Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vet du inte ngn som har TV-abonnemang med Eurosport via Boxer?Var kan man se Tour de France till ett vettigt pris (streaming)?
Jag är egentligen bara intresserad av TDF, och inte en massa annan sport.
Skall gå att säga upp abonnemanget utan långa bindningstider etc.
Nja, går och går. Med tillräcklig sedelbunt går det förmodligen att hyra in sig hos någon som sitter på ett Discovery+-abonnemang där ju cykel i alla fall hittills streamats reklamfritt.Går inte i Sverige. Pirat är enda vägen.
Du kan inte köpa Discovery+ i Sverige.Låt säga jag köper mitt Discovery+ i Sverige - vad händer då om jag reser ut i Europa? Om jag sedan behöver förnya mitt abonnemang i annat land än i Sverige? Kan jag fortfarande ratta in Vacchi el är det andra kommentatorer jag måste dras med?
Bingo. Så vad ska en ha då? Tydligen MAX.Du kan inte köpa Discovery+ i Sverige.
Hmm, att se t.ex. Eurosport i Telia-app? Det kanske det gör ja? Har tyvärr inte ens tänkt på det alternativet, har inte något sådant abonnemang.Har det inte sagts att i alla fall vissa linjär-TV-abonnemang har streaming möjligheter kopplade till sig? Ingen aning om det finns några problem med utlandsvistelse där.
Finns det reklamfria alternativ som går att nyteckna ”lagligt” i Sverige?Där är det ju också reklam.
Det funkar fint, kollar XCO/XCC på så vis. Om de sänder TdF vet jag mindre om.Hmm, att se t.ex. Eurosport i Telia-app? Det kanske det gör ja? Har tyvärr inte ens tänkt på det alternativet, har inte något sådant abonnemang.
Jag tänker tvärtom. Sitta i Sverige och VPNa till ett land som har gratis utsändning av TDFMAX-konto och VPN till sverige kommer ju funka om du sedan är i utlandet. Finns många billiga VPN med bas i sverige tror jag, så kollar vi på SVT-play etc.
Hett tips: Om man är kontorsråtta har man ofta en VPN, min är via sverige och då funkar svt play etc i utland....
Detta då va?Det enda, nu i Sverige köpbara, alternativet är Max med Sporttillägg. Det kostar från 349kr/mån. Hög risk för reklam i livesändningen.
Alternativ är olika utländska sändningar och att använda VPN.
Jag har på Google Play precis köpt en månads streaming på Max med Basic för 89kr plus tillägg Sport för 260kr (349kr totalt) och kollar just nu TdF via Max-appen i teven.Det enda, nu i Sverige köpbara, alternativet är Max med Sporttillägg. Det kostar från 349kr/mån. Hög risk för reklam i livesändningen.
Gick via MAX hemsida när jag försökte göra det och såg ut som att man tecknade upp sig på antingen 6 månader eller 12 månader. Men man kan alltså köpa med en månads uppsägningstid?Jag har på Google Play precis köpt en månads streaming på Max med Basic för 89kr plus tillägg Sport för 260kr (349kr totalt) och kollar just nu TdF via Max-appen i teven.
Och nu (kl. 13:38) i livesändningen så har jag redan hört Roberto Vacchi vid minst två tillfällen säga "Vi lämnar er en kort stund..." medan min sändning fortsätter som vanligt och han fortsätter att snacka. Så det verkar ju hittills vara reklamfritt iallafall.
Gick via MAX hemsida när jag försökte göra det och såg ut som att man tecknade upp sig på antingen 6 månader eller 12 månader. Men man kan alltså köpa med en månads uppsägningstid?
Jag laddade ner Max-appen först och genomförde köpet där, först Basic 89kr och sen Sport 260kr, och betalade en i taget via Google Play, och det löper en månad i taget och går att säga upp när som helst. Se bild nedan!Kan någon ge lite tips och vägledning? Jag vill kunna se Tour de France i en månad, och det enda jag sett som verkar fungera är MAX med Standard 129 kr (slippa reklam) + Sport (260 kr) tot 389 kr/månad. Men i det finstilta står det att MAX har minimum 6 mån el 12 mån abonnemang. Så jag kan inte köpa en månad då för 389 kr.
Hur gör ni?
Jag kommer bara stream:a via telefon eller PC. Vill betala och vill ha Vacci som ljud.
Tackar och bockar för alla tips.
Nu har jag inte Max utan Discovery+. Där finns dock streamad reklamfri variant men också streamad variant av Eurosport-sändningen med reklam. Kan det vara något liknande på Max?Jag kollade på Max idag, med både svensk och engelsk kommentarspår. Och långa reklamavbrott.
Aha! Kan kolla i morgon!Där finns dock streamad reklamfri variant men också streamad variant av Eurosport-sändningen med reklam.
För mig är sporten ett tillägg. Testa gå in under sport och försök titta på något så borde den föreslå sporttillägget.Köpte MAX appen för 89:- men hittar bara en "Premiumsport" för 429:-/mån......
Det finns inget för 260:-
Hur hittar man det?
Det kan du köpa på hemsidan, men då verkar det vara en bindningstid på minst sex månader. Appen på Appleenheter erbjuder bara sportpaketet tillsammans med premiumabonnemang. Men då med bara en månads uppsägningstid.Köpte MAX appen för 89:- men hittar bara en "Premiumsport" för 429:-/mån......
Det finns inget för 260:-
Hur hittar man det?