Varför vägra stänkskärm?

Varför vägra stänkskärm?
Alfsomfan skrev:
-------------------------------------------------------
> Wilier, jag bara gör det jag alltid velat göra.
> Men inte vågat.

OK, inget med hjärnskakningen att göra då. Då är jag lugn. Lycka till med ditt nya liv.

Varför vägra stänkskärm?
mytomspunnen skrev:
> Men har ni sett hur fult det är?

ja, försökte säga det lite längre upp men ingen brydde sig.

Varför vägra stänkskärm?
Titta, nu är det BEVISAT i ett tysktest att de enda stänkskärmar som fyller någon som helst funktion till mtb är toppeak. Dessbättre vet vi sedan tidigare att toppeak är ett j*vla skräpmärke som gör dyra prylar som inte håller. Alltså kan vi inte använda dessa heller då de kommer att gå sönder lika fort som du kan säga granrot.

Varför vägra stänkskärm?
fredrikw skrev:
> ja, försökte säga det lite längre upp men
> ingen brydde sig.

Jag tyckte faktiskt att du sammanfattade hela ämnet sjukt bra i ditt första inlägg. Men ingen brydde sig ju så jag var tvungen att tjata lite...

Har ni sett hur fult det är?

Varför vägra stänkskärm?
Det finns faktiskt en sak man kan råka ut för om man får en smäll i skallen som man väldigt sällan tänker på: Frontalloben kan i vissa fall få nedsatt funktion pga yttre våld och där sitter bl.a funktioner som reglerar impulser och tolkar sociala koder. Kanske Alf blivit lite mer spontan efter vupran? Grattis i så fall för vi är så jäkla tillknäppta i Skandinavien ibland ;-)

Varför vägra stänkskärm?
Testet ovan verkar vara rent skitsnack. SKS-skärmarna, rätt monterade, funkar mycket bättre än vad bilderna antyder. Att monteringslösningarna är skit är en annan sak...

Varför vägra stänkskärm?
I framtiden skall jag bara cykla med fredrikw och mytis, det är ju de enda här som verkar fatta något.

Skärmar är vekligen skitfult.

Varför vägra stänkskärm?
Appropå skärmar har jag en helt oanvänd THE-stänka till framgaffeln för den behövande!
PM om någon är intresserad. Vill helst bli av med den så fort som möjligt. :)

Varför vägra stänkskärm?
ja

fullwood2.jpg

Varför vägra stänkskärm?
Om man kör med eller utan skärm verkar vara egalt, åtminstone om man har en tuff mudboard.

Nästa fråga blir då, om man har en tuff Camelbak, hur tvättar man rent den lättast? Kör ni den i tvättmaskinen tillsammans med kläderna?

Varför vägra stänkskärm?
Det är coolt utan skärmar, men det är hetare med fungerande skärmar. ;-) Går ni i sandaler när det regnar också eller?

/Leo

Varför vägra stänkskärm?
Leo skrev:
> Går ni i sandaler när det regnar också eller?

är det riktigt varmt är det bättre med sandaler än med gummistövlar, det beror alltså på omständigheterna.

Varför vägra stänkskärm?
Skärmar ser töntigt ut därför blir jag hellre blöt. På vintern kan jag sträcka mig till skärm dock, men på sommarn? Ha! Nej det ska vara så fritt som möjligt

Varför vägra stänkskärm?
Leo skrev:
> Går ni i sandaler när det regnar också eller?
>

går aldrig i sandaler, det är för fult!

