Var finns det bra cykelbudsväskor?

per å - Om pouchen var svart då är den Buddhas.

Triloc (och ni andra som har inte fått väskorna) - Jag ska kolla med Posten imorgon angående bästa sättet att skicka väskorna som återstår. Återkommer så snart som möjligt med vanligt mail.

jaja, jag (vi) får väl göra så. Det var extra motigt att kämpa med den pajade dragkedjan i morse. :-(

rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> Om daner inte tänker ta in fler så kan man alltid
> klicka här:
>
>
>

cal skrev:
> Skillnaden mellan Ultimate Regular och Deluxe syns
> ganska bra här...

Tyvärr säger den inte mig så mycket, då jag knappt sett en väska på bild - typ ;~)
Mehöber se och känna verkar det som.

JLarsson skrev:
> Det finns en jämförelsetabell också:

Gomorron Jonas! ;~)

Först ett tack till Dane för arrangemanget av inköpet - jag älskar min väska!

Jag tror jag beställde en "tool pouch" och en "wrist key" som jag inte fått, så om nån har fått någon dylik för mycket så kan det kanske vara min! Fast jag är lite osäker på "tool pouch"-delen då jag har för mig att den egentligen är originaltillbehör... (Har ett svagt minne av att jag beställde och att Dane informerade mig om att den faktiskt skulle ingå så jag kanske avbeställde!)

Jag har i alla fall inte hittat den i den oändligt stora väskan!

/Leif

pondus skrev:
> Först ett tack till Dane för arrangemanget av
> inköpet - jag älskar min väska!
>
> Jag tror jag beställde en "tool pouch" och en
> "wrist key" som jag inte fått, så om nån har fått
> någon dylik för mycket så kan det kanske vara min!
> Fast jag är lite osäker på "tool pouch"-delen då
> jag har för mig att den egentligen är
> originaltillbehör... (Har ett svagt minne av att
> jag beställde och att Dane informerade mig om att
> den faktiskt skulle ingå så jag kanske
> avbeställde!)
>
> Jag har i alla fall inte hittat den i den oändligt
> stora väskan!

Går du vilse i den?

> Fast jag är lite osäker på "tool pouch"-delen då
> jag har för mig att den egentligen är
> originaltillbehör... (Har ett svagt minne av att

På den lila taggen som satt på väskan står det "Comes with PAC's removable lined pouch" och "Comes with PAC's removable accessory straps" så det är säkert så om man köper väskan via sajten. Vår beställning kändes lite mer customiserad med den detaljerade prislistan etc.

Nu när jag kollar lite närmare på specifikationssida verkar det så att alla waistbelts på Ultimate-modeller har uteblivit, och det kan vara så att dem som inte specificerade en tool pouch fick ingen (jag trodde att de skulle ingå). Jag kollade iofs inte igenom samtliga väskor, men kommer inte ihåg att jag såg någon wrist key mojäng överhuvudtaget. Det fanns en röd lined pouch som var under alla andra väskor och jag visste att Rikard beställt en pouch, men jag visste inte vilken färg det skulle bli och det röda matchade insidan på hans knallgul väska så jag stoppade in det i hans väska.

Än så länge vet jag att Buddha saknar en lined pouch i svart och att Pondus saknar både en pouch och en wrist key. Alla beställningar finns på min PowerBook och min backup disk men jag kommer inte åt någonting härifrån. Låt mig kollar allting ikväll och ringer Patti för att reda ut allting så återkommer jag.

Om det blir en beställning av glömda saker kanske en ny beställning av väskor kan ske? Fast leveranstiden på väskorna kanske är för lång?

OK, jag har fått information från Patti angående Lined Pouches osv. Prislistan som jag fick var en sk wholesale prislista där både waist belt och lined pouch ingick inte med Ultimate väskorna. Jag noterade det för waist belt men missade det när det gällde pouchen. Jag håller med att det är mer än lite missvisande när det står en sak på hennes hemsida och på den hangtag som kom med väskan och en annan på prislistan, men vi fick våra väskor för mellan 500:- och 1000:- billigare än vi skulle annars har fått dem. Nu har priserna stigit och valutakursen ändrat så att den som beställer en Ultimate väska direkt från PacDesigns idag kommer att betala runt 2777:- för den (med lined pouch) istället för 1521,81:- (utan lined pouch).

Ni som vill ha pouches kan kontakta mig via mail för att beställa. De kommer i Navy och Black.

