Vårklassikerna 2024!

Luktapåblommorna

Aktiv medlem
Vårklassikerna 2024!
Snart börjar det, bara 19 dagar till Omloop het Nieuwsblad. Sen rullar det på. Mindre än en månad till Strade Bianchi. Demi Vollering och Tadej Pogacar hade flest vinster förra året. Kan Wout på herrsidan ändra på det i år? Lotte Kopecky var en stark utmanare på damsidan.

24/2 https://www.omloophetnieuwsblad.be/en

Senast ändrad:
Vårklassikerna 2024!
Är det någon som har koll och kan hjälpa en som är totalt ointresserad av övriga saker i paketen.
Jag vill ha billigaste möjliga alternativ för att kunna följa vårklassikerna och de stora etapploppen.
Räcker det med 59 kr varianten? (jag kan leva med reklam....)

1708677184187.png

Vårklassikerna 2024!
En del cykellopp går att kika på utan att betala. Algarve har gått att kika på med gratiskonto.
Loppen har säkerligen olika bedömningar på hur pass populära de är, om de kostar eller ej.
Inte ditt fel men det ju alldeles för otydligt från Eurosport/Discovery om det är så.
Jag vill helst inte ha reklamen men om det är så att alla cykellopp sänds i den billigaste varianten, fast med reklam, kan jag nog överväga det. Men då måste jag ju veta att alla lopp finns tillgängliga.

Vårklassikerna 2024!
Inte ditt fel men det ju alldeles för otydligt från Eurosport/Discovery om det är så.
Jag vill helst inte ha reklamen men om det är så att alla cykellopp sänds i den billigaste varianten, fast med reklam, kan jag nog överväga det. Men då måste jag ju veta att alla lopp finns tillgängliga.
Tog inte åt mig heller.
Discovery skriver så:
"Sport
Med detta abonnemang kan du se sportinnehåll så som PGA Tour, alla Grand Slam-turneringar, cykel och mycket mer från Eurosport. Du får dessutom tillgång till hela vårt on-demand-utbud.

Innehåller följande kanaler: SVT1, SVT2, Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, ID, TLC, Food Network, Travel Channel, Kunskapskanalen, SVT Barn and SVT24, Eurosport 1 och Eurosport 2."
Då måste man vara garanterad att se all cykel. Sedan så kanske man kan se någon vårklassiker gratis?

Vårklassikerna 2024!
Chattade med Discovery nyss. MAn måste ha den för 179kr. Så det är väl mer prisvärt att då få massa +ANNAT hos D+ jmfrt samma summa för Eurosport Player.

Ngn som kan vägleda vad gäller respektiva apps användarupplevelse? ES Player via AppleTV eller på nätet var för 2-3 år sedan bedrövlig.
D+ har jag aldrig använt. Kanske är den bättre?

Vårklassikerna 2024!
Chattade med Discovery nyss. MAn måste ha den för 179kr. Så det är väl mer prisvärt att då få massa +ANNAT hos D+ jmfrt samma summa för Eurosport Player.

Ngn som kan vägleda vad gäller respektiva apps användarupplevelse? ES Player via AppleTV eller på nätet var för 2-3 år sedan bedrövlig.
D+ har jag aldrig använt. Kanske är den bättre?
Som sagt, Vacchi har sagt att D+ har fler lopp än ES, så D+ verkar vara melodin.
Övriga utbudet som ingår i D+ vette sjutton om man vill ha.

Vårklassikerna 2024!
Kör vidare på mitt Eurosport 129:-/mån, även om jag tycker att det blivit mycket stökigare efter bytet från ESP.
Kanske får byta till D+ i sommar.

Vårklassikerna 2024!
Vad spännande, "Don't let go of Wout!" "Watch out for Wout!" "Primoz is down" "Bike change Pidcock, broke of his derailleur"
Tror det är roligare att bara läsa resultatlistan.
Som vissa randolopp alltså - spridda skurar av information som man får försöka pussla ihop för att förstå vad som händer.

Dagens cykelloppsföljare är alldeles för bortskämda med ett överflöd av information. ?

Vårklassikerna 2024!
Att kolla på tävlingar med Discovery+ (Sport-paketet) är som GCN+ fast med sämre app. UX i appen lämnar en hel del att önska men när man väl har klickat sig fram till strömmen funkar det väl. Priset, framförallt att man betalar för jävla Filip och Fredrik-skit, får man väl bara tugga i sig, antar jag.

Tilläggas bör att jag endast tyckte att GCN+ cykeltävlingstv gav värde; deras dokumentärer var tråkiga och kassa.

Vårklassikerna 2024!
Det märkliga med Eurosport-kanalen är att istället för att visa Omloop live på ES1an så kör man lite goa repriser av padel och superbike, som om det inte kunde gå att se on demand... Nu går loppet visserligen på ES2, men varför inte visa skåpmat på hyggligt bra sändningstid ?

Screenshot 2024-02-24 at 08.42.47.png

Vårklassikerna 2024!
Det märkliga med Eurosport-kanalen är att istället för att visa Omloop live på ES1an så kör man lite goa repriser av padel och superbike, som om det inte kunde gå att se on demand... Nu går loppet visserligen på ES2, men varför inte visa skåpmat på hyggligt bra sändningstid ?

Visa bilaga 682532
Det går ju freestyle och backhoppning live samtidigt, gissar att det har prio den här tiden på året. Och då föredrar iaf jag att de ligger kvar med cyklingen i 2:an, istället för att trixa med kanalbyte mitt i.

Vårklassikerna 2024!
Visma har tre man i tät och Quickstep vurpar gång på gång. Känns symboliskt för hur det går för lagen i allmänhet. Och trist eftersom Quickstep är ett lag som väl fortfarande får ses som en av utmanarna till Visma i klassikerna.

Vårklassikerna 2024!
Tog klungan verkligen in 30 s på Muur? Och hur mycket vill Tom, Arnaud och Tim hjälpa till att dra med Wout / Christophe på släp?

Vårklassikerna 2024!
Oj vad starka de är i Visma. Så många kort att spela att de tog hem det ändå trots att de blev inhämtade. Starkt.

Blev en riktigt bra tävling.

Vårklassikerna 2024!
Marianne Vos drog till med sin 249:e seger! Fyfan vilken legend! Och vilket avslut, attack på attack, synd att lidl-trek inte kunde lyckas trots fördelen med två cyklister.
Kvinnornas lopp var ju helt makalöst från sekunden ELB stack iväg.

Jag tror på något sätt att Lidl-Trek är nöjda ändå. De gjorde väl allt de kunde och att slå Kopecky eller Vos i en spurt är väl tämligen omöjligt.

Det var roligt att se hur förbannat irriterad Kopecky blev när de rullade attacker och hon hade Vos på sitt bakhjul.

Tillbaka
Topp