Var köpa cykelkläder (tröja)? (för långsmala figurer!)

racemouse

Ny medlem
Måste fylla på tröjförrådet - vilket visat sig inte vara så lätt. Beställde en kortärmad tröja jag gillade från Cyclecomponents (http://www.cyclecomponents.com/cgi-...ef=&artgrp=489&visa=33-64&Sort=Beskr&Visn=Std) men när den kom fram visade den sig vara på tok för kort. Och det är ju inte rätt... En cykeltröja vill man ju ska va ganska lång! Inte ens bak var den lång nog... Har dock svårt att köpa större storleken, för då kommer den va som en säck på mig (193 cm / 85 kg).

Har kollat runt i några Sthlm-butiker utan att finna något som passar och tilltalar riktigt. Var köper ni era kläder? Helst bör det vara i Sthlm-trakten så man kan prova grejorna innan köp - men även nätbutiker skulle möjligen kunna va intressant...

/ Långben

Jag har samma mått som dig, fast musklerna är nog inte fördelade riktigt på samma sätt ;)
De tröjor som jag har i lager som passar bra enligt mig är.

märke(modell) storlek
Crafts elite XXL
Craft performance XL
Kalas(wear) XXL (långa i modellen genemot de övriga)
Assos Uno TIR

Jag tycker förövrigt att du ska besöka cykelcity för att prova. De är den enda affären jag som inte bor i Stockholm vet finns där. :)

Senast redigerad av en moderator:
Bump!
Vilka märken / modeller bör man titta på för att hitta rejält långsmala cykeltröjor för landsväg?

Jag vill gärna ha något tight (race fit) och då ska jag nog ha small eller medium hos de flesta men jag är 186 cm med lång överkropp så jag misstänker att det blir problem med längden då.

Problemet blir som värst runt mage/midja så jag kanske borde titta på damstorlekar?

Har en endura i pro-fit som är både smal och lång så det räcker och då är jag en dm längre. Medium då kanske... Jag har tröttnat på att köpa för korta tröjor från internet, så rekommenderar butik. Tror jag hittade min på CykelCity i Stockholm.
/johan

Tack för tipset. Har ett par tröjor sen tidigare men de är egentligen för breda men ändå lite för korta, dvs passar kasst.

En cykeltröjaskall vara kort, annars veckar den sig på magen när du sitter på cykeln.

Lingon sa:
En cykeltröjaskall vara kort, annars veckar den sig på magen när du sitter på cykeln.
Jag tycker den ska vara lång och tight så den täcker ryggen men inte blir en ballong i farten.

Senast ändrad:
Kort fram, lång bak. Men de flesta riktiga cykeltröjor är väl för långsmala figurer?

d_anders sa:
Bump!
Vilka märken / modeller bör man titta på för att hitta rejält långsmala cykeltröjor för landsväg?

Jag vill gärna ha något tight (race fit) och då ska jag nog ha small eller medium hos de flesta men jag är 186 cm med lång överkropp så jag misstänker att det blir problem med längden då.

Problemet blir som värst runt mage/midja så jag kanske borde titta på damstorlekar?

Wiggles eget märke dhb har en serie som heter Aeron, de kläderna har en tight och sportig passform. Storlek L borde vara lagom för dig på tröjor. Jag har L på kortärmat och XL på långärmat för att få tillräckligt långa ärmar (194cm/80kg).

Stolen goat. 189 lång, 77 kg tung. Sitter som en smäck, storleken är nog large, kan kolla när jag kommer hem.
Du borde passa som handsken i storleken större.

Tillbaka
Topp