Varför är alla mtb-cyklister så frusna
Jag är normalt sett en rätt frusen person som gärna går runt i långbyxor och hoodie hemmavid. Men när jag är ute i skogen och cyklar mtb så brukar jag oftast ha trekvartsbyxor, knäskydd och kort eller långärmad tröja. Med dessa kläder brukar jag hålla mig varm om det är över 13 grader och inte blåser för mycket (vilket det i princip aldrig gör inne i skogen)
De flesta jag möter har dock långbyxor & jacka och jag antar att de ha något under jackan också, plus ryggsäck vilket jag också undviker då jag tycker det blir för varmt.
Beror det på att jag cyklar långsammare än dom? Mer fartvind som kyler ner dom eller vad är grejen? Jag försöker förvisso endast hålla mig på stigar och undvika vägar så långt det är möjligt men det kanske inte alla gör?
De flesta jag möter har dock långbyxor & jacka och jag antar att de ha något under jackan också, plus ryggsäck vilket jag också undviker då jag tycker det blir för varmt.
Beror det på att jag cyklar långsammare än dom? Mer fartvind som kyler ner dom eller vad är grejen? Jag försöker förvisso endast hålla mig på stigar och undvika vägar så långt det är möjligt men det kanske inte alla gör?