Våra hojar!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Våra hojar!!!
Införskaffat en cross inför hösten. Första riktiga turen idag och det funkade fint.

cross.jpg ht=544

Våra hojar!!!
Storklas skrev:
-------------------------------------------------------
> Införskaffat en cross inför hösten. Första
> riktiga turen idag och det funkade fint.

snugg. se bara till att du drar in rejält med fett i växelvajerhöljena. allt regn som träffar överdelen av växelhandtaget kommer rinna rakt in i höljet när man kör med så mycket flare.

Våra hojar!!!
rikard skrev:
> Storklas skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Införskaffat en cross inför hösten. Första
> > riktiga turen idag och det funkade fint.
>
>
> snugg. se bara till att du drar in rejält med
> fett i växelvajerhöljena. allt regn som träffar
> överdelen av växelhandtaget kommer rinna rakt in
> i höljet när man kör med så mycket flare.

Tack! :) Och tack för tipset om mycket fett. Hade jag inte tänkt på annars. Är nog värt besväret dock. Känns mycket säkrare i terrängen efter att ha bytt ut racerstyret mot ett midge.

Våra hojar!!!
Den här är betydligt roligare i skogen än trialhojjen...

IMAG0054.jpg

Gaffeln är inne på lack, gissa färgen?

IMAG0036-2.jpg

// Patrik

Våra hojar!!!
Fan Roger, nu blir jag ju svartsjuk... den där va sjukt lik min, och #114 när min va #112, kusligt nära där med :)

Man får gratulera - en Brooklyn RL är få lyckosamma djävlar förunnade här i livet :)

Våra hojar!!!
Tack, Niko. Fast min är ju faktiskt lite finare. Både utrustad med växlar och bromsar ju! ;)

42Hz, ja dom är rätt grymma att åka på också. High-pivot är häftigt. Följer ju ojämnheterna rätt bra och så. Lite brant styrvinkel, dock. Men det gör ju iofs att den känns lättare att manövrera runt. Ska bli spännande att testa i DH-backen!

Jerry, Gaffeln är en Avalanche dhs 7". Har haft den ett tag. Fungerar bra, om än lite tung (3.9kg).

Och Sideburns HT ser sjukt rejsig ut! Grum! Kina-pinnen är stilig också! :)

Våra hojar!!!
Fasen Roger,
jag som var så nöjd med min nya cykel... ruskigt fin hojj du byggt ihop, jag hade inte velat byta en enda komponent - helt perfekt!

//D

Våra hojar!!!
Uhh, sideburn, de dära färgerna va heta, är det en custommålad Giant den första hojen eller?
Förresten, ja gissar att gaffeln antingen blir "electric blue" eller vit...

Våra hojar!!!
Ser ut och är, jäkligt skysst kitad, kanske lite over kill med deemax på en street/dirt ram hehe annars helt WONDERFUL!

Våra hojar!!!
poundem skrev:
> Ser ut och är, jäkligt skysst kitad, kanske lite
> over kill med deemax på en street/dirt ram hehe
> annars helt WONDERFUL!

Det verkar ju ändå som han kör en del skog med den så det är väl mer en trail hoj han har...

Våra hojar!!!
Min Giant. Riktigt skön i skogen tycker jag. Jag gav 8000 för den för ett halvår sen. Han jag köpte den av sa att den hade kostat 26k -02. Det är En Giant XtC Team Med RS sid-sl och full xt. Framhjulet är mavic x-517 med xt-nav, och bakhjulet x-137 med LX (tror den har haft sama set-up som fram förrut). Växlar, vevparti och vevlager, drivpaket mm är XT. Den är ihopbyggd på Norbergs cykel & sport och tävlad en säsong. Sen köpte dom jag köpte den av för att ha den stående i sitt garage, i stort sett. Köpte den i våras och är grymt nöjd! Någon annan som har erfarenhet av den här modellen att dela med sig av?

Bilagor

• 100_0855.JPG
    100_0855.JPG
    86.6 KB · Besök: 52
Våra hojar!!!
Familjens cyklar som smiskas i de smålandska skogarna.
Tyvärr är kullarna/bergen för små, och för långt bort.
13600149.jpg

13600150.jpg

Våra hojar!!!
nån som vet vart det finns hayes nine slang bak? min gick av i dag..:/ så behöver en inna helgen.. skriv till mig på mail. Mx_RagnarssoN@hotmail.com

Våra hojar!!!
Kona Unit -07, begagnad men i fint skick! I'm totally stoked.. :-) Först ska jag prova den helstela singelspeed-flugan några turer, sen börjar pimpandet mha stöld av diverse delar från "öket"+lite nyinköp, blir framdämpare, thudbuster å skivbromsar etc tror jag. Kanske t.o.m. 7-speed nav.. I halvsunkig soffa med helsunkig mobilkamera:

konaunit.JPG ht=544

Våra hojar!!!
Min nyaste håmpa. Lite sådär halv old school/2007 XT

Bilagor

• yeti.jpg
    yeti.jpg
    58.5 KB · Besök: 61
  • yeti1.jpg
    yeti1.jpg
    48.5 KB · Besök: 55
Senast redigerad av en moderator:
Våra hojar!!!
Roger: Grym BMW!

Vince: Du fick på loggorna till sist. Verkligen snyggt med gult och svart, har alltid varit svag för den kombinationen.

