Växel grupp 1x11

Hazaboss

Medlem
Växel grupp 1x11
Tjena skall köpa en ny ram och hade behövt ett bra 1x11 växelgrupp så jag undrar vilken hade varit bra? De är enduro jag skall köra!!! Undrar även om jag kan ta min gamla 2x10 och köra bort en klinga så att de blir 1x10 hur bra hade de blivit? Den jag har är Shimano Deore fram mvh

Växel grupp 1x11
Jag har 1x10 och tycker det fungerar utmärkt. Men du skulle nog behöva skaffa dig en NWklinga. En klinga som håller kvar kedjan bättre när framväxeln inte finns där.

Växel grupp 1x11
En slx grupp kan väll vara trevligt?
Köp ett kit med växel, reglage, kedja och kasett.

Har du en schysst vev sen innan så behåll den och montera nw klinga.

Växel grupp 1x11
BjornR sa:
NLC sa:
larsaw sa:
För SRAM så behöver alla versioner utöver NX-serien även ny "body" till baknavet

Men det _går_ (väl) att köra med 11 sp Shimano-kassett om man inte nödvändigtvis vill ha en 10T bak

Det går, men då får man mixmatcha själv och betala mer än för själva "kittet".

Å andra sidan kanske inte lägga ut pengar för en ny body plus att e shimano kassett, säg slx eller xt troligen är billigare isig. Om man nu inte känner att 10t behövs

Växel grupp 1x11
Hazaboss sa:
Var får man tag i en sån o pris?

http://www.superstarcomponents.com/en/i-o-chainring-narrow-wide-style.htm

Du ska nog ha en 104BCD. Jag kör en 30t till min 29" stighoj med 11-36 kassett. Det räcker precis, använder hela registret varenda gång jag cyklar. Ska du köra XC räcker det inte till, på asfalt och nedåt trampar man ur. Och om man nödvändigt ska trampa uppför alla backar även när benen är slut kanske man hade velat ha lättare 1:a, men jag vet inte, känns som det är tillräckligt lätt. Med 27,5" behövs lite större klinga.

Tillbaka
Topp