Var se Tour de France till vettigt pris?

psortti

Medlem
Var kan man se Tour de France till ett vettigt pris (streaming)?
Jag är egentligen bara intresserad av TDF, och inte en massa annan sport.
Skall gå att säga upp abonnemanget utan långa bindningstider etc.

Tacksam för tips:)

"Inte-massa-annat"-streamingtjänsten verkar inte finnas, men exempelvis finns Discovery plus, Sport för 179 kr. Olika alternativ diskuteras sporadiskt här (ingen idé att läsa för långt tillbaka eftersom situationen har ändrats flera gånger):

Min slutsats:
- skaffa Discovery+ för en månad
- eller skaffa en vpn klient och streama från någon av jordens alla länder som sänder TDF
- Fulstreama från Tiz och bli irriterad varje gång streamen låser sig

Jag skaffade Discovery+, de har GB-kommentatorer. TIZ visste jag inte om fanns förrän för en vecka sen, de håller inte måttet, urkass kvalité och fryser hela tiden. Inte ens lönt att försökta titta via även om man skulle få 200 kr/månad för att titta där. Bättre att pröjsa 200 kr till Discovery för en månad.

Var kan man se Tour de France till ett vettigt pris (streaming)?
Jag är egentligen bara intresserad av TDF, och inte en massa annan sport.
Skall gå att säga upp abonnemanget utan långa bindningstider etc.
Vet du inte ngn som har TV-abonnemang med Eurosport via Boxer?
Då ingår även streamingtjänsten Tele2Play och med deras inloggning kan du då se TdF,
i bättre bildkvalité än via antenn tom.

Går inte i Sverige. Pirat är enda vägen.
Nja, går och går. Med tillräcklig sedelbunt går det förmodligen att hyra in sig hos någon som sitter på ett Discovery+-abonnemang där ju cykel i alla fall hittills streamats reklamfritt. 😉

Annars är det nog svårt att göra det utan utländska lösningar och VPN eller fulstream.

Låt säga jag köper mitt Discovery+ i Sverige - vad händer då om jag reser ut i Europa? Om jag sedan behöver förnya mitt abonnemang i annat land än i Sverige? Kan jag fortfarande ratta in Vacchi el är det andra kommentatorer jag måste dras med?

Låt säga jag köper mitt Discovery+ i Sverige - vad händer då om jag reser ut i Europa? Om jag sedan behöver förnya mitt abonnemang i annat land än i Sverige? Kan jag fortfarande ratta in Vacchi el är det andra kommentatorer jag måste dras med?
Du kan inte köpa Discovery+ i Sverige.

Det enda, nu i Sverige köpbara, alternativet är Max med Sporttillägg. Det kostar från 349kr/mån. Hög risk för reklam i livesändningen.

Alternativ är olika utländska sändningar och att använda VPN.

Har det inte sagts att i alla fall vissa linjär-TV-abonnemang har streaming möjligheter kopplade till sig? Ingen aning om det finns några problem med utlandsvistelse där.

Har det inte sagts att i alla fall vissa linjär-TV-abonnemang har streaming möjligheter kopplade till sig? Ingen aning om det finns några problem med utlandsvistelse där.
Hmm, att se t.ex. Eurosport i Telia-app? Det kanske det gör ja? Har tyvärr inte ens tänkt på det alternativet, har inte något sådant abonnemang.

Vad gäller att streama utomlands är min enda erfarenhet från GCN-abonnemangets tid och då var det inga problem i Norge.

1751439423261.webp

Nå, isåfall kan jag (faktiskt) rekommendera Telia-appen. Går bra att streama både live och i efterhand, även utomlands när/där jag testat.

Edit: Allra bäst är att titta fördröjt på det som just sänds live - då kan man "spola" reklamen... Reklamfritt blir det ju dock inte.

Man verkar kunna köpa Eurosport 1 (och 2) för 349 kr/mån genom Telia Mellan, eller genom Tele2 Plus för 369 kr/mån. Då får man dock leva med tennis som drar över, reklam och osäkert om det går att streama om man är i länder där Eurosport inte har rättigheterna?

Ja, det är svårt att hitta även ”linjära” abbonemang idag där ord. priset är under 300-350kr. Kan iofs vara halva priset första året och så.
Billigast tror jag är om man har tillgång till Sappa och kan teckna deras ”Sappa 5”, då väljer man själv vilka 5 kanaler man vill ha och som då även finns i SappaPlay. Jag vet dock inte hur bra/dåligt deras play-tjänst funkar.

Jag vill enbart se en längre highlight (typ på en timme) och har tidigare kört VPN och tittat på NBC sports sammanfattningar. Har ni något tips på andra bättre 1-timmeshighlights än NBC sports?

Om man skall titta gratis via VPN, vilka länder har sändning då? Jag fick lämpligt nog ett erbjudande från Bahnhof gällande deras integrity vpn men det ser bara ut som att de har USA, Storbritannien, Norge och Finland utöver Sverige. Så det är väl no good?

MAX-konto och VPN till sverige kommer ju funka om du sedan är i utlandet. Finns många billiga VPN med bas i sverige tror jag, så kollar vi på SVT-play etc.

Hett tips: Om man är kontorsråtta har man ofta en VPN, min är via sverige och då funkar svt play etc i utland....

MAX-konto och VPN till sverige kommer ju funka om du sedan är i utlandet. Finns många billiga VPN med bas i sverige tror jag, så kollar vi på SVT-play etc.

Hett tips: Om man är kontorsråtta har man ofta en VPN, min är via sverige och då funkar svt play etc i utland....
Jag tänker tvärtom. Sitta i Sverige och VPNa till ett land som har gratis utsändning av TDF

Det enda, nu i Sverige köpbara, alternativet är Max med Sporttillägg. Det kostar från 349kr/mån. Hög risk för reklam i livesändningen.

