Varberg

Mr. Fred

Medlem
Varberg
Har flyttat till Varberg men har ingen koll på området.

Tacksam för GPX filer eller liknande på cykling här omkring. Är ute efter både stigcykling och grusvägar/landsvägar, gärna långa turer. Utgår från något söder om Varberg men allt här runtomkring är utav intresse.

Tips även på någon bra cykelverkstad och butik uppskattas.

Varberg
Finns lite olika gamla ck wano banan nu nya vbgmtb blabla endå gamla ck wano sen finns vbgmtbs gamla bana kvar men vet ej hur eftersatt den är i dag som den var förr 1995, Sen finns bmxbanan, Trönninge berget finns spår Mvh Daniel

Varberg
Det finns bra, snabb och relativt teknisk xc bakom sjukhuset. Där vbg mtb/ck wano håller till och har hållt till. Tränade mycket där för nästan 20 år sedan när jag var liten men testade igen när jag besökte staden med stigcykel i somras och det var inte så stor skillnad, lite fler och djupare spår bara.

Körde förbi BMX-banan och den ser inte lika fin ut längre men det byggs fortfarande egna hopp där, ska dra dit min dj nu i vår när jag hälsar på.

För stig mer åt endurohållet är trönningeberget sååå bra! Begränsat område, lite likt änggårdsbergen i gbg fast mycket mindre. Flera bra nedfarter, goa berms och vissa tekniska sträckor men bara någon enstaka stig för att cykla upp.

Varberg
Vi håller på för fullt med att lösa uppmärkning i trönningeberget. Jag är en av dom som byggt mycket av dom nyare stigarna där. Kolla upp Varbergs stigcykelsällskap . Jag skulle med kunna visa runt både vid xc vid sjukhuset och stigarna i trönninge.
Mvh Adam

Varberg
Tack för tipsen, verkar finnas mycket kul att upptäcka. Skall testa tipsen jag fick angående stigcykling, finns en del på trailforks också.

Om någon har en .gpx fil eller liknande över en grusväg/landsvägstur på 8-10 mil vore det suveränt. Hittar verkligen inte alls i området, får fortfarande ibland använda gps för att hitta hem med bilen.

Tillbaka
Topp