Vart kan man se Flandern runt i Shlm?

Börjar få lite lätt panik över Eurosport- torkan i folks (vänners, obs att jag är för snål/fattig för att betala för det själv) kanalutbud så jag vänder mig härmed till det allvetande forumets samlade visdom.
Finns det något ställe (sunkpub, pizzeria eller vad som helst) i Stockholm som kommer att visa Flandern runt nu på söndag?
Har ringt ett par sportbarer men det var tal om någon brittisk ligamatch som tydligen var väldigt viktig...
Kanske t o m något ställe där trevliga happyiter tänkt sitta?

Det är väl bara åka till nåt sunkhak och ta herraväldet över fjärrisen. Glöm inte att posta en RR med bilder här sen.

"Det är väl bara åka till nåt sunkhak och ta herraväldet över fjärrisen. Glöm inte att posta en RR med bilder här sen."

Hmmm... Jag gissar att fotbollshuliganerna inte kommer att släppa kontrollen över fjärren så lätt - mina smala armar är inte mycket att sätta emot ölhävarnas...

Måste ju finnas något trevligt ställe med cyklar på väggen, med tavlor av diverse klassiska vårlopp och kanske en gul, en grön, en rödprickig och en rosa tröja på lämpligt ställe i lokalen. Förvaring av cyklar inomhus och en stor tv med eurosports sändningar. De gånger det bara visas tennis så rullar istället en av de otaliga cykelloppsdokumentärerna.

Om detta inte redan finns, så får man väl starta något själv...

Det borde ju gå att helt sonika ta över en sylta och göra den till cykelhak, utan att betala en krona. Om man kan iddentifiera ett, inte alltför välbesökt, sunkhak med storbilds-TV kan man göra det lönsamt för dem att visa cykelsändningarna. Om de märker att det alltid dyker upp ett dussin människor för att dricka öl och kika på hojj så borde de bli välvilligt inställda. Tillsammans är vi en kraft att räkna med :)

Edit:
OK, det här kirrar man inte tills FR på söndag men en långsiktig plan skulle funka.

Senast redigerad av en moderator:
Jo, jag håller faktiskt på att bearbeta baren Pleasant på Kammakargatan 9 i det syftet - förhoppningsvis kommer de att ha öppet nästa söndag och visa Paris-Roubaix. Kanske t o m servera Pommes Frites med majonnäs...

Sänder Cykloteket de? Ska ju till Stockholm imorrn och vill ju se de jag kan av årets näst bästa lvgtävling enligt mig.

Karlos Pantani skrev:
-------------------------------------------------------
> Jo, jag håller faktiskt på att bearbeta baren
> Pleasant på Kammakargatan 9 i det syftet -
> förhoppningsvis kommer de att ha öppet nästa
> söndag och visa Paris-Roubaix. Kanske t o m
> servera Pommes Frites med majonnäs...

Det får bli en hyfsat snabb pompa&majo i.s.f, för Eurosport visar bara en timme :(, 16.30-17.30.

saxat ifrån tvplaneten:
<citat>
13:00 Cykel
Flandern runt. Från Belgien. Direkt.</citat>

grymmt bra att pappsen har eurosport.. söndagsmiddag!?!..:-)

"Har du sett nån cykling på pleasant nångång?"

Det är en ganska liten och intim bar som en kompis har. Storbilds- TV:n sitter väl synlig för de flesta, och de har Eurosport, dryckjom i baren och ett kök som serverar mat - det räcker väl ganska långt?

"Det får bli en hyfsat snabb pompa&majo i.s.f, för Eurosport visar bara en timme :(, 16.30-17.30."

Det var det j...igaste! Hade ingen aning att de var så snåla med TV-tid - då kanske sändningen inte börjar förrän de redan har tagit sig igenom Arenberg...

Karlos Pantani skrev:

> Det var det j...igaste! Hade ingen aning att de
> var så snåla med TV-tid - då kanske sändningen
> inte börjar förrän de redan har tagit sig
> igenom Arenberg...

Trouée d’Arenberg lär passeras vid 15-slasket ungefär...

Vad jobbigt det var, höll på å somna i soffan på slutet. Inte bra dricka öl mitt på en söndag när man ska Flandern runt.

Hade en härlig söndag!
En riktigt skön lvgtur på Södertörn med mestadels osopade cykelvägar, fikapaus på Kafé Klunk i Trångsund och sedan eftersvettas i soffan med grönkålssoppa, La Trappe, Westmalle och Chimay framför Eurosport. Grym Flandern runt i år. Ett jävla väder, branta smala pavébackar, brutal vurpa och en mycket värdig vinnare.

Gött!
~K

gandhi skrev:
> Hade en härlig söndag!
> En riktigt skön lvgtur på Södertörn med
> mestadels osopade cykelvägar, fikapaus på Kafé
> Klunk i Trångsund och sedan eftersvettas i soffan
> med grönkålssoppa, La Trappe, Westmalle och
> Chimay framför Eurosport. Grym Flandern runt i
> år. Ett jävla väder, branta smala pavébackar,
> brutal vurpa och en mycket värdig vinnare.
>
> Gött!
> ~K

http://www.klunk.se/Cafe.htm
Bra tips där!! Har inte tagit just den svängen på ett bra tag under mina Drevvikenrunt-turer, det blir det ändring på nu :)

Suverän underhållning i går. Kul bild från Koppenberg. <http://www.cyclingnews.com/photos/2008/apr08/rvv08/index.php?id=/photos/2008/apr08/rvv08/bettiniphoto_0025721_1_full>

SuperApe skrev:
> Suverän underhållning i går. Kul bild från
> Koppenberg.

Ser ut som cyclocross!

Det roliga i bilden tyckte iaf jag var att minstingen Bäckstedt hojar medan de andra knallar.
Jag spelade in hela racet i skallen. Kan spela upp de sista 5 milen när jag vill. :-D

Little Stereo (på jobbet) skrev:
> Bra att ha till tråkiga trainerpass på vintern
> Johan
Aha, låter ju ganska fiffigt

Johan A skrev:
> Spelde in? Hur många ggr tittar ni egentligen?

Var det inte du som för nåt år sen eller två, ville ha Paris-Roubaix på dvd som jag hade spelat in? Hur många gånger har du kollat på det? ;~)

bruse skrev:
> Var det inte du som för nåt år sen eller två,
> ville ha Paris-Roubaix på dvd som jag hade spelat
> in?
Nope, måste ha varit någon annan.

Johan A skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Var det inte du som för nåt år sen eller
> två,
> > ville ha Paris-Roubaix på dvd som jag hade
> spelat
> > in?
> Nope, måste ha varit någon annan.

Såvardet. Det var den andre cyklisten Johan A i Sjöstaden. Förväxlar er alltid. Förlåt.

Tillbaka
Topp