Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Ha ha, Niner MCR ramen var bra lik min S.I.R.9-ram som väntar på naven hos Dr Spoke...
Antar att det är samma kulör (hot tamale) och dessutom samma rörsats (Reynolds 853) :-)

Våra hojar!!!
Transwave:
Den där var snygg, men skulle inte du ha singlespeed? Övergivit plattisar, hur ska jag då kunna prova den nästa gång vi ses?

Våra hojar!!!
Danne_79 skrev:
-------------------------------------------------------
> Mtbn....
>
> Racern....

Grymt avundsjuk! Wow!

Våra hojar!!!
Slänger in min här med.
file=46653

Finns fler bilder här.

http://happymtb.org/forum/read.php/1/41858/page=17

Våra hojar!!!
Ville skrev:
> Slänger in min här med.

Samma rammodell (fast i annan storlek) som jag har men ändå sååå olika.

Våra hojar!!!
Johan A skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Slänger in min här med.
>
> Samma rammodell (fast i annan storlek) som jag har
> men ändå sååå olika.

Jo, det brukar kunna bli så med cyklar...Minns någon gång när jag testade min gammla ilions och OMT-jimmys Ilions (trialhojjar)..HAHA..ingen skulle kunnat gissa att dt evar samma ramar.

Vart har du bild på din då?
tror inte jag sett den. ha rdu någon kollpå vad ramen väger?

Våra hojar!!!
Ingen aning om vad ramen faktiskt vägde, men det var några hundra gram mer än min gamla NRS.

Skillnaden mot den här bilden och verkligheten nu är
* Framgaffeln (Magura Asgard) är ersatt med en Revelation AIR U-Turn.
* Sadeln är sänkt en bit.
* Storklingan är borta och en bash sitter där nu.
* Bromsskivorna är ersatta med runda istället för vågiga.
* Flaskstället e borta.
* Däcken är ersatta med Fat Albert.

DSC_0784.jpg

Våra hojar!!!
Nopp, däcken pekar åt rätt håll! :) Jag funtar dock på att införskaffa racing ralph 29x2.4".

Little stereo: Visst är de lika, förutom på några punkter, där EBB är en av dessa. Färgen är inte densamma dock, din kommer vara jätteröd, medan min är mörkröd/brunaktig, ungefär som en typisk gubbpipa.

JojjeM: Thx, i helgen skall det bli provkörning!

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
Projektet från förra vintern har fått några uppdateringar efter en säsong.
vinterprojektet2.jpg ht=544

Så här såg den ut i våras,
cannondaleironman2000.JPG ht=466

och så här ser den ut idag.

Aerosadelstolpen hjälpte till lite med proportionerna och en Dura ace framväxel ersatte Ultegran på en Cannondale Ironman 2000 ram inköpt på eBay. Rätt tung ram men det gnagde hela tiden i mig att jag ville ha tempogeometri på ramen men ändå inte en fullfjädrad temporam. Lite fix som att korta kablar återstår men vintern är lång så det hinns nog med.

Våra hojar!!!

Single speed ful-bygge. Byggde om mina gamla gamla Scott till single speed. Lågbudgetbygge med spacers av plaströr, återanvänt drev och klinga, bromshandtag från Biltema, kedjespännare och handtag från eBay och styre och kedja från CRC. Nu är den även street legal med reflexer och diodlysen från Clas Ohlson!

Våra hojar!!!
Fyndade precis min första LVG! En Scott Speedster 20 i storlek 56. Fick den för 40% av priset så jag är väldigt nöjd och att jag fick rätt storlek gör det hela ännu bättre!

SP_A0109.jpg ht=480

Köpte även en Bianchi Churus ram som ska bli SS eller Fixie.

Funderar just nu på vilka pedaler jag ska köpa, möjligtvis ett par SPD-SL Dura Ace med samma trevliga prissänkning.

Våra hojar!!!
BobbyOne skrev:
> Köpte även en Bianchi Churus ram som ska bli SS
> eller Fixie.

Härligt!!! köpte du hela affären??

Våra hojar!!!
frisk skrev:
> BobbyOne skrev:
> -----
> > Köpte även en Bianchi Churus ram som ska bli
> SS
> > eller Fixie.
>
> Härligt!!! köpte du hela affären??

Inte än...

Det småttiga syns inte så bra men det är ett BBB Kolfiberflaskställ, en 105 kedja och en CO2 däckspumpare.

