Var? blästra och lacka billigast i stockholm.

båtbensbudet

Aktiv medlem
Tänkte jag skulle lacka om en ram till ett vinterprojekt. Inget påkostat men vill ha en juste lack.
Antar det blir att pulverlacka ngnstans. Ngn som har erfarenhet av ngn bra hyffsat billig shop?

Tack på förhand

Tack för infon. Verkligen billigt. Hade nog räknat med 1500 för blästring och lack. Vi kanske kan få mängd rabatt? :D
Vad ska du ha för färg?

Jag lackade min baksving hos http://www.stockholmsindustrilack.se. Funkade alldeles utmärkt. Man ska dock ha i åtanke att de lackar i industrimiljö och inte i dragskåp. Det fanns några små damprickar på svingen, dock sitter de på ställen där det inte syns så jag nöjde mig så.

Ett litet tips är att se till att göra maskeringen själv, de är inte experter på cykelramar. Jag fick slipa upp ett par ställen där de missat.

Överlag är jag dock nöjd. Men hade jag haft krav på specialfärg eller liknande hade jag nog gått till en billackerare.

Blästringen fixade jag på en firma i Länna. Minns inte namnet dock, men det ligger i industriområdet mittemot köpcentret.

Ah okej. Låter iofs ganska bra ändå.

Vet du om du hade många färgval/nyanser? jag kan vara lite kinkig ibland. Man har ju sett väldigt fina pulverlackerade ramar samt en del som verkligen sett risiga ut. Svårt att veta vad som är vad tyvärr.

Det skulle jag också vilja veta. Jag tänkte mig orange-metallic. Känns lite tveksamt att de skulle ha det.

Min Flamingo börjar visa små rostfläckar och bromslacken har polerat bort lacken helt på ett ställe så jag har gått i funderingar om att lacka om den. har inte riktigt bestämt mig än.

Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Ett litet tips är att se till att göra
> maskeringen själv, de är inte experter på
> cykelramar. Jag fick slipa upp ett par ställen
> där de missat.

Funkar det att maska med maskeringstejp eller måste man använda något särskilt när ramen ska pulverlackas? Har noll koll på det där med pulverlackering.

EDIT: Noll koll på stavningen...

Senast redigerad av en moderator:
evo skrev:
> Ringde och pratade med dem. Runt 500-hundringen ville de ha. Helt OK tycker jag.

Hela vägen från en gammal repig ram till en nylackad och vacker?

putchi skrev:
> evo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ringde och pratade med dem. Runt 500-hundringen
> ville de ha. Helt OK tycker jag.
>
> Hela vägen från en gammal repig ram till en
> nylackad och vacker?

Ja, så uppfattade jag det. De blästrar själva också. Jag kan ha fel, hoppas inte. Sedan att det kanske inte blir i utställningsskick gör kanske inte så mycket om hojen ska användas till vinterslaskpendling/träning.

Tillbaka
Topp