst 50:- Bike-Discount lovar att leverera på 3-4 dagar :-)

DApedal.jpg ht=375

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp