Var hittar jag snygga, svarta vevarmar?

MagerValp

Aktiv medlem
Kan nån hjälpa mig att hitta ett par snygga, svarta 175mm vevarmar till min 7-växlade "fixie"? Det är 165 mm idag vilket inte funkar speciellt bra för mig.

Jag tog en runda på lunchen idag till de trevliga cykelaffärerna i min ände av stan, men utan resultat. Jag har letat runt på de cykelbutiker jag känner till på nätet, men jag hittar ingenting där heller...
  • Fyrkantsaxel
  • Svart
  • 175 mm
  • 42T idag, vill helst inte gå upp för mycket (gärna ner lite om möjligt)
  • Nexus 7-växlat nav där bak
  • Sist men inte minst så måste det något snyggt utan fula loggor...
A849F982-EF4A-44A9-8F9B-CD88BCB2A226_1_105_c.jpeg
8D5188E7-F0A1-4F1F-B46C-60EC6612AA22_1_105_c.jpeg
BC4D4B33-E4C0-4E3E-8F7A-0D6AACFB159A_1_105_c.jpeg
F9EA3761-E6F0-4BB3-933E-F50AF47B3E30_1_105_c.jpeg

Trasselplanta

Aktiv medlem
Vad som är snyggt varierar ju från person till person. Jag skulle leta efter armar för fyrkantsaxel med lämplig bult-diameter på ebay. Finns massa att välja på. Då kan du skruva dit vilken kedjering du vill. Många kommer med någon form av logga eller liknande, men det är väla bara att spraya svart.

MagerValp

Aktiv medlem
Snygghet är väldigt subjektivt, ja 😁 Men eBay hade jag inte tänkt på, får sätta mig och söka lite där, tack.

Sugino var också ett bra tips, tror Sugino Pista skulle kunna vara en kandidat. Inser dock att jag inte har någon aning om jag har JIS eller ISO taper. Enligt specen har jag "Euro Cartridge BB", men det säger inte mig speciellt mycket... https://archive.sebikes.com/2014/SE/tripel2

MagerValp

Aktiv medlem
Den passerar nog det estetiska nålsögat, men jag hittar bara vevarmar och klingor, ingen matchande spindel? Och priserna var lite 😬 speciellt med brexit i åtanke...

MagerValp

Aktiv medlem
Åh där gömde de sig, tack. Kan dock konstatera att om jag plockar ihop vevarmar, spindel och klinga — och då är det ändå inte 1x1 — så blir det mer än cykeln kostade. Vilket iofs inte är en ursäkt...

Jag fick lite hybris efter att ha mekat med våra mtb:er i ett år, men det här var ju en helt annan femma. Chansen att jag lyckas beställa saker som passar känns mindre och mindre ju mer jag letar.

MagerValp

Aktiv medlem
Okej! iso alltså, tack. Och 165 mm var det som satt på de mindre ramarna, jag tror min är 52 cm — egentligen för liten för mig. Tanken var bara att ha en enkel transportcykel när vi bodde i USA, men det var omöjligt att skiljas från den.

Childstore har en 46T från BLB på väg in, lite fler taggar än jag hoppats på men den ska iaf passa.

Mayhem

Aktiv medlem
Senast ändrad:

MagerValp

Aktiv medlem
En 39T Royal Flush hade nog passat perfekt faktiskt 😁

Men ja, jag har en 21T här som ska på där bak, oavsett hur äventyret här slutar. Mest väldigt oskönt att trampa med 165, alla mina andra cyklar är 175.

Senast ändrad:

MagerValp

Aktiv medlem
En lunchrast senare och nu det sitter iaf 21 piggar bak. Gör stor skillnad när man bosatt sig längst upp på ett berg.

MagerValp

Aktiv medlem
Är det här undantaget som bekräftar regeln? Köpt 2016 och har rullat några hundra mil. Pulverlackad stål håller bra.

Min Trek har jag haft i en månad och där syns det redan skavmärken...

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer