Vibrationer ventil högprofil

Flameboy

Ny medlem
Jag söker med ljus och lykta efter det (happy)korrekta sättet att bli av med det vibrationsljud som uppstår när ventilen vibrerar mot öppningen i fälgen. Om det är av betydelse så är det Shimano RS80 C50.

Är det bara att dra ett varv med eltape, eller hur gör man detta snyggast/bäst?

Detta fick jag med till mina Dura Ace C50.

Den svarta klisterlappen sätts över ventilhålet, fungerar precis som den skall göra.

50833-largest_C50_accessories.jpg

ja eller lite eltejp elikn runt ventilen så den sitter "dikt an" mot fälgen nere i hålet, så slipper man ha en tejpbit i synfältet

frankfurt skrev:
-------------------------------------------------------
> Ta eltejp och tryck över ventilen.
>
> Tryck alltså hål i tejpen med ventilen.

Inte säker på att jag förstår dig, ska man göra detta före eller efter slangen är monterad?

Jag fick inte med de klisterlapparna, får kolla detta.

Tack för svar.

Flameboy skrev:
> Låter du förlängarna sitta kvar när du kör?
> Jag trodde man bara hade de på när man pumpade.
> Ser ju inte klokt ut annars...

!? Wtf?

På 50mm-fälg ser det väl konstigt ut oavsett vilken ventillängd man har från början, om det inte är en väldigt kort förlängare?

Jag kör med kortare förlängare ja. Plockar man av dem kan det va svårt att få helt tätt tycker jag. De är tätade med gängtejp så att de inte läcker när jag fyller. Ventilhuvudet är uppskruvat o limmat med snabblim oxå :-) Reservslangarna är preparerade likaså förstås. Zipp har fina svarta förlängare i kortare längder. Annars har Topeak en förlängare som är avsedd att skruva av o på med gummitätning.

Tille skrev:
> Flampojken:
> 1. Efter.
> 2. Det beror på modell

+2 ;)

Har man bra förlängare så ventiltoppen kommer utanför och kan stängas så kör man givetvis med förlängare, annars går luften ur. Och bästa förlängarna.

Tillbaka
Topp