Vem kan laga mina knän?

Jonatan F

Aktiv medlem
Vem kan laga mina knän?
Tänkte se om någon av er kan rädda min cykelsidor. Jag har en kraftig överpronation i mina fötter som gör att mina knän får problem vid cykling. Problemen vid cykling uppstod efter förra sommarens 60-mila och blir sakta bättre. Löpning har varit svårt längr. Jag har varit hos Lasse Karlsson på Sportskadekliniken i Vänersborg och han har varit en hjälte! Nu kan jag gå och löpa utan problem. Men vi har inte kollat på min cykling och nu har han semester en månad. Dessutom vet jag inte om han vill kolla på klossar etc. Därför undrar jag, finns det någon riktigt kompetent person/affär i Göteborgsområdet som ni tror kan få ordning på mina knän? Tänker shims för vinkel, klossplacering etc.

Vem kan laga mina knän?
Jonatan F sa:
Tänkte se om någon av er kan rädda min cykelsidor. Jag har en kraftig överpronation i mina fötter som gör att mina knän får problem vid cykling. Problemen vid cykling uppstod efter förra sommarens 60-mila och blir sakta bättre. Löpning har varit svårt längr. Jag har varit hos Lasse Karlsson på Sportskadekliniken i Vänersborg och han har varit en hjälte! Nu kan jag gå och löpa utan problem. Men vi har inte kollat på min cykling och nu har han semester en månad. Dessutom vet jag inte om han vill kolla på klossar etc. Därför undrar jag, finns det någon riktigt kompetent person/affär i Göteborgsområdet som ni tror kan få ordning på mina knän? Tänker shims för vinkel, klossplacering etc.

Veloposiotion i Gbg är enligt mig en av Sveriges bästa bikefittare som kan justera klossarna/skorna hur du vill med vinklar..
Jag åkte från Sthlm till han för att justera mina..

http://www.veloposition.se/bike-fit/klossjustering/

Senast ändrad:
Vem kan laga mina knän?
Om jag var du skulle jag kolla upp något som heter Atlasprofilax.
Jag gjorde en sådan behandling för några år sedan och mina fötter har ändrat sej från överpronation till neutralt steg samt att smärtan i mina knän vid gång löpning försvann. Plus andra besvär.

Jag gjorde behandlingen hos dessa: http://widehammar.se/kundberattelser-atlasprofilax/ och det var Johanna som gjorde behandlingen.

Vem kan laga mina knän?
Jonatan F sa:
Hur menar du att en nackkota skulle påverka min pronation?

Lite lång teori för att skriva här samt att jag skulle bara kopiera andras texter Men något i stil med att om den ligger fel så blir hela ryggen fel och det blir fel i alla delar av kroppen eller något sånt. Man blir inte speciellt övertygad över att läsa om det iaf blev inte jag det.

Jag trodde inte på det innan jag gjorde behandlingen men min överpronation har försvunnit och blivit till neutral.

Men jag tror man ska göra denna behandling och ev några månader senare gå till sjukgymnast för att se om de kan hitta svagare delar i kroppen.

Pengarna det kostar tjänar man igen på att slippa skaffa specialgjutna inlägg.

Det börjar låta som reklam men jag har inget att tjäna på detta utan detta är det bästa jag gjort för min hållning och mina knän.

Vem kan laga mina knän?
Jonatan F sa:
Hur menar du att en nackkota skulle påverka min pronation?

en nackkota kan ställa till med mer skada än bara nackvärk låter fjantigt men likna de med ett du får en liten knäck på ekrarna inne vid navet så påverkar de en hel del ute vid fälgbanan..... eller föreställ ett tåg som som bromsar utan att ha en räls som styr de första vagnen böjar ställa sig lite snett andra lite mer o till slut står tionde vagnen tvärs emot färdriktningen... så kan faktist tro på att en Atlasprofilax kan ge extremt bra effekt på vanställda fotleder på sikt om man får en rakare hållning o muskelatur med mera jobbar på ett rättare och rakare sätt som dom är tänkta att göra så kan många vanställningar i skelett o muskelatur räta upp sig av egen kraft

har man en liten liten deformation eller vad man ska kalla de i nacken så påverkar de faktiskt hela kroppen o de påverkar mer o mer ju längre från felkällan man kommer om man nu förklarar de lite enkelt ja skulle kunna sitta o skriva en hel roman om detta men nöjer mej med en halv följetong ;)

Vem kan laga mina knän?
Jag har varit hos både Klas och veloposition. Både är experter, men jag har också problem med knän och jag upplevde att Benny på Veloposition hade bättre mätverktyg och erfarenhet kring problem med knän och fötterna. Mina knäproblem har försvunnit efter besök hos Veloposition, men det tog några månader...

Tillbaka
Topp