Värt att spara gamla tubhjul?

simon-asp

Aktiv medlem
Har en gammal räser, Bianchi Rekord med Mavic Tubhjul. Ekrarna har börjat rosta och några har gått av.

Vad hade ni gjort?

1. Ta av däcket (tub med klister), byta alla ekrar, känna sig retro
2. Byta endast de trasiga ekrarna, hoppas på det bästa
2. Sälja skiten som det är för en billig peng
3. Kasta skiten

Sälja som de är hade jag gjort om jag inte hade specifik användning för de iaf. Finns många där ute som gillar o pyssla med sånt där (mer än jag gör iaf).

Och de ger inte så mkt pengar heller så enklare att bara sälja som de är än att fixa till.

Tack för svar. Hur mycket tror du man kan få för ett par halvtaskiga tubisar?

Jag behöver ett par hjul till Bianchin så de hade ju använts till den om jag hade fixat dem. Men annars tänkte jag ett par OK kanttrådshjul till den.

Bara så svårt att bestämma om det är värt att behålla retrokänslan eller bara köra på med nått nytt och stabilt.

Ja alltså om du har användning för hjulen och kan bygga om själv är det ju ingen stor kostnad annat än tid så det kan det kanske vara värt men då kanske du ändå tycker det är värt att byta ut till några kanttrådsfälgar ändå och vips så blir det en slant och då får man kanske ändå inte det man helst ville ha (lite modernare hjul o nav kanske tex).

Värdet på nästan allt gammalt beror så mkt på skick och modell. Vad är det för nav? tex campa record brukar kunna ge en slant säg 500 och uppåt.

Tillbaka
Topp