SP_A0111.jpg ht=480

Oki oki Conti ramarna är inte mina... Den ena ska bli Fixie/SS och den andre ska bli växlad, tillhör min ena arbetskamrat, vi plundrade butiken =)

Våra hojar!!!
BobbyOne: Bra val av flaskställ om man kan leva med flexiga men riktigt lätta. Samma som Kessiakoff kör med om man bryr sig. 18g har jag för mig. (:

Våra hojar!!!
Sideburn: Oh, vad tjusig! Men... Gula barends när du ansträngt dig så hårt med alla röda detaljer?

Våra hojar!!!
Sådär, då är både min och sambons Coilrar isärskruvade inför vintern och kvar att nyttjas för oss båda är tjejens hardtail och mitt senaste bygge som blev klart för en timme sedan =).

Meridan
Merida.JPG ht=507

Avantin
Avanti.jpg ht=544

Kort och gott flyttade jag över allt från Hossen förutom ISIS-vevlagret och vevpartiet. Avantin fick sig ett Deore-vevlager och ett Deore-vevparti istället.

[edit]: Nu är hojen provkörd på en ordentlig runda i tisdagsmörkret. Lite drygt 2.5h släpandes på exakt 17kg cykel var ganska jobbigt. Men kul!
Den kändes helt annorlunda jämfört med Coilern och är inte lika skön men helt ok. Den känns väldigt stadig för det mesta men lite orolig i stök om dämparen bottnar eller nästan bottnar.

Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
sideburn skrev:
> Pendlarn som den ser ut nu!

Renaste pendlarhoj jag har sett (inkl Skoglings).

Riktigt fin.

Våra hojar!!!
Johan A skrev:
> sideburn skrev:
> -----
> > Pendlarn som den ser ut nu!
>
> Renaste pendlarhoj jag har sett (inkl Skoglings).
>
> Riktigt fin.

Han kanske har hemmakontor?

Våra hojar!!!
Tackar =)
Hittade ramen på köp&sälj och äntligen hade jag något att skruva fast DropOffen på. Får se om det är något att ha eller ej...

Våra hojar!!!
Ja sidär plumse, har du skaffat dig en till fullgungare? Ser fin ut. Skall du ha den som vinterhojj?

Våra hojar!!!
Jepp! Det skall vara en vinterhoj/ful-gung. Jag var egentligen på jakt efter en HT som tar 6" slag men snubblade över den här ramen och eftersom det var samma pengar det handlade om slog jag till.

Våra hojar!!!
plumse skrev:
> Det typsnittet och de färgerna... Skitläcker
> Cube hörru!

färgen kan man ju som sagt döööö för(H)
och hojjen är förutom cyclepro'n den storleksmässigt lämpligaste hoj jag satt arslet på:D
tyvärr var den USELT packad i vanlig kartong som stadgats med kartonger till mekställ och dylikt, växeln hade lossast och hängde i vajern,med kedjan (obruten)fortfarande löpande igenom och man hadde glömt att skicka med sadelstolpsklämma och hjul-axlar, men ett mejl löste den saken, så det är skickat. Hursomhelst tycks cykeln ha klarat sig, vilket är ett mirakel,från repor och andra skador

Våra hojar!!!
TigerMale skrev:
> en cube ltd kom så småningom äntligen hem.

Snygg Tiger! Det var ngn med taskig smak som tyckte jag hade taskig smak som föredrog svartanodiserad, nu ser jag igen att jag inte hade taskig smak. Svartanodiserad är ALLTID rätt.

Våra hojar!!!
bruce skrev:
> TigerMale skrev:
> -----
> > en cube ltd kom så småningom äntligen hem.
>
> Snygg Tiger! Det var ngn med taskig smak som
> tyckte jag hade taskig smak som föredrog
> svartanodiserad, nu ser jag igen att jag inte hade
> taskig smak. Svartanodiserad är ALLTID rätt.

ja, alltså inte för att denna färg är ful heller, men svartanodiserad är bäst,cykeln blir bara snyggare för varje gång jag kollar:D!

Våra hojar!!!
Bang skrev:
> Här kommer min cykel :D

Den var stilren och riktigt nygg, Grattis!

Våra hojar!!!
JojjeM skrev:
> Snygg hoj Finn. Vad är det för gaffel?
>
> /Johan

Tack! Det är en orange-gaffel, 995 pix på Cykelcity. Jag gillade inte utseendet i början, men nu gillar jag den. Den är riktigt skön dessutom.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp