Varför är JBP så mycket populärare än Gesunda?

Tror JBP är för etablerat för att känna av Kungsbergets öppnande. Däremot så behöver Gesunda jobba lite för att inte tappa för mycket folk.

En får tacka för berömmet av Caro-Line då jag var en av dom som byggde den nedre delen förra sommaren.
Tack även för mycket kreativa synpunkter gällande Gesunda bikepark och även om jag inte är där så ofta nu för tiden så försöker jag påverka ledningen på anläggningen med vad som behöver förbättras.
Torkan och personalbrist är en stor anledning till att många banor har gått hårt åt och det var lite likadant i juli förra året. Tävlingsspåret mådde verkligen inte bra av en tävling sista helgen i juli i år då massor av material försvann ur spåret då. Bör kanske stängas av resten av året så det går att reparera när det är lite mera fukt som binder ihop marken?
Det som JBP och Åre har som stort plus är att det finns en levande by med stort utbud av aktiviteter och mat när man inte vill/kan cykla.
Där har Gesunda visserligen Tomteland i direkt närhet för övriga i familjen som inte vill cykla något att göra men som någon sa så händer inte mycket på berget efter 17.00. Jag tror dock att ju mer det rullar på så kan nog värdshuset hålla öppet på kvällarna i framtiden så man kan hänga där efter bikeparkens stängning.
Kungsbergets närhet till Mälardalen kommer vara dess styrka men även svaghet. Många kommer nog åka upp över dagen men det kommer nog även att kännas lite ödsligt på en i övrigt helt tom och stängd anläggning och det är en mil till närmaste samhälle...
Det är dock mycket bra för alla som cyklar och håller på med cyklar att det blir fler ställen att cykla på för då blir det säkert fler cyklister.

Ja, Caroline var riktigt kul. Superbra sträckning för ett nybörjarspår som även var kul för mer erfarna.

Om Magic carpet kunde vässas upp till samma kvalitet och sen komplettera anläggningen med något lättare men smalare (tänk Malin eller Manolito i JBP) så tror jg stenhårt på Gesunda även för familjer.

Gjorde mitt första besök i Gesunda i juli och hade skitkul.

Lederna var väldigt lösa men det störde inte så mycket utöver att det blev lite mer svårkört.

Håller med om Caro-Line! Hade med mig en gubbe som var helt grön på cykling så det var bra att den fanns.

Tillbaka
Topp