Var kan jag hitta lösa V-bromspinnar?

Stampe

Ny medlem
Vet någon om och vart man kan köpa lösa V-bromspinnar? Har en ram som idag har skivbroms, men då de skall flyttas till en ny ram tänkte jag montera V-bromsar på den gamle. Gängade "uttag" för V-bromspinnar finns, men inga pinnar.

Tjena HAr samma problem.. MEn hittar ingen cykelaffär som har.. Jobbigt som fan.. MEn tror inte heller att typ en skruvaffär har... Börjar bli lite förbannad eftersom det inte finns..!!!!!!!

Iofs borde det vara samma pinne till ram och gaffel, för "fjäderhålet" för V-bromsen finns på ramen, det är bara själva pinnen som behövs.

Har mailat CC som ev kan ordna fram, om jag får fram gängstorleken. Så det blir till att hem och mäta ikväll. Dum fråga, men om man mäter invändig gäng, dvs i "muttern", skall jag då lägga på något för att få fram gängstorleken?

Stampe skrev:
-------------------------------------------------------
> Iofs borde det vara samma pinne till ram och
> gaffel, för "fjäderhålet" för V-bromsen finns på
> ramen, det är bara själva pinnen som behövs.
>
> Har mailat CC som ev kan ordna fram, om jag får
> fram gängstorleken. Så det blir till att hem och
> mäta ikväll. Dum fråga, men om man mäter invändig
> gäng, dvs i "muttern", skall jag då lägga på något
> för att få fram gängstorleken?

det är inte alls säkert att det är samma, det är olika från ram till ram, olika diameter på gängorna osv. va äre för märke på ramen?

Nu har jag mätt, det är M10 och med en förmodad gängstorlek/stigning på 1 mm. Några ytterligare tips om vart jag kan leta?

jag har en i reserv... bara en dock, sen har jag ingen aning om storlek. Men det kan vara M10... Låter det intressant? eller vill du ha 4st =)

Sisådär, fick just besked att pinnar ingår i Cyclecomponents utbud fr.o.m. mitten på veckan.

Har dock en annan lösning på gång, men lägger upp besked för allmän beskådan.

<http://www.cyclecomponents.com/cgi-bin/ak_secs.cgi?funk=visa_artikel&artgrp=245&artnr=SALSA312&limit=&extra=nyheter&avd=1&varumarke=&btg=&visa=1-30&Sort=A.Beskr&Visn=Std&Kampanj_ID=>

Tillbaka
Topp