Var handlar man komponenter på nätet numer?

• Trådstartare Trådstartare JPL
  • Start datum Start datum

JPL

Aktiv medlem
Jag handlar alltid först och främst hos min lbs, men av flera orsaker så behövs det göras inköp på nätet från och till.

Jag gjorde an snabb koll efter hjul och kompletta grupper till lvg, och kollade wiggle/chainreactions, cykekraft och bikeshop.
Men det känns ju som att det är ganska glest i sorteringen generellt hos dessa, om man jämför med för 5-10 år sedan på tex chainreaction eller cyclecomponents.
Är det någon ny verklighet att alla är dåligt sorterade, eller finns det någon näthandlare som jag helt enkelt har missat, och som generellt är välsortrad?

Jag handlar alltid först och främst hos min lbs, men av flera orsaker så behövs det göras inköp på nätet från och till.

Jag gjorde an snabb koll efter hjul och kompletta grupper till lvg, och kollade wiggle/chainreactions, cykekraft och bikeshop.
Men det känns ju som att det är ganska glest i sorteringen generellt hos dessa, om man jämför med för 5-10 år sedan på tex chainreaction eller cyclecomponents.
Är det någon ny verklighet att alla är dåligt sorterade, eller finns det någon näthandlare som jag helt enkelt har missat, och som generellt är välsortrad?
Du har ju helt missat tyskarna, dvs de som mzi räknade upp. Det är dem som gäller, och har gällt typ de 10 senaste åren. Wiggle och CRC kunde konkurrera ibland på vissa varor, men efter brexit blev det skit och nu är de konkade.

Du har ju helt missat tyskarna, dvs de som mzi räknade upp. Det är dem som gäller, och har gällt typ de 10 senaste åren. Wiggle och CRC kunde konkurrera ibland på vissa varor, men efter brexit blev det skit och nu är de konkade.
Det var ju ungefär det jag skrev att det verkar lite sådär jmf för 5-10 år sedan, och ja, det var uppskattat med infon från mzi. (Brexit är 7 år sedan). Kan väl bara konstatera att jag de senaste typ 5 åren lyckats handla från lbs. (Så länge de ordnar prylarna och det inte är alltför mycket dyrare, så handlar jag via lbs.)

Men konkade? Vem/vilka är det som bedriver handel via dessa varunamn/domän-namn numer då, för det går ju fortsatt att handla därifrån? Förvisso i praktiken mindre intressant då det verkar uteslutet att handla därifrån, men av ren nyfikenhet.

Vad har Kina för betalningslösningar? Är det cash rakt in i stats-kassan, eller hur löser man det?
Som resten av världen. Din bank för över pengar till deras bank. Ibland via nån mellanhand som PayPal tex som vill ha nån % för besväret. Sen in i statskassan .

Edit : några förslag men finns många ..
Och jag har köpt mina senaste från

Senast ändrad:
Innan nån Hunt-kramare kissar på sig av upprördhet så ska det väl sägas att det är ett europeiskt företag, även om de i princip köper in chingchong-grejer och sätter sina klibbor på (och tar lite extra betalt för ”besväret”).

Innan nån Hunt-kramare kissar på sig av upprördhet så ska det väl sägas att det är ett europeiskt företag, även om de i princip köper in chingchong-grejer och sätter sina klibbor på (och tar lite extra betalt för ”besväret”).
Det är väl det "lilla" problemet.
Mitt "bekymmer" är att dom även importerar kinanav och använder tunna ekrar på alla 4 sidor.

Edit: läste lite fort, står faktiskt chingchong-GREJER!

Slår ett slag för bike-discount, har mycket grejjer, bra pris å blixtsnabb leverans, beställde senast förra onsdagen och på fredagen kom posten och knacka på med grejjera ?

Bara baffatt ?

Ja, den har jag inte sett. Ligger en i Sväjs?
IMG_2552.png

Sånt hittar man på corporate bullshit-sidan som de flesta större företag håller sig med.

Tillbaka
Topp