Alternativ är olika utländska sändningar och att använda VPN.
Detta då va?

1751448067526.webp

Skulle behöva lägga till Sport för 260:- till mitt Basic abonnemang som ingår i Telia under TdF.
Tror jag nöjer mig med att kolla eftersändning av Eurosport 1/2 med snabbspolning förbi reklamen.

Jag har på Google Play precis köpt en månads streaming på Max med Basic för 89kr plus tillägg Sport för 260kr (349kr totalt) och kollar just nu TdF via Max-appen i teven.

Och nu (kl. 13:38) i livesändningen så har jag redan hört Roberto Vacchi vid minst två tillfällen säga "Vi lämnar er en kort stund..." medan min sändning fortsätter som vanligt och han fortsätter att snacka. Så det verkar ju hittills vara reklamfritt iallafall.

Jag skaffade abonnemang igår. Det enda som gick att välja på var Premium med sport för drygt fyra hundra. Trots det är det reklam. Förra året såg vi via Max utan reklam. Gnällde hos supporten och fick svar att det ändrats sedan förra året… Sånt här som får en att fundera på fullösningar…

Jag har på Google Play precis köpt en månads streaming på Max med Basic för 89kr plus tillägg Sport för 260kr (349kr totalt) och kollar just nu TdF via Max-appen i teven.

Och nu (kl. 13:38) i livesändningen så har jag redan hört Roberto Vacchi vid minst två tillfällen säga "Vi lämnar er en kort stund..." medan min sändning fortsätter som vanligt och han fortsätter att snacka. Så det verkar ju hittills vara reklamfritt iallafall.
Gick via MAX hemsida när jag försökte göra det och såg ut som att man tecknade upp sig på antingen 6 månader eller 12 månader. Men man kan alltså köpa med en månads uppsägningstid?

Gick via MAX hemsida när jag försökte göra det och såg ut som att man tecknade upp sig på antingen 6 månader eller 12 månader. Men man kan alltså köpa med en månads uppsägningstid?
Kan någon ge lite tips och vägledning? Jag vill kunna se Tour de France i en månad, och det enda jag sett som verkar fungera är MAX med Standard 129 kr (slippa reklam) + Sport (260 kr) tot 389 kr/månad. Men i det finstilta står det att MAX har minimum 6 mån el 12 mån abonnemang. Så jag kan inte köpa en månad då för 389 kr.

Hur gör ni?

Jag kommer bara stream:a via telefon eller PC. Vill betala och vill ha Vacci som ljud.

Tackar och bockar för alla tips.
Jag laddade ner Max-appen först och genomförde köpet där, först Basic 89kr och sen Sport 260kr, och betalade en i taget via Google Play, och det löper en månad i taget och går att säga upp när som helst. Se bild nedan!

Har kollat nu på dagens TdF-sändning från Eurosport sedan 13-tiden med Vacchi och Adamsson, och har nu konstaterat att det verkar vara helt reklamfritt.

Screenshot_20250705-153947.Outlook.webp

Senast redigerad av en moderator:
Jag kollade på Max idag, med både svensk och engelsk kommentarspår. Och långa reklamavbrott.

Jag kollade på Max idag, med både svensk och engelsk kommentarspår. Och långa reklamavbrott.
Nu har jag inte Max utan Discovery+. Där finns dock streamad reklamfri variant men också streamad variant av Eurosport-sändningen med reklam. Kan det vara något liknande på Max?

Vänstra utan reklam, högra med reklam.
1751734839520.webp

Ja jag valde den gula till vänster. Mest för att det stod "Svensk kommentering" och blev senare både förvånad och glatt överraskad när det visade sig vara reklamfritt.

Senast redigerad av en moderator:
Jag har fått flera reklamavbrott på Max när jag kollar på surfplattan. Sammandragen är reklamfria men kollar man hela sändningen så petar de in ett antal långa reklampauser. Dessutom ingen breakaway studio alls på Max och sämre engelska kommentatorer. Från GCN+ som kosta 600 per år och reklamfritt som dessutom hade massa bra dokumentärer till Discovery+ 179kr i månaden till reklamdränkt skräp från Max för 260kr +ditt ordinarie abonnemang. Ger snart upp att försöka följa TDF.

Köpte MAX appen för 89:- men hittar bara en "Premiumsport" för 429:-/mån......
Det finns inget för 260:-

Hur hittar man det?

Hur hittar man det?
För mig är sporten ett tillägg. Testa gå in under sport och försök titta på något så borde den föreslå sporttillägget.

Bilagor

• Screenshot_20250707_112329_Max.webp
    Screenshot_20250707_112329_Max.webp
    88.7 KB · Besök: 46

Hur hittar man det?
Det kan du köpa på hemsidan, men då verkar det vara en bindningstid på minst sex månader. Appen på Appleenheter erbjuder bara sportpaketet tillsammans med premiumabonnemang. Men då med bara en månads uppsägningstid.

Lifehack för att slippa reklam på Appleenheter är att backa ur sändningen och starta den på nytt när det blir reklam.

Jag har ingen bindningstid på mitt tillägg men köpte det direkt via app (Android). Gjorde likadant för vårklassikerna och sa sedan upp utan problem.

Reklamhacket är ett bra tips som funkar även på androidappen 👌

SBS australien + vpn. SBS är gratis, du behöver skapa ett konto bara. Tyvärr reklam, men personligen har jag hellre lite reklam än betalar vansinniga 370kr för att titta på touren.

Tillbaka
Topp