Var finns Norröna Fjörå Shorts?

jekyll

Aktiv medlem
Jag har kommit fram till att mitt liv är tomt utan ett par Norröna Fjörå Shorts.
Efter vilt googlande, desperata bildsök och tillslut en beställning från Österrike är mitt liv fortfarande tomt. Österrikare är tydligen inte att lita på, lagersaldot var fel.
Jag har inte lyckats hitta dem någonstans, de verkar vara slut i hela Europa(?).

Är det någon som vet var man kan köpa Fjöråshortsen i stl M?
Färg spelar inte så stor roll.

Naturkompaniet säljer Norröna, men just den modellen du var ute efter hittade jag inte på deras sida. Men dom kan kanske ta hem.

Kastade in en beställning hos Beli - men trots att lagersaldot säger att de är beställningsbara så fick jag ett mail som sa att så icke var fallet.
Sökningen går vidare...

Fhk skrev:
-------------------------------------------------------
> Norröna butiken på Norrlandsgatan (Sthlm) hade
> dom i torsdags när jag var där.

Kolla storlekar på telefon för det ofta urplockat..,

Tack för tipsen hittills!

Ska slå en signal till Norrönabutiken och kolla status och i så fall skicka dit svärfar när han är tillbaka i Sthlm om några veckor.

Beli hade samma problem som Österrikarna - fel på lagersaldot efter lagd beställning (webbutikssjuka?)
Outnorth är något bättre, brallorna presenteras snyggt på hemsidan. Dock inte någon Köp-knapp.

Jag får nog revidera min uppfattning vad gäller färgen. Gröna eller blå faller bort om man inte ska se ut som en glad mupp i skogen. Har lite för mycket och för bra andra cykelkläder som verkligen inte går ihop med de för övrigt snygga Norröna-färgerna.
Alltså får det bli ett par tråk-svarta.

Uppdaterat önskemål:
Norröna Fjörå Shorts, stl M, Färg: Phantom/Caviar (svart alltså)

Rattnalle skrev:
-------------------------------------------------------
> jekyll skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Stevie DeVille skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Norrönas egen webshop?
> > >
> >
> http://www.norrona.com/Products/7021-10/fj-r--shor
>
> >
> > > ts-m
> >
> >
> > Svart är slut i stl M :-/
>
> Står att det finns 1 kvar i svart M.

Ha! Det har ändrat sig sen jag kollade igår!

Tack för hjälpen - jag shoppar loss!

Tack för tipset. Efter att ha sett tråden bumpa upp ett antal gånger läste jag, blev lite intresserad, åkte till LBS och provade. Nu ligger ett par i tvätten efter att ha lerats ned duktigt i skogen. Hur sköna som helst. Fel färg för TS, men för mig passade blått bra.

Bumpar den här tråden med ett tips.

Det vart ett besök till Hede Outlet idag (f.d. Freeport, utanför Kungsbacka).
Där fyndades Fjörå-shorts för 649 riksdaler.

Skistarshop.se, mtbstore.se , cykloteket.se , bikester.se , tindeberg.se , outdoorexperten.se , addnature.se. Tja dom finns nästan överallt.

D i U sa:
Skistarshop.se, mtbstore.se , cykloteket.se , bikester.se , tindeberg.se , outdoorexperten.se , addnature.se. Tja dom finns nästan överallt.
Toppen! Nu nästan fyra år efter att TS ställde frågan så kanske han har slitit ut dem och behöver ett nytt par...

;-)

Freddie L sa:
D i U sa:
Toppen! Nu nästan fyra år efter att TS ställde frågan så kanske han har slitit ut dem och behöver ett nytt par...

;-)

oj, såg inte de, men eftersom den var längst upp i forumet tänkte Jag den var aktuell.

Har 2 par fjörå shorts och är mycket nöjd men nu sist köpte jag mig ett par utav deras nya serie b någonting som skall vara till trail cykling och ta mig fan men dessa är faktiskt bättre. Sjukt mjuka goa och sköna att cykla i. Värt att prova.

Är det bara jag som tycker Fjörå shortsen dras ner i röven när man trampat en stund pga att dom går ner så långt över knäskydden?

TK sa:
Är det bara jag som tycker Fjörå shortsen dras ner i röven när man trampat en stund pga att dom går ner så långt över knäskydden?
Du har för korta ben eller för stort omfång om shortsen går ner över knäskydden :p Jag slipper precis glipa.

Vanliga Fjörå är jag mitt emellan storlekar men LIghtweight passar som hand i handske.

Rattnalle sa:
TK sa:
Du har för korta ben eller för stort omfång om shortsen går ner över knäskydden :p Jag slipper precis glipa.

Vanliga Fjörå är jag mitt emellan storlekar men LIghtweight passar som hand i handske.
178 lång och 74kg är väl inte helt onormalt:) Tanken är väl att dom skall sluta strax nedanför knäskålen vilket mina gör men med knäskydd dras dom ner speciellt när dom blivit lite fuktiga.

Tillbaka
Topp