Vättern runt 2021, sub10 stockholmsområdet

Veepee

Medlem
Hej!

Jag har bestämt mig för att ge mig på Vättern runt 2021 med under 10h som mål. Är på jakt efter cykelkompisar att träna att cykla i klunga med. De cykelklubbar som jag har hört av sig till med mål om sub10 är redan fulla. Är det någon som har tips på vart jag kan vända mig för att enklast hitta mertalet personer med samma ambitioner? Jag bor i Stockholm.

/Henrik

Hej!

Jag har bestämt mig för att ge mig på Vättern runt 2021 med under 10h som mål. Är på jakt efter cykelkompisar att träna att cykla i klunga med. De cykelklubbar som jag har hört av sig till med mål om sub10 är redan fulla. Är det någon som har tips på vart jag kan vända mig för att enklast hitta mertalet personer med samma ambitioner? Jag bor i Stockholm.

/Henrik
Första on-topicsvaret: jag tror bara genom att du ställt frågan här hjälper och att personer kommer svara. Ser dom att du har möjlighet att göra din del i en grupp som inte är full så är det bara dumt att inte fråga dig?

Det blir Coronasäkrad VR i år, starterna utspridda över en vecka och ”temporegler”, dvs förbjudet ligga på rulle o minst 50m mellan cyklisterna. Subgrupper göre sig icke besvär, i år får alla göra hela jobbet själv.

Det blir Coronasäkrad VR i år, starterna utspridda över en vecka och ”temporegler”, dvs förbjudet ligga på rulle o minst 50m mellan cyklisterna. Subgrupper göre sig icke besvär, i år får alla göra hela jobbet själv.
Skulle passa mig, då kan ingen övertala mig att åka fikarunda med något gäng utan jag kan avstå med gott samvete.

Editerat för tydlighet

Senast ändrad:
Blir ett tuffare lopp vilket kanske en del går igång på, svårare (läs "mer utmanande") att komma ner på bra tider. Däremot är det frågan om hur strikt denna 50 meters gräns blir samt hur de kommer se till att det efterlevs, sannolikt kommer det tänjas en del på denna regel. Jag håller ju inte alltid ens 50 meter när jag pendlar men det borde man väl göra, kanske blivit lite oförsiktigare sedan jag testade positivt för antikroppar.
Hehe, ser nu att du tolkst det jag skrev tvärt om mot jag menade, får verkligen tänka på hur jag skriver då det inte är 1a ggn ens denna veckan.

Jag kommer aldrig mer köra hårt eftersom dom har förlängt loppet och det är omöjligt att förbättra tiden.
Däremot pratas det ibland om fikarunda i bekantskapskretsen i distansfart, stanna i kontroller osv

Får förtydliga jag också kanske, mitt inlägg var lite skämt. Jag vet inte hur de tänker Coronasäkra loppet men något måste de ju göra, om de får köra öht. Största problemet är väl hur undvika stora folksamlingar i Motala, att dra dit 20k människor på en helg lär ju resultera i en hel del trängsel. Vasaloppet spred ut sitt arrangemang över 3 veckor ex.vis.

Jag vet inte hur de tänker Coronasäkra loppet men något måste de ju göra, om de får köra öht.
Om dom redan nu lägger en order till bolaget på 30.000 ST Corona så ska dom nog kunna säkra tillgången på dricka. ?

Får förtydliga jag också kanske, mitt inlägg var lite skämt. Jag vet inte hur de tänker Coronasäkra loppet men något måste de ju göra, om de får köra öht. Största problemet är väl hur undvika stora folksamlingar i Motala, att dra dit 20k människor på en helg lär ju resultera i en hel del trängsel. Vasaloppet spred ut sitt arrangemang över 3 veckor ex.vis.
Tycker du är lite omodern/ouppdaterad. Mingel är på modet, begåvningsreserven tillåts demonstrera och statsministrar har fester mm.....
Kör på säger jag, gärna alla på ett led.

(Obs!! Inlägget kan innehålla spår av ironi)

Tycker du är lite omodern/ouppdaterad. Mingel är på modet, begåvningsreserven tillåts demonstrera och statsministrar har fester mm.....
Kör på säger jag, gärna alla på ett led.

(Obs!! Inlägget kan innehålla spår av ironi)
Jaha, nu lär väl tråden stängas p.g.a. politikinlägg då du nämnde högste hönsets titel (eller krävs det att man anger namnet på personen?). :sneaky:

Tillbaka
Topp