Vätternrundan, grupper med tidsambitioner?

highwayman

Aktiv medlem
Hejsan alla Vätternveteraner,

Jag fick en förhandsanmälan till Vätternrundan i Farsdagsgåva i helgen (hejsan medelålderskris :ROFLMAO:)

Dock började jag undra hur man ska göra ifall man vill sikta på en viss tid och inte har en egen cykelklubb/klunga att hänga med på Vätternrundan? Finns det grupper med tidsambitioner och är det alls en möjlighet att seeda in sig i en "snabbare" startgrupp efter anmälan? Eller måste man helt enkelt bara anmäla sig till första bästa och "hitta" en sån grupp under loppets gång?

Har tidigare cyklat Finlands motsvarighet, Saimaa Cycle Tour, och där fanns det olika startgrupper med tidsambitioner, men för VR hittar jag ingenting liknande vid anmälan.

Tack för all hjälp på förhand, och ursäkta en VR-nybörjare. 🙂

Gå med i en cykelklubb som har vätterngrupper. Det är bra att ha tränat ihop innan loppet och att alla är medvetna om depåstrategi, pisstopp od.

VR har inga tidsgrupper eller någon seedning. Har du specifika tidsambitioner gäller det att själv hitta ett gäng, t.ex. genom en cykelklubb, som har det målet såvida du inte tänker soloköra på den tiden. Då är det bara att anmäla sig och trampa.

I viss mån uppstår grupper också under loppet. Chanserna att spontant hitta cyklister att samarbeta med under loppet hänger nog på starttid och tidsambitioner. Rekommendationer överlåter jag till andra då det är länge sen jag själv cyklade och jag tror det mängden slutna grupper ökat.

Tillbaka
Topp