Våra hojar!!!
vonderhenk: DRÄGGEL !

vad väger den? antar att du har koll på det, med tanke på dina andra cyklar =)

Våra hojar!!!
vonderhenk skrev:
> Min nyaste håmpa. Lite sådär halv old
> school/2007 XT

"Walla eg lover deg, nu ska vi ut og crouse og score blondiner!"(Mujaffas bmw spel)
Skämt åsido, riktig het! Sjukt snygga färger och den ser ju ut att gå i 50 även när den står still!

Våra hojar!!!
Jag vet inte hur många rätt du har prickat in på Yeti'n där - men det var helt klart alla tänkbara rättrutor ikryssade! Att hitta en stam som matchar citron-mavicsen så perfekt måste ha varit lite av en utmaning :-)

Våra hojar!!!
odbro @ work skrev:
> vonderhenk: DRÄGGEL !
>
> vad väger den? antar att du har koll på det, med
> tanke på dina andra cyklar =)

9,84kg som den ser ut på bilden. Helt ok vikt tycker jag med tanke på att ramen är rätt tung. Hjulen blev rätt lätta med DT-240 nav.

Niko/Frost: Faktum är att allt började med styrstammen. Sen rullade det bara på :-)

Våra hojar!!!
Tröttnade till slut på att triala med min Kona Stinky (det sög den faktiskt på - hör och hämpna) och jag fick tummen ur rektum och tog och byggde ihop min gamla Planet-X zebdi som varit nerplockad i ett halvår till förmån för stinkyn.
DSC00454.JPG ht=544

DSC00456.JPG ht=544

Nu saknar jag bara en HS33 bak, ett bredare styre, bash till lillklingan och en ny sadel men detta får bli senare investeringar.

Våra hojar!!!
Lägger upp en bild på mitt senaste bygge... någon form av touring/hybrid! Vet ej vad jag skall räkna den som, men blev helnöjd med resultatet. Passar mig perfekt som komplement till MTBn.

Touring.jpg ht=378

Ram: GT (7005 Alu)
Däck: Continental Sport Contact 26x1.3
Bromsar: XT fram enklare shimano bak
Växlar: Deore/XT 44 kuggar fram

Riktigt härlig att cykla på. Tog en tur på drygt 7 mil igår och hade t.o.m. ork kvar i benen efteråt... Ganska blåsigt och slitigt vissa bitar, men en grymm skillnad att köra på smala hårda däck jämfört med vanliga MTB-sulor.

Våra hojar!!!
frisk skrev:
> Lägger upp en bild på mitt senaste bygge...
> någon form av touring/hybrid! Vet ej vad jag
> skall räkna den som, men blev helnöjd med
> resultatet. Passar mig perfekt som komplement till
> MTBn.

Jäkligt läcker,

Jag ska nog göra nåt liknande med min gamelcykel.

Våra hojar!!!
Bättre sent än aldrig brukar man ju säga så här kommer mitt bidrag till alla hojar här på happy. Riktiga svetto cyklar alla tre och jag är grymt nöjd med dem alla även om nog behöver några fler timmar i sadeln på Salsan innan vi blir riktiga kompisar.

FullDynamix-07.JPG ht=544

Efter två år på FS var det en smärtsam övergång att köra HT igen men nu trivs vi verkligen bra tillsammans och den känns verkligen rapp och smidig i skogen.

BattaglinRoute-07.JPG ht=544

Kör Campa för första gången och är helsåld, bara en sådan sak att alla vajrar ligger snyggt dolda under styrlindan gör ju att de spöar Shimano.

SalsaElGogo-07.JPG ht=544

Jag har blivit lite svag för tempo på äldre dar och bortsett från att jag tycker att det är en rolig tävlingsform så får man ju anledning att skaffa sig ytterligare en hoj vilket ju aldrig är fel !
//Markus

Våra hojar!!!
Bara för att visa att en svettocykel inte behöver vara så dyr visar jag min. Priset lite på strax över 14000kr och vikten på strax under 11,9kg. Kommer lättas när pengarna börjar ramla in. Första Scalpelen av 3 inom kort som kommer komma upp här tror jag. Kul (:

Bilagor

• cykel 008liten.JPG
    cykel 008liten.JPG
    54.4 KB · Besök: 49
Våra hojar!!!
vonderhenk skrev:
> Min nyaste håmpa. Lite sådär halv old
> school/2007 XT

Finns bara en sak att säga... Fett Cleant.

Våra hojar!!!
Aaahhhhh.. Scalpel är mumma!

cerro skrev:
> Bara för att visa att en svettocykel inte
> behöver vara så dyr visar jag min. Priset lite
> på strax över 14000kr och vikten på strax under
> 11,9kg. Kommer lättas när pengarna börjar ramla
> in. Första Scalpelen av 3 inom kort som kommer
> komma upp här tror jag. Kul (:

Våra hojar!!!
äntligen har man fått sig sin dröm hoj! att det sedan blev en -08:a med x.o och xtr gör ju inte saken sämre...

commencal meta 5.5 team? demo?

Bilagor

• ny hojjen.jpg
    ny hojjen.jpg
    121.5 KB · Besök: 47
Våra hojar!!!
bjorre skrev:
> Ville: Vad är det för gula och röda blommor i
> bakgrunden?

Mmm, det är precis sånna det är...=D Du får fråga litos. jag vet bara att dom står där.

Nu har jag rullat lite mer på hojjen, klart spännande. och den klarade en betongsugga så helt osmidig är den inte heller.

Kul att man åker bort några dagar nu utan cykel..:\

Våra hojar!!!
Ville skrev:
> 12,2 Kg

Heldämpat?!? Börjar bli gammal? ;)

'Intressant' set-up! =)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp