Var köpa Norco?

arraksboll

Aktiv medlem
Var köpa Norco?
Hej!

Någon som kan tipsa om var man kan köpa sig en Norco? Jag har mailat racingdepot.no (norge, dyrt!) och northspainmountainbiking.com men inte fått svar ännu. Det kanske finns någon leveransvillig källa i t.ex. tyskland?

/Johan

Var köpa Norco?
Finns inget bra svar där. Någon har köpt från Evans, och de har jag hört numera är ovilliga att leverera till sverige (men jag ska nog ta och kontakta dem ändå) och någon har köpt från Tyskland, ospecificerat var.

Edit: När man väljer leverans till Sverige hos Evans får man info om att cykeln inte kan leveras till valt land.

Senast ändrad:
Var köpa Norco?
Norco är ju helt väck. Om man väljer sverige på deras hemsida kommer ett meddelande om att de saknar återförsäljare i Sverige och så hänvisas man till deras internationella återförsäljare, tex Evans. Evans vägrar sälja norco till Sverige och hänvisar till norcos bestämmelser. Norco i sin tur saknar helt kontaktvägar förutom Facebook. Men där verkar de inte svara på obekväma frågor.

Jag satt och tryckte på köpknappen med pengarna i hand, men när de krånglar sådär förtjänar de inte mina pengar. Nu blir det en kolfiberkines från planetX istället.

Var köpa Norco?
H. sa:
Norco är ju helt väck. Om man väljer sverige på deras hemsida kommer ett meddelande om att de saknar återförsäljare i Sverige och så hänvisas man till deras internationella återförsäljare, tex Evans. Evans vägrar sälja norco till Sverige och hänvisar till norcos bestämmelser. Norco i sin tur saknar helt kontaktvägar förutom Facebook. Men där verkar de inte svara på obekväma frågor.

Jag satt och tryckte på köpknappen med pengarna i hand, men när de krånglar sådär förtjänar de inte mina pengar. Nu blir det en kolfiberkines från planetX istället.

Prova att maila Evans och fråga, dom måste antagligen skriva att dom inte får sälja till vissa länder såsom tex Cannondale Giant Trek osv också gör. Men dom kanske kan göra ett undantag, annars hitta en vän i UK som kan ta emot den och sedan skicka till dig?

Är det en Cx Threshold du funderar på, kämpa lite till för vem vill ha en kines?

Min Norco hämtade jag i Canada, fortfarande billigare än från Evans med bättre spec!

Var köpa Norco?
team_hink_racing sa:
H. sa:

Prova att maila Evans och fråga, dom måste antagligen skriva att dom inte får sälja till vissa länder såsom tex Cannondale Giant Trek osv också gör. Men dom kanske kan göra ett undantag, annars hitta en vän i UK som kan ta emot den och sedan skicka till dig?

Är det en Cx Threshold du funderar på, kämpa lite till för vem vill ha en kines?

Min Norco hämtade jag i Canada, fortfarande billigare än från Evans med bättre spec!

Jo, jag har mailat med Evans. De har inga svar utan hänvisar till norco, men har inga kontaktuppgifter till dem. Vill de inte ha mina pengar slipper de.

Var köpa Norco?
Nu har jag pratat med Sivert Hägg och han skulle undersöka möjligheten om han kunde få hem Norco. Han hade även sett den här tråden så tror han återkopplar här sen.

Var köpa Norco?
Hej, väntar på svar, folk byter sysselsättning inom företag och jag blev skickad vidare till nästa säljansvarig men inte fått svar ännu. Får återkomma under nästa vecka när jag förhoppningsvis får besked.

Tidigare har jag bara fått besked sedan Norco startade egen säljorg. för europa att de vill skynda långsamt och främst lagt krut och lagerantal att sälja på tyskland o österrike. Övriga länder här med egna importörer lägger ju sina order direkt hos Norco och sedan leverans från tillverkn.enheten men det förutsätter ju ett hyfsat antal i grundorder och lite uppbyggd åf-kår.

Var köpa Norco?
norco-fb.png

Senast ändrad:
Var köpa Norco?
Mailade finska kontakten som Norco gav mig, men han upplyste mig snabbt om att de inte sedan årsskiftet inte säljer Norco längre, men Kona :)

Var köpa Norco?
hehe, jag gjorde samma. Mejlade både Bikeshop.fi och mountainbikeshop.fi som stod som återförsäljare på Norcos sajt. Men båda säger att de inte kommer sälja Norco i år pga deras säljorganisation. Mejlat bike24 också.
Nu blir man ju ännu mer sugen. Klart man ska ha cykeln som knappt går att få tag i! #Premium

Var köpa Norco?
Exklusivt värre att kunna äga en hoj som knappt går att köpa.... ??

salle sa:
hehe, jag gjorde samma. Mejlade både Bikeshop.fi och mountainbikeshop.fi som stod som återförsäljare på Norcos sajt. Men båda säger att de inte kommer sälja Norco i år pga deras säljorganisation. Mejlat bike24 också.
Nu blir man ju ännu mer sugen. Klart man ska ha cykeln som knappt går att få tag i! #Premium

Var köpa Norco?
Jag tycker synd om Norcos produktutvecklare. Måste vara frustrerande att jobba för ett företag med så dysfunktionell säljorganisation.

Var köpa Norco?
Från bike24:
Thank you for your e-mail.
We should get the first Norco Fluid FS1 in the middle of December, but we will not get all sizes from the start. If you got more question, please contact us again.
Yours sincerely

Var köpa Norco?
Martinmat sa:
Låter ju lovande, bike24 är ju bra!
salle sa:
Från bike24:
Thank you for your e-mail.
We should get the first Norco Fluid FS1 in the middle of December, but we will not get all sizes from the start. If you got more question, please contact us again.
Yours sincerely

Är ni säkra på att Norco låter dem sälja till Sverige? Evans var ju tidigare förbjudna att sälja hit. Iaf om man ska tro vad deras kundtjänst sade.

Var köpa Norco?
Verkar gå bra, inte kört hela vägen men inget stopp när man väljer Sverige ligg det blir på evans webshop

Bilagor

• 2AE4F4A9-EA44-4D84-81B9-63E999514DA1.png
    2AE4F4A9-EA44-4D84-81B9-63E999514DA1.png
    37 KB · Besök: 53
Tillbaka
Topp