Var i Göteborg kan man köra MTB med 6-åring?

BMOE

Ny medlem
Hej.
Hela vår familj har fastnat för MTB, men problemet är att hitta ställen att cykla på som även funkar för vår 6-åriga son.
Han kör en 20" 7-växlad "mtb" så det får vara ganska enkelt och inte för backigt.
Tips på ställen mottages tacksamt.

Senast ändrad:
Jag skulle säga Änggården, finns ju allt från slät grusväg till svarta leder så där finns nåt för alla. Jag har tagit med min dotter som e 5 för att cykla där vid några tillfällen. Även min lilla treåring fick sparka sig fram med springcykel där innan hon lärde sig cykla på riktigt.

Räkna dock med lågt tempo och mer pauser :).

Det stavas väl Var i Göteborg, även i Göteborg?

Bilagor

• vart.png
    vart.png
    17.8 KB · Besök: 68
Sixten: Om du nu skall in och peta i språkbruk så kommer du få vara inne och veva i varenda tråd på forumet.
Vänta lite nu, det sker ju redan.

BMOE:
Änggården är utmärkt för det är så kompakt och har en relativt flack väg upp från Eklanda om du vill "agera lift" åt sonen.
De lite smalare gångstråken där är tillräckligt stökiga för att vara utmanande för barn i den åldern. Lagom blandning av sten & rötter innan man går på mer utmanande grejor.

Kan även tipsa om pumptracken i Skatås för att få upp känslan på cykeln, funkar ju för alla åldrar så du kommer ju gynnas också. :)

Preacher sa:
Sixten: Om du nu skall in och peta i språkbruk så kommer du få vara inne och veva i varenda tråd på forumet. Vänta lite nu, det sker ju redan.
Just dåligt formulerade rubriker är extra störande, det eviga problemet att inte kunna skilja på var och vart, samt alla sär skrivningar. Det kan rimligen inte vara jättesvårt att formulera en rubrik på svenska?

I detta fall höll själva inlägget god språklig kvalitet så jag antar att TS har kapacitet att lära sig att skilja på var och vart. Redigera-knappen finns där av en anledning. Jag använder den ofta :)

BMOE sa:
Då jag aldrig har varit i Änggården så undrar jag var(rätt va?) man bäst utgår ifrån?

Dom gånger jag har me min dotter ( och nästan alltid annars också) utgår jag från Eklanda höjd. Där kan man cykla ridstigen och den breda grusvägen som går hela vägen upp till ljungheden.
Gratis parkering dessutom.

Jag rekommenderar också Änggårdsbergen. Parkera vid grusparkeringen vid Västra Eklanda höjd. Runt om grusvägen som leder upp mot Trindemosse finns flera barnvänliga stigar med grön svårighetsgrad. Testa "Flowiga"! Kolla Trailforks för karta, stignamn och svårighetsgrader. GLHF!

Tillbaka
Topp