Vilka bromsbelägg till Shimano XTR

Hur ska man veta vad man ska ha? Det finns ju en massa olika former (rent fysiskt) och typer av beläggningar.
M06, K04S osv..,
Jag kan inte se hur de ser ut som sitter nu då jag inte vill plocka isär förrän jag har nya. ?
IMG_0028.jpeg

Bilagor

• IMG_0027.jpeg
    IMG_0027.jpeg
    744.5 KB · Besök: 44
På andra sidan oket står ett modellnummer (BR-mXXX), med det är det ganska enkelt att ta reda på vilka belägg som passar med hjälp av shimanos hemsidor. G-belägg lär stämma om du vill ha vanliga (Icke-ice-tech) belägg

På andra sidan oket står ett modellnummer (BR-mXXX), med det är det ganska enkelt att ta reda på vilka belägg som passar med hjälp av shimanos hemsidor. G-belägg lär stämma om du vill ha vanliga (Icke-ice-tech) belägg
Tack så mycket ?
Kan dock inte hitta detta nummer i listan.

Bilagor

• IMG_0031.jpeg
    IMG_0031.jpeg
    561.4 KB · Besök: 38
Verkar som om g04s ska passa!

Glöm inte att pumpa ut kolvarna lite och gör rent biten som sticker ut noga. Om du trycker in dom smutsiga kolvarna i oken är risken stor att det börjar läcka olja på dina nya belägg.

Nu har jag luftat mina bromsar och bytt bromsbelägg bak. Fram räckte det med att lufta bromsarna och byta ut vätskan, enorm skillnad. Bak däremot är jag ännu inte nöjd med, det är liksom inget riktigt bett i den bromsen.
Finns det något annat jag kan göra?

Frambromsen är superdistinkt och låser lätt hjulet (om jag vill) medans bakbromsen känns geggig och ger ifrån sig ett resonant ljud om jag pressar den. Bromshandtaget är också väldigt mjukt.
Tacksam för svar

Jag tycker mer att det låter som att du kan ha fuskat med luftningen bak. Fram är enkelt eftersom det är en rak slang mellan ok och handtag. Bak är slangen mycket längre, plus att den ofta går upp och ner och hit och dit. När du luftar bak behöver du vrida cykeln växelvis och med fördel knacka på slangen med en skruvmejsel. Allt detta står som vanligt i Shimanos ypperliga manualer.

Är det ändå skiva och belägg som är kontaminerade rekommenderar jag att man byter både belägg och skiva samtidigt, plus att du ber 17 ave maria och slänger badvatten över din vänstra axel i solnedgång varje ojämn måndag på jämna veckor i minst tre års tid, annars kommer beläggen smitta skivan och skivan smitta beläggen i all evighet. Typ.

Tillbaka
Topp