VARNING för bedragare på Köp och sälj
Luktapåblommorna sa:Varning, denna garmin 1030-säljaren verkar rejält skum.
https://happyride.se/annonser/ad.php?id=53909
Pga meningsbyggnaden eller :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Luktapåblommorna sa:Varning, denna garmin 1030-säljaren verkar rejält skum.
Inte alls, det står ju till och med "Men ser helst att den hämtas på plats".Luktapåblommorna sa:Varning, denna garmin 1030-säljaren verkar rejält skum.
Örjan Lax sa:Inte alls, det står ju till och med "Men ser helst att den hämtas på plats".Luktapåblommorna sa:Varning, denna garmin 1030-säljaren verkar rejält skum.
Rapportera annonsen då om du är så paranoid!marr sa:Örjan Lax sa:Inte alls, det står ju till och med "Men ser helst att den hämtas på plats".Luktapåblommorna sa:Varning, denna garmin 1030-säljaren verkar rejält skum.
Bestäm träff då!
Det är knasigt att man får en 1030 på köpet. Noll tidigare inlägg. En varning är helt klart på sin plats.
Freddie L sa:Har du lust att utveckla?Luktapåblommorna sa:Varning, denna garmin 1030-säljaren verkar rejält skum.
Kanske köpte en cykel för 50 papp, då är det inte så mycket extra... :)Jensen sa:Märklig deal, få med en 6000 grej på köpet är ju ingen dålig grej att få med på köpet
Örjan Lax sa:Kanske köpte en cykel för 50 papp, då är det inte så mycket extra... :)Jensen sa:Märklig deal, få med en 6000 grej på köpet är ju ingen dålig grej att få med på köpet
Edit: Sen, om man ska vara noggrann, så står det faktiskt "Nu är de så jag köpte en cykel och fick med mig en edge 1030 oöppnad".. och inte "på köpet" så det skulle ju faktiskt kunna tolkas som att han köpte med sig den i affären av bara farten.
Örjan Lax sa:Kanske köpte en cykel för 50 papp, då är det inte så mycket extra... :)Jensen sa:Märklig deal, få med en 6000 grej på köpet är ju ingen dålig grej att få med på köpet
Edit: Sen, om man ska vara noggrann, så står det faktiskt "Nu är de så jag köpte en cykel och fick med mig en edge 1030 oöppnad".. och inte "på köpet" så det skulle ju faktiskt kunna tolkas som att han köpte med sig den i affären av bara farten.
"Den är schtålen"... (med tysk brytning från Jönssonligan) :)ForesterGuy sa:Örjan Lax sa:Kanske köpte en cykel för 50 papp, då är det inte så mycket extra... :)Jensen sa:Märklig deal, få med en 6000 grej på köpet är ju ingen dålig grej att få med på köpet
Man kan tolka det som att han "fick med sig" en Edge 1030. ?
Jensen sa:Örjan Lax sa:Kanske köpte en cykel för 50 papp, då är det inte så mycket extra... :)Jensen sa:Märklig deal, få med en 6000 grej på köpet är ju ingen dålig grej att få med på köpet
Fast jo jag skulle säga att det är ovanligt att du får med nått för 6000kr även om du så köper en 80k hoj. Såvida du inte dealar till dig den, men då får du troligen mindre rabatt på hojen. Alltså är det ju tveksamt om man kan kalla det på köpet. När sen texten skrivs som den gjorts i annonsen får i alla fall jag uppfattningen att det inte hafts koll på vad det är så i den grad att det dealats till.
Men nej tvivlar starkt på att en handlare sagt ”by the way, jag skickar med denna 6000kr enhet på köpet även om du inte är intresserad av den”. Har han betalt den o bara fått me i farten så är där en riktigt bra säljare (set ur butikens synvinkel, kortsiktigt ?)