Nu har även jag fått min väska. Ser kanon ute tack Dane!
Krävs nog en del luskande för att förstå hur man justerar den rätt men redan idag kändes den riktig bra.
Tycker beställningen har gått bra.
Min väska saknar en lock loop och tube holders som va beställda men det löser sig.

Ma Vic: Har du fortfarande kvar de tube holders du fick extra?

-Åke

Den sista väska skickades ut i måndags, hör av er om det har inte kommit fram!

Jag misstänker också att det är Åkes tube holders som Ma Vic fick. Jag måste kolla i beställningar när det gäller din lock loop.

Buddha och Pondus kommer att få svarta lined tool pouches. Alla andra som beställde Ultimate väskor men inte fick en lined pouch och vill har en ska kontakta mig om ni vill ha en Navy lined pouch. (PAtti hade bara 2 st kvar i svart och Nicke och Leif frågade först.)

Nu har jag testat väskan till Creditcardtouring, och det har varit toppen. Trots 8 kg i väskan (hemresan) har den suttit mycket bra, och varit bättre än en ryggsäck. Snabb och lätthanterlig. Har pallat ösregn utan problem.

Hämtade ut väskan idag. Ser verkligen fram emot att få testa den imorgon.
Någon som vet vad den breda, korta remmen som bara är som en ögla är till för? (Jag har en ultimate deluxe.)

f

> Någon som vet vad den breda, korta remmen som bara
> är som en ögla är till för? (Jag har en ultimate
> deluxe.)

Aha. Det var en "lock loop". Grymt.

f

har också nyss hämtat ut min väska och jag tycker den är helt underbar! :)...skönare och mer praktisk väska får man leta efter.

Efter några veckors användade så kan jag sammanfatta mig som följer:

Otroligt - väskan verkar växa ju mer jag stoppar i den! Hittills har jag bara hunnit använda den som "vanlig" väska. Det har blivit några turer till BMX-träningen med ungarna och lastmässigt har allt utom hjälmar och extrahjul gått ner i den - för tre personer!!!

Det som återstår är väl det egentliga användningsområdet - på cykel, men sommaren är lång och min något försenade cykel kommer förhoppningsvis i början av nästa vecka.

Ser fram emot min tool pouch - kronan på verkat, russinet i kakan eller hur man skall formulera det;-)

/Leif

ttiwwop.gif

Så nu får ni ta och låta er fotas med nya väskorna så vi får se! Tills dess blir det stålram SS.

2188dl_singlespeed1.jpg

Senast redigerad av en moderator:
Daner skrev:
> Buddha och Pondus kommer att få svarta lined tool
> pouches.

-Trevligt! =)

(Jag hade missat fortsättningen på tråden, så det kom som en överraskning så här på måndagskvällen)

Helt OT:

Sadelstolpen på IFSS är monterade baklänges. Ni som har Thomson stolpar, se till att logon har ovansidan framåt och att om ni har en 12 graders klämman att ordet "Front" är fram annars kan det går sönder ganska lätt. Det spelar ingen mekanisk roll med 0 graders klämmor, men stolpen ser bättre ut när texten är inte up och ner.

Daner skrev:
> se till att logon har ovansidan framåt

Det inte bara ser illa ut, det är väldigt obekvämt att cykla med stolpen åt fel håll...

040724%201735%20IMG_1178%20Tobbe%20har%20byggt%20klart-%20nastan__scaled_640.jpg

;)

Har hunnit använda min väska några dagar och tror att jag äntligen börjar få kläm på "lockring grejen".
Helt underbar väska. Kvittar hur mycket man trycker ner så blir den aldrig full.
Bekväm är den också.
Sitter som en liten apa på ryggen!
Får man jobb på PAC som reklampelare nu?

Du har gjort mig till viljes så många gånger, så det är väl på tiden att jag svarar upp
Image-DFD80FAED14811D9.jpg

På väg till Val Gardena från Val Isarco. Tokbrant, och hett. Sista 5 kilometerna blev det åska och ösregn. Väskan funka toppen.
=David skrev:
> >
>
> Så nu får ni ta och låta er fotas med nya väskorna
> så vi får se! Tills dess blir det stålram SS.

Markus F skrev:
> Du har gjort mig till viljes så många gånger...

;D

Extra poäng för cykeln. Ferrariröd!

Tillbaka
Topp