Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ah. Vad har du försökt med? Avdragna bultar är sånt som händer de flesta som skruvar med olika saker. Har du en bild så man ser hur lång in den sitter? Värme är alltid bra. Griskukar är alltid dåligt. Borra med vänsterborr, nästan alltid bra. Har man bara lite tid och är metodisk så brukar man få ur de flesta skruvar. Din axel har fördelen att den går att montera i en pelarborr, det gör saker enklare.Problemet är att det är axeln som är trasig, en vevarmsbult som gått av och jag får inte ut den
Varför ska man borra i axeln? Den avdragna skruven är knappast härdad.Hm... Att borra i en härdad vevaxel med precision är allt annat än enkelt!
Ja. Utbildning i skärande bearbetning, skruvat med fordon i över 35år. Jobbar som tågtekniker. Jag tar ut avdragna/fastrostade skruvar minst en gång i veckan, oftast fler.Du har helt rätt. Och det är det som är problemet. Givetvis är vevaxelbulten härdad. Men för att precisionsborra i en avdragen bult, krävs noggrann fixering. Har du gjort detta jobbet själv någon gång? Jag har gjort vid flera tillfällen och då krävs pelarborrmaskin och tålamod. Vidare kommer det att krävas gängtapp för att återställa gängorna i axeln och i bästa fall slipper man gå upp i dimension på gängdiameter.
Du har helt rätt. Och det är det som är problemet. Givetvis är vevaxelbulten härdad. Men för att precisionsborra i en avdragen bult, krävs noggrann fixering. Har du gjort detta jobbet själv någon gång? Jag har gjort vid flera tillfällen och då krävs pelarborrmaskin och tålamod. Vidare kommer det att krävas gängtapp för att återställa gängorna i axeln och i bästa fall slipper man gå upp i dimension på gängdiameter.
Problemet är att det är axeln som är trasig, en vevarmsbult som gått av och jag får inte ut den