Crocko sa:Jensen sa:Örjan Lax sa:Kanske köpte en cykel för 50 papp, då är det inte så mycket extra... :)Jensen sa:Märklig deal, få med en 6000 grej på köpet är ju ingen dålig grej att få med på köpet
Fast jo jag skulle säga att det är ovanligt att du får med nått för 6000kr även om du så köper en 80k hoj. Såvida du inte dealar till dig den, men då får du troligen mindre rabatt på hojen. Alltså är det ju tveksamt om man kan kalla det på köpet. När sen texten skrivs som den gjorts i annonsen får i alla fall jag uppfattningen att det inte hafts koll på vad det är så i den grad att det dealats till.
Men nej tvivlar starkt på att en handlare sagt ”by the way, jag skickar med denna 6000kr enhet på köpet även om du inte är intresserad av den”. Har han betalt den o bara fått me i farten så är där en riktigt bra säljare (set ur butikens synvinkel, kortsiktigt ?)
Kanske besökte någon av de stora elektronikkedjorna och impulsköpte en Garmin och fick en cykel på köpet, nu behåller han cykeln och säljer av Garmin?
Ibland sker konstiga saker helt utan skumma anledningar, köpte en lite för billig wahoo ny i oöppnad kartong. Köpt på någon klubbrabatt direkt från tillverkaren, men han orkade inte vänta så han hade köpt en till i butik vilket gjorde att han kunde sälja dubbletten till bra pris.
Köpt en wattvev billigt i kartong för att vederbörande bytt cykel med annan grupp innan han hunnit montera den veven som jag köpte, man skall vara om sig när det verkar för bra för att vara sant, men om det finns en trolig historia och ett kvitto så gör det ju inte ont att fynda.
Det kan man hålla med om, alltså bild på prylen/förpackningen, eftersom säljaren skriver att den är oöppnad och kanske inte vill bryta någon plombering och sprida ut alla prylarna...Luzen sa:Han borde lagt in en egen bild på prylarna...
NickPick sa:Kostar den 6 tusen i butik och han fick med den istället för att pruta 6 tusen så kanske det kostade butiken kanske... 3 tusen. Tillbehör på köpet brukar det ju vara.
Tillbehör för 15% på köpet och cykeln kostade 50 tusen...
Men vad jag försöker få fram till er i tråden är att om cykeln tex kostade 50 000 och det var tillbehör för 15% med så är det 7500. Kostar egden under 7500 spänn så hade den kunnat ingå. Inte omöjligt!Manurhin2 sa:NickPick sa:Kostar den 6 tusen i butik och han fick med den istället för att pruta 6 tusen så kanske det kostade butiken kanske... 3 tusen. Tillbehör på köpet brukar det ju vara.
Om du visste vilka dåliga marginaler det är på Garminprodukter .
Tror det är bland det sista säljaren försöker skicka med .
NickPick sa:Men vad jag försöker få fram till er i tråden är att om cykeln tex kostade 50 000 och det var tillbehör för 15% med så är det 7500. Kostar egden under 7500 spänn så hade den kunnat ingå. Inte omöjligt!Manurhin2 sa:NickPick sa:Kostar den 6 tusen i butik och han fick med den istället för att pruta 6 tusen så kanske det kostade butiken kanske... 3 tusen. Tillbehör på köpet brukar det ju vara.
Nej marginalen är väl dålig, men å andra sidan slipper företag moms och handlar för oskattade pengar också.
NickPick sa:Men vad jag försöker få fram till er i tråden är att om cykeln tex kostade 50 000 och det var tillbehör för 15% med så är det 7500. Kostar egden under 7500 spänn så hade den kunnat ingå. Inte omöjligt!Manurhin2 sa:NickPick sa:Kostar den 6 tusen i butik och han fick med den istället för att pruta 6 tusen så kanske det kostade butiken kanske... 3 tusen. Tillbehör på köpet brukar det ju vara.
Nej marginalen är väl dålig, men å andra sidan slipper företag moms och handlar för oskattade pengar också.
