Vårracet i Strängnäs! Vi överlevde! Nu med resultatlista och bilder!

jesster73

Aktiv medlem
Jag kopierar helt fräckt Connys inbjudan från Strängnästråden. Tävlingen är liten, inofficiell och trevlig:

Strängnäs cykelklubb bjuder in till Vårracet 2009-04-19

Välkommen till Vårracet, ett MTB-lopp för motionärer. Tävlingen går i Stadsskogens motionscentrum, Strängnäs.

Banan – Start och mål är intill gamla E20 ca 500m öster Västerportrondellen. Banan är nykomponerad med längden 6,1km x 2 varv.
Terrängen är klassisk sörmländsk, en del rötter och sten men också fina single tracks.

Klasser
Motion Herr
Motion Dam

Licenser
Behövs ej eftersom endast motionsklasser finns – deltagande sker på egen risk!

Anmälan – Anmäler dig gör du via e-post conny.andersson@iwmac.se eller telefon 076-1,tre,tre,4950 – senast 18/4-09, ingen startavgift!
Efteranmälan – Kan göras på plats innan start, avgift 50kr

Start – 19/4-09, kl11:00 – Samtliga klasser

Priser – För bästa genomförande och ev. för snabbaste cyklist kommer att delas ut!

Väl mött!

Senast redigerad av en moderator:
Jag bumpar den här. Inte för att jag har möjlighet att köra men för att jag kan rekommendera banan. Värsta grumma hellasterängen; mycket fina hällar och så.

Men det vore väl något för alla Mälarnruntcyklister? Bara ta MTB:n på ryggen, cykla halva varvet till Strängnäs, köra ett lopp och cykla tillbaka?

mzi skrev:
-------------------------------------------------------
> Men det vore väl något för alla
> Mälarnruntcyklister? Bara ta MTB:n på ryggen,
> cykla halva varvet till Strängnäs, köra ett
> lopp och cykla tillbaka?

Javisst, perfekt tillfälle att få lite variation. Dessutom ligger banan precis intill gamla E20, där man förmodligen passerar om man cyklar Mälaren Runt..

/C

Tack alla ni som kom och körde tävlingen!
I år var vi 13 st, vilket om jag ska vara ärlig var fler än jag trodde skulle komma på så kort varsel, jättekul!
Nästa år blir vi fler, men ska vi bli mycket fler behöver vi nog dra om banan lite. Som det är nu bjuds ju inte så många omkörningsmöjligheter.

Nedan följer resultatlistan. Tyvärr hade ju hjälpsamma människor tagit bort snitslarna på ett par ställen, vilket ledde till att de flesta utsocknes körde fel ett par gånger. Jag har en känsla av att resultatlistan skulle ha sett lite annorlunda ut annars... (fast Mördarconny är förstås alltid Mördarconny)
Till nästa år ska vi ha fixat mer permanenta markeringar, alternativt göra plastbanden strömförande.

1. Conny Andersson 48.50
2. Min blygsamhet förbjuder mig. 58.10
3. Magnus Moberg 59.05
4. Niklas Andersson 1.05.14
5. Patrik Lyckner 1.06.42
6. Tomas Johansson-Colling 1.07.45
7. Kjell Eriksson 1.13.12
8. Stefan Jonsson 1.17.09
9. Mikael Lindqvist 1.18.20
10. Niklas Zandelin 1.27.12
11. Mikael Murphy 1.28.30
DNF Robert Eriksson
DNF Mikael Jonsson

Ett särskilt tack till Conny som styrt upp det hela! Lite oartigt att vinna sitt eget lopp sådär bara...

/Jesper Sterne

Kul grabbar, nästa gång ska jag banne mig ta långbyxor... min dotter räknade till 21st småsår på armar och ben... men riktigt kul var det, synd bara att jag inte var stark nog att hålla tempo hela vägen då hade jag nog inte rasat fullt så många gånger.

TACK för kommentaren om snitslarna - vore bra med en schysst elinstallation så att dom får vara kvar och så lite flourocerande färg på träden så blir det nog bra. Svor rejält när jag hälsade på nere i bostadsområdet i finninge och konstaterade att den lilla rundan till vänster om grusvägen blev en lång runda.

Hoppas att kunna hålla i och komma och träna några söndagar! Ska lägga en dämpad cykel till önskelistan så får vi se om det går i uppfyllelse.

Mersmak!
/Kjell i Länna

Tjena!
sammafattningsvis härlig bana härligt väder , trevliga cyklister vad mer kan begära en solig söndag.

Det var bra att nån tänkte på att ta bilder så att vi fick vår första lilla tävling på bild.

/

Senast redigerad av en moderator:
perjo skrev:
-------------------------------------------------------
> Det vore kul att testa den där banan någon
> gång. Kommer snitslarna sitta kvar?

Tills vidare kommer snitslarna sitta kvar (fattas dock några).
Vi kommer också märka upp banan lite bättre, fler pilar, märkning på träden e.t.c..
Möjligen gör vi också några justeringar av dragningen.
Kanske skall vi vila cykelmusklerna någon dag och lägga lite tid på banan? Vad tror ni om att göra detta i kombination med korvgrillning?

/Conny

Jag är själv med de två äldsta barnen ons-mån och kommer inte ha möjlighet att cykla. Korvgrillning och vanvård, förlåt banvård låter bra.

Tjena! men banan i sig är väl inget fel på men märka ut bättre och ev sätta upp en anslagtavla som visar vad vi gör och så vidare...

Men kan cykla ett varv först sen kan man justera banan, nån träning måste det ju bli.

Ni ser ut att ha haft det riktigt fint - själv ligger jag hemma med lunginflammation och hög feber. Men ja ä int bitter ja...

Tillbaka
Topp