Växla från tempopinnar

AlbertH

Aktiv medlem
Växla från tempopinnar
Jag har börjat cykla en del längre distanser och har kört en del med tempopinnar, eller snarare randopinnar, för att få ytterligare en position till på styret. Jag får dock inte ut så mycket av det som jag önskar då jag hela tiden behöver flytta ner en hand på växel/bromsreglaget för att växla.

Så, vilka är mina alternativ?

Jag kan ha missat något men ser två huvudspår:
SRAM, alla 12-delade grupper har stöd för trådlösa blips.
Shimano, 12-delade Ultegra och Dura Ace (och motsvarande GRX?) har stöd för trådade extra växelreglage, men sedan är själva huvudväxelreglaget trådlöst mot resten av växelgruppen?

Hur är det med Shimanos 11-delade grupper?

Jag vill ju gärna att det är smidigt att ta bort tempopinnarna, så trådlöst (alltså SRAM?) verkar attraktivt. Finns det andra problem eller möjligheter?

Jag har uteslutit att gå andra vägen, alltså att försöka få till en komfortposition för långdistanscykling på tempo/tricykel.

Får man även med funktion för Garminbläddring så är det ett plus.

Växla från tempopinnar
SRAM AXS med trådlösa blips.
Bästa uppgraderingen jag gjort på många år. Allt trådlöst och externt batteri.

Velade länge men Shimano är bara bökigt i slutändan hur man än vrider och vänder på det och dyrare.

Växla från tempopinnar
Jag har fortfarande inte bestämt mig...

Ett alternativ är fortfarande 11-delad Shimano. Fungerar Shimano R671 med alla 11-delade Di2-grupper? Vilka tillbehör behövs då? Hur mycket av fågelbo blir det i sådana fall?

Växla från tempopinnar
Går det koppla fler än två sramblips samtidigt? Till exempel för att växla upp, växla ner och bläddra till nästa sida på Garmin.

Växla från tempopinnar
Går det koppla fler än två sramblips samtidigt? Till exempel för att växla upp, växla ner och bläddra till nästa sida på Garmin.

Upp till 8 enheter, dvs 3 par blips och de vanliga lvg reglagen.

och tro mig, det är så sjukt värt att köra trådlösa spåret.

Tillbaka
Topp