Varför vägra stänkskärm?
surfjoan skrev:
> Nått som förvånat mig ända sedan jag började
> hänga med i mountainbikesvängen för nått
> halvår sen är vad är det som får vuxna män
> att vägra använda stänkskärmar på mtb´n i
> skogen. Är det den kittlande känslan av grus som
> sprätter upp i ansiktet som ni inte kan vara
> utan? Eller kan det vara nån manlighetsmätare
> att jämföra strängarna av skit som sprutats upp
> på ryggen efter avslutad runda i nån slags
> störst sträng vinner mentalitet? Snälla happy
> hjälp mig att bena ut detta för mig stora
> fråga!

svaret på din fråga är ganska lätt, de är bara ivägen, de skramlar, slår allt möjligt, o beroende på modell kan de vara ivägen oxå. och till grejjen hör att man blir skitig ändå. visst, kanske lite mindre skitig, men ska man bli blöt, så spelar det ju inte nån roll om man blir halvblöt eller helblöt så att säga. ska man ha nå skärmar som täcker, så måste man ha full långa, alltså t.ex. två skärmar ihopsatta till en, vilket hindrar rätt mycket stänk, problemet blir då att de slår i hela tiden över allt :D

sen kan ja völl hålla med om att det är fult. o vem fan tänker på om man har en sträng me skit upp längs ryggen, vem bryr sig :D ja cyklar då för eget välbefinnande, inte för att visa mig för andra, o bryr mig därmed inte om hur de tycker jag ser ut :D

Varför vägra stänkskärm?
Alltså, det är ju inte så att man klarar sig eller cykeln ren ändå. Ska man ändå tvätta allt så är det inte jobbigare att göra det om smutsighetsgraden är högre.

Jag har inte heller hittat en skön stänka som sköter sig vid brutal terräng, vid mycket av och på så slår man lät foten i och vrider skiten.

Stänka hör till pendelhojarna!

Varför vägra stänkskärm?
plumse skrev:
> Jensen, jag tycker ditt lätta svar är fel

ja, det var en personlig åsikt, möjligt att du har en annan, o det har du ju rätt att ha :D
konstruktivt inlägg skrev du oxå o förklarade varför :D

Senast redigerad av en moderator:
Varför vägra stänkskärm?
Varje gång du cyklar med stänkskärm dör 100 kattungar och du riskerar även att Boten Anna blir Sveriges nationalsång. Tänk på det.

Varför vägra stänkskärm?
Leo skrev:
> Det är coolt utan skärmar, men det är hetare
> med fungerande skärmar. ;-) Går ni i sandaler
> när det regnar också eller?
>
> /Leo

Och hur mycker hjälper dina skärmar när det regnar?...du vet att regnet kommer från gud som pissar och han står på molnen!

För övrigt är det barfota som gäller när det regnar...;-P

Varför vägra stänkskärm?
Jensen skrev:
> plumse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jensen, jag tycker ditt lätta svar är fel
>
>
> ja, det var en personlig åsikt, möjligt att du
> har en annan, o det har du ju rätt att ha :D
> konstruktivt inlägg skrev du oxå o förklarade
> varför :D

Solklart varför, eller hur? =)

Jag gillar inte katter så himla mycket eftersom de alltid klöser mig så jag kör med skärmar ;-)
Får varken ångest, liten penis eller problem med självkänslan. Ororar mig dock för "Botten-Anna" som nationalsång!

konacoileramsl7sb.jpg ht=462

Varför vägra stänkskärm?
plumse skrev:
> Ororar mig dock för "Botten-Anna" som nationalsång!

Den skulle spelas mindre ofta i varje fall, så det måste vara bra!

Varför vägra stänkskärm?
mytomspunnen skrev:
> Har ni tänkt på hur fult det är med skärmar
> på mtb?

Nej, konstigt att ingen har sagt nåt tidigare.
Det är ju jättefult.

Varför vägra stänkskärm?
Jag har själv kört med stänkor under vintern och jag tror banne mig att om det inte torkar ut och blir öken i hellas så tror jag nog att jag kommer behålla dom på. Och dom är helt skrammelfria! (dom är köpta på jula och är inte av den heltäckande typen, bak sitter den på sadelstolpen och fram i gaffelröret..)

Varför vägra stänkskärm?
Jag tror inte att alla riktigt såg den här första gången, så jag hjälper till att påminna. Sen kan man ju dra sina egna slutsatser.

pair2.jpg

Tillbaka
Topp