Värde på en GT lts-1 från 90-talet?

MånsBe

Medlem
Hej alla cykelfantaster!

Jag ärvde en gammal mtb från min svärfar när han gick bort för flera år sedan, en GT lts-1 (misstänker från 1997). Efter ha rensat lite i förrådet idag så funderar jag vad jag ska göra med den. Någon som har ett hum om vad den kan vara värd på andrahandsmarknaden?

Mvh
Måns

Bilagor

• IMG_3145.webp
    IMG_3145.webp
    732.1 KB · Besök: 384
  • IMG_3146.webp
    IMG_3146.webp
    695.3 KB · Besök: 377
Tjena. Fantastisk hoj! Tyvärr brukar bruksvärdet övertrumfa ett eventuellt samlarvärde när det gäller gamla klassiker. Jag gissar att du kan lägga ut den för 5000 och vara beredd på hård prutning, men jag hoppas att du får mer för den.

Är inte bruksvärdet på den där ytterst begränsat? Gungig, inga skärmmöjligheter eller andra fästen gör den oduglig som pendlarcykel. Fullständig katastrof som stigcykel på alla vis och den där bakdämparlösningen gör den väl förmodligen ganska oduglig att ens cykla grusväg med.

Enda hoppet är om den har någon form av affektionsvärde för någon, i form av att ha varit hipp förr i tiden, men det går mig helt förbi isåfall.

Växelgruppen 1500 kr (ser fräsch ut) och hjulen 500 kr ger 2000 kr för hela cykeln gissar jag. 2500 kr om någon vill ha just den där cykeln, men det kan likaväl vara så att ingen vill betala mer än 1500 kr för allt heller.

Håller med @n3wton: Skulle jag se cykeln på annons för 2000 pix skulle jag möjligen överväga att köpa den för delarnas skull.

Själva ramen känns så utdaterad att den mest kan hoppas på att källsorteras rätt och få nytt liv i ny form.

Det finns definitivt nördar som gillar gamla GT:s som är väldigt intresserade av den där cykeln. Men värdet är svårt. Skulle jag gissa så kanske 2000-3000 kr.

Tack för alla svar!

Ja, man gungar verkligen fram på den! Helt klart körduglig, men som natt och dag mot någon modernare såklart.

Allt är original (förutom däck och bromsklossar). Får bli att tvätta av och snygga till för att sedan lägga upp en annons!

Tack för alla svar!

Ja, man gungar verkligen fram på den! Helt klart körduglig, men som natt och dag mot någon modernare såklart.

Allt är original (förutom däck och bromsklossar). Får bli att tvätta av och snygga till för att sedan lägga upp en annons!
Hoppas den kommer till någon som uppskattar den!😊

Det där var en drömcykel när den var ny! Jag gillar ju att samla på grejer...

Fint skick ser det ut att vara också.

Tillbaka
Topp