VARNING - K&S säljare av Assiomapedaler bedrägeri

Håller med, skulle aldrig skicka nåt utan att det är betalt.
Tar numer också för givet att folk är bär och säger alltid att varor är sålda när jag fått pengar när dom vill att man håller saker osv....
+2 Skicka grejer innan Swish? Reality check, aldrig i livet. Skulle en köpare kräva det av mig skulle alla varningslampor blinka. Inte en typ jag skulle våga göra affärer med.

Nu söker dom nya cyklister att lura 😮

Screenshot_20250424_181632_Facebook.webp

Och gällande priset - jag har ett par Assioma Duo sen innan, köpta för just 3500 kr, har ett psr Garmin Vector 3, också köpta för 3500 kr.
Så jag skulle inte säga det var suspekt billigt.

HAPPYRIDE.SE, har Sveriges bästa "KÖP OCH SÄLJ", för oss cyklister. Så är det bara! Detta pga att det sker kommunikation, som innehållet på den här tråden visar. Hoppas att vi alla kan vara eniga om detta...

Har köpt och sålt cyklar, utrustning samt delar och aldrig blivit blåst. Nu är dock "Happy" inte någon enklav, som är isolerad från samhället i övrigt. För "INTRUDERS" finns överallt.

I motsats till ex Blocket och Tradera, existerar dock inte den anonymitet, som olika alias och bulvanmentalitet ger i någon större omfattning här. Något som ytterligare skärper udden på kniven, är det faktum att vi kan tipsa varandra och också gör detta!

Kan "Happy", bli bättre på att hålla koll? Självklart! men då måste vi alla sortera in under STASI-liknande kontroller och detta vill säkert ingen av oss ha. Eller vad sägs om skriftligt "Utdrag ur polisregistret", för att bli medlem på "Happy"?

Om vi även fortsättningsvis hjälps åt att hålla "Koll", lär detta ha tillräckligt stor avskräckande effekt!

Och gällande priset - jag har ett par Assioma Duo sen innan, köpta för just 3500 kr, har ett psr Garmin Vector 3, också köpta för 3500 kr.
Så jag skulle inte säga det var suspekt billigt.
Med tanke på att dom kostar 7500 - 7900 kr och som lägst vid snabb googling nu ca 620 euro så skulle jag säga att 3500 kr är suspekt billigt. Du måste ha köpt vid ett speciellt tillfälle när det var över 50% rea? Det går inte att ha som måttstock..

Med tanke på att dom kostar 7500 - 7900 kr och som lägst vid snabb googling nu ca 620 euro så skulle jag säga att 3500 kr är suspekt billigt. Du måste ha köpt vid ett speciellt tillfälle när det var över 50% rea? Det går inte att ha som måttstock..
Nya ja. Att det säljs begagnade för halva priset är inte suspekt för cykelprylar.

Annonsen är borta från K&S-sidan, försvann nog när länken till den här tråden dök upp som kommentar till annonsen. Men hon finns kvar på fb. Är väl bara en tidsfråga innan en ny annons ploppar upp.
BankID är låst till användaren så det går inte att göra en ny användare på K&S.

halva nypris är inte konstigt och precis som allt annat har priserna gått upp även här. När jag köpte mina var begpriserna på de som dök upp på köp o sälj i spannet 3500-4000 lr

Jag vill bara att de kommer till användning och folket har allt mindre pengar, tyvärr.
Så bättre att säljer lite för billigt än att de ligger och samlar damm :(

Fan, Kanske hon har en Pinarello Dogma på Super Record för 35 000? Varför ska den BARA stå och samla damm?

Senast ändrad:
Säljer min Pinarello Dogma 11sp Superrecord, årsm 2022. Ramstrl 58cm, för endast 4000SEK. Detta pga familjeskäl och sjukdom.

Vi måste lära oss att ifrågasätta och inte vara blinda!

Tillbaka
Topp