Momsen är ingen kostnad för företaget. Det är konsumenten som betalar moms.Jensen sa:NickPick sa:Men vad jag försöker få fram till er i tråden är att om cykeln tex kostade 50 000 och det var tillbehör för 15% med så är det 7500. Kostar egden under 7500 spänn så hade den kunnat ingå. Inte omöjligt!Manurhin2 sa:NickPick sa:Kostar den 6 tusen i butik och han fick med den istället för att pruta 6 tusen så kanske det kostade butiken kanske... 3 tusen. Tillbehör på köpet brukar det ju vara.
Njaa de måste väll betala momsen så fort det går från inventarie till att den ägs av nån annan? Tror inte de får sälja något utan moms
Ultralite sa:Luktapåblommorna sa:Varning, denna garmin 1030-säljaren verkar rejält skum.
Så där skriver man ju i Västerbotten ;) kan förstå att skåningar reagerar på det.Luktapåblommorna sa:Ultralite sa:Luktapåblommorna sa:Varning, denna garmin 1030-säljaren verkar rejält skum.
Ja, pga av meningsbyggnaden och googletranslate, pga nigeriabrevförklaringen
Örjan Lax sa:Så där skriver man ju i Västerbotten ;) kan förstå att skåningar reagerar på det.Luktapåblommorna sa:Ultralite sa:Luktapåblommorna sa:Varning, denna garmin 1030-säljaren verkar rejält skum.
Ja, pga av meningsbyggnaden och googletranslate, pga nigeriabrevförklaringen
Gushem sa:har nyligen blivit bestulen på två cyklar enligt bilderna nedan, en planet xx xls och en cannondale hybrid.
ser ni cyklarna till salu är säljaren eventuellt en bedragare.
Leffe sa:https://www.facebook.com/marketplace/item/625727044596988/
Den här gubben känns inte helt ärlig. Tidigare la han ut en top-hoj från cannondale för en struntsamma men den försvann fort.
På cykeln ovan är det iaf ett happy-klistermärke
Den är dessutom singlespeed vilket han över huvud taget inte nämner. Edit: Fast det verkar kunna vara standard. Dock borde man nämna det om man har nån som helst aning om vad man säljer.Leffe sa:https://www.facebook.com/marketplace/item/625727044596988/
Den här gubben känns inte helt ärlig. Tidigare la han ut en top-hoj från cannondale för en struntsamma men den försvann fort.
Makten sa:Den är dessutom singlespeed vilket han över huvud taget inte nämner. Edit: Fast det verkar kunna vara standard. Dock borde man nämna det om man har nån som helst aning om vad man säljer.Leffe sa:https://www.facebook.com/marketplace/item/625727044596988/
Bild för den som inte har FB:
+1, väldigt märkligt att den funktionen fortfarande inte finns..Gusthoren sa:Skulle ni ibte kunna lägga in en "rating" bredvid användarnamnet etc.? Vid köp o sälj annonserna.
Vad skulle en sån funktion tillföra som du inte redan får genom att kolla hur länge personen varit medlem och/eller hur aktiv h*n är på forumet?simont sa:+1, väldigt märkligt att den funktionen fortfarande inte finns..Gusthoren sa:Skulle ni ibte kunna lägga in en "rating" bredvid användarnamnet etc.? Vid köp o sälj annonserna.
+1. Folk som är nya kommer ändå sakna rating. Må hända att några få individer som varit medlemmar länge men inte skriver aktivt på forumet skulle kunna gynnas, men ser inte riktigt fördelen ändå. Bättre i så fall att ha minimum 100 inlägg eller whatever för att få lägga in annonser.ooms sa:Vad skulle en sån funktion tillföra som du inte redan får genom att kolla hur länge personen varit medlem och/eller hur aktiv h*n är på forumet?simont sa:+1, väldigt märkligt att den funktionen fortfarande inte finns..Gusthoren sa:Skulle ni ibte kunna lägga in en "rating" bredvid användarnamnet etc.? Vid köp o sälj annonserna.
Tomcaten sa:Jag tycker att risken för att hänga ut någon oskyldig är för stor så därför borde tråden att stängas ned.
Tomcaten sa:Jag tycker att risken för att hänga ut någon oskyldig är för stor så därför borde tråden att